Vejen frem til billig pendling
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-06-10 05:19

Ombygning til el-bil og så en aftale med arbejdsgiveren om at "tanke" gratis
på arbejdspladsen: http://jp.dk/guide/article2106799.ece

Iøvrigt kører der sådan een hér i vort område:
http://www.evworld.com/article.cfm?storyid=1478
Farligt for fodgængerne, fordi den siger intet, når den kører :)

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-10 07:39

> Ombygning til el-bil og så en aftale med arbejdsgiveren om at "tanke"
> gratis på arbejdspladsen: http://jp.dk/guide/article2106799.ece

Citat:" Det er bedst at ombygge biler, der er minimum 10 år gamle," Dvs
ringe sikkerhed og så fylder man dem lige med tunge batterier ...

Skal så bare lige have rækkevidden op på 250km - også til vinter
i -15grader.

> Farligt for fodgængerne, fordi den siger intet, når den kører :)

Min holdning er at så må de lære at se sig for - Synes det er en forkert vej
at gå at tilføje støj på elbiler når nu vi har mulighed for at nedsætte
støjen på vejene. Og finder man det nødvendigt med støjsendere på elbiler
hvorfor så ikke også kræve dem for andre lydløse trafikanter som cyklister
..... Lyden fra en bil hører man alligevel ikke tids nok. Det er først idet
den passerer at man for alvor hører den ....

Fra : Henning

Dato : 25-06-10 09:47

>Min holdning er at så må de lære at se sig for - Synes det er en forkert vej
>at gå at tilføje støj på elbiler når nu vi har mulighed for at nedsætte

Tænk på vores blinde fodgængere, det er der det største problem med
lydløse biler ligger.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-10 10:03

> Tænk på vores blinde fodgængere, det er der det største problem med
> lydløse biler ligger.

De bliver da ikke normalt kørt ned af cyklister ... Jeg vil hellere løse det
med flere fodgængerfelter og lign.

Og hvis det kun er for de døves skyld at man sætter en støjsender kan de da
nemt løses ad anden vej. En lille radio i bilen der udsender et signal og så
lade den blinde have en radiomodtager der kan modtage informationen.

Simpelt så reservere en bestemt frekvens at sende støj på med lav effekt.
Den blinde kan så få en advarselstone hvis der er en sender i nærheden.

Kunne evt laves temmeligt avanceret. Man kunne jo lade bilerne broadcaste
deres position, retning og hastighed. Det vil nabo bilerne så også kunne
bruge til at dektere muligt kollosion og advare føreren (eller direkte
bremse)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-06-10 11:45

Anders Majland kom med denne ide:
> [...]
> deres position, retning og hastighed. Det vil nabo bilerne så også kunne
> bruge til at dektere muligt kollosion og advare føreren (eller direkte

Se det er smart. Men hvorfor kun i elbiler. Man kunne jo lige så godt
sætte det i alle biler.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-06-10 17:01

Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Citat:" Det er bedst at ombygge biler, der er minimum 10 år gamle," Dvs
> ringe sikkerhed og så fylder man dem lige med tunge batterier ...

Situationen idag mange steder?

> Skal så bare lige have rækkevidden op på 250km - også til vinter
> i -15grader.

Jow jow...

> Min holdning er at så må de lære at se sig for...

Vi ska hjælpe hinenden

Fra : Leif

Dato : 25-06-10 21:40

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.evworld.com/article.cfm?storyid=1478
> Farligt for fodgængerne, fordi den siger intet, når den kører :)

He he vi har fået en af dem her til byen

http://www.business.dk/transport/eldrevet-porsche-cayenne-paa-topmoede

Men selv ikke med 15 års ancinnitet kan den prøves

Mvh, Leif
7330 Brande