Sammenligne ateister med analfabeter?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-06-10 06:55

For nylig har en eller anden religiøs person, i de danske medier, sat
lighedstegn mellem ateister og analfabeter, d.v.s. han antyder at vi
ateister har en funktionsmangel, en evne som er værdifuld men som vi
ikke har, tilsvarende at en analfabet har noget han ikke kan (og som er
værdifuldt), nemlig at læse.

< http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article/31552964/?rss >

Jeg finder det uendeligt krænkende at blive beskyldt for at have en
funktionsmangel, så er der basis for noget §266 dér?

--
Peter Knutsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-06-10 07:07

On Fri, 25 Jun 2010 07:54:53 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>
>Jeg finder det uendeligt krænkende at blive beskyldt for at have en
>funktionsmangel, så er der basis for noget §266 dér?

Jeg finder det interesant at du kan få det ud af den artikel du linker
til, meget kreativt.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 25-06-10 08:37

"Peter Knutsen" skrev

> [...]

> Jeg finder det uendeligt krænkende at blive beskyldt for at have en
> funktionsmangel, så er der basis for noget §266 dér?

Det ser ikke sådan ud.

§ 266. Den, som på en måde, der er egnet til hos nogen at fremkalde alvorlig
frygt for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer med at
foretage en strafbar handling, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Du har tilsyneladende begge funktionsmangler, det behøver ikke at skræmme
dig.

mvh
Alex Christensen

Fra : kk

Dato : 25-06-10 08:54

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg finder det uendeligt krænkende at blive beskyldt for at have en
> funktionsmangel, så er der basis for noget §266 dér?

Den artikel, har du da vist læst "Som Fanden læser Bibelen"!
(Hvis du vil undskylde udtrykket!)
mvh
kk

Fra : Jubi

Dato : 25-06-10 13:19

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen

> Den artikel, har du da vist læst "Som Fanden læser Bibelen"!
> (Hvis du vil undskylde udtrykket!)
> mvh
> kk

Han er fanden selv så...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 25-06-10 09:32

"alexbo" <alexbo@email.dk> writes:

> "Peter Knutsen" skrev

> Det ser ikke sådan ud.

Og i forhold til §266 b?

§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en
videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken
en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af
sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller
seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Selvom dette er en juragruppe, er det vel tilladt - med passende
forbehold - at komme med en vurdering af hvad det er der bliver ment
med spørgsmålet.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 25-06-10 19:44

"Bobo" <klovnenerenklovn@nospamidiots.dk> writes:

> Men det link du henviser til har intet med true, forhåne eller
> nedværdige at gøre.

Det var ikke mig der postede det oprindelige link.