Kontakt til Bil impotør
Fra : No@Mail

Dato : 25-06-10 14:51

Hej NG.

Jeg har for godt 2 måneder siden bestilt en ny bil. Men den forhandler jeg
har bestilt bilen hos kan ikke med 100% sikkerhed sige hvornår den kommer
hjem.
Da sommerferien snart nærmer sig, går vi og venter spændt om den skulle nå
at komme.

Er der nogle der evt. har erfaring med at direkte kontakt bil-impotøren for
det pågældende mærke
for at høre om de kan give et mere konkret svar.

I disse tider hvor alt er digitalt burde man jo kunne sige hvor langt den
enkelte vare er kommet i systemet. Men det er måske bare mig der er en smule
utolmodig

God sommer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-06-10 17:04

"No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> I disse tider hvor alt er digitalt burde man jo kunne sige hvor langt den
> enkelte vare er kommet i systemet. Men det er måske bare mig der er en
> smule utolmodig

Du har sikkert købr en bil fra det STORE oversøiske udland?
(færgen ka bli forsinket, uvejr, stor afstand mv.)
Tyske (europæiske) biler ka som regel forudsiges genau, hvornår de
produceres (uge nr).

Fra : No@Mail

Dato : 25-06-10 17:31

> Du har sikkert købr en bil fra det STORE oversøiske udland?
> (færgen ka bli forsinket, uvejr, stor afstand mv.)
> Tyske (europæiske) biler ka som regel forudsiges genau, hvornår de
> produceres (uge nr).

Nej det er ikke liige en riskoger jeg har købt... sådan da
Den bliver produceret i slovenien så det er ganske tæt på

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-06-10 21:06

> Nej det er ikke liige en riskoger jeg har købt... sådan da
> Den bliver produceret i slovenien så det er ganske tæt på

OK - Kia / Hyundai?
Derfoir

Fra : No@Mail

Dato : 26-06-10 06:15

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> OK - Kia / Hyundai?
Helt rigtigt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-10 21:32

"No@Mail" skriver:

> Er der nogle der evt. har erfaring med at direkte kontakt bil-impotøren for
> det pågældende mærke for at høre om de kan give et mere konkret svar.

Autoriseret forhandler har lige så meget adgang til oplysningerne som
importør har.

Med min slæde kunne sælger fortælle hvilken uge den blev fremstillet
og så havde de nogenlude styr å , hvilken uge den kom til landet.

Men bilen var også bestilt på forhånd, inden jeg købte den.

En anden forhandler talte om 12-16 ugers leveringstid hvis jeg skulle
bestille en ny bil. 12 uger var standard, men erfaringen sagde at det
let kunne skride, så hellere give mig de 16 uger og så jeg kunne blive
positivt overrasket.

Klaus

Fra : No@Mail

Dato : 26-06-10 06:19

> [...]
> bestille en ny bil. 12 uger var standard, men erfaringen sagde at det
> let kunne skride, så hellere give mig de 16 uger og så jeg kunne blive

Ja min er også bestilt før jeg skrev under. Fordi vi gov udtryk for, at det
skulle være den
og hvis vi så skulle have den inden vores sommerferie, skulle han bestille
den nu.

Ja det kunne godt være, at jeg skulle ringe til ham for, at høre om han kan
se om den er kommet til landet