FOR HELV**** - overlad IKKE til kvinder at~
Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-10 22:27

Kæresten har haft sin bil til salg. I dag kommer en mand og kigger på den.
Vender til aften tilbage for at prøve en tur. Mobilkameraet vil ikke
fokusere på kørekortet, så navn og CPR-nummer skrives ned (hun magtede ikke
at "finde" kørekortnummeret der på - det er sgu også svært - NOT!).
Efter turen taler de lidt frem og tilbagfe, hvorefter manden smutter hjem
efter penge. Jeg har til situationen suppleret hende med op til flere
eksemplarer af en salgskontrakt. Hvad gør kvinden? Jo, efter at have udfyldt
ét eksemplar af en salgskontrakt, skriver de begge under, hvorefter hun
giver manden kontrakten og nøglerne!!!!!!!!!!
Nu kan hun så vente tre uger og se, hvor mange p-bøder, fartbøder m.v. der
dukker op. Og efter de tre uger, hvis bilen ikke er omregistreret, kan hun
så melde den stjålet...
KVINDER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Doktoren Dktormanden

Dato : 24-06-10 15:36

On 24 Jun., 23:27, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> så melde den stjålet...
> KVINDER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mø-hø..

Hjælp hende stille og roligt næste gang.. .-)

.... du får intet ud af at svine hende på den.. )

Doctor Phil

Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-10 22:36

"Doktoren Dktormanden" <doktoren100@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hjælp hende stille og roligt næste gang.. .-)

Det VAR forklaret - én kopi til ham, én kopi til DIG...

> ... du får intet ud af at svine hende på den.. )

Jeg kan i princippet være ligeglad, når P-bøderne vælter ind. Sgutte mine
penge...
Hun har styr på ALT i sit liv. Fan'me utroligt, hvor lidt hun tænkte sig om
i denne situation..

Fra : alexbo

Dato : 24-06-10 23:12

"Henrik B." skrev

> [...]
> så melde den stjålet...
> KVINDER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man skulle tro at folk der læser denne NG havde forstået at som sælger
sørger man selv for omregistrering.
Det er den eneste sikre måde at undgå bøvl.

Du har ikke hjulper hende det ringeste tværtimod,
hvis ikke du havde kommet med dine kontrakter havde hun måske spurgt en der
har forstand på tingene !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 25-06-10 05:42

> Man skulle tro at folk der læser denne NG havde forstået at som sælger
> sørger man selv for omregistrering.
> Det er den eneste sikre måde at undgå bøvl.

Så længe du har oplysninger og underskrift på en kontrakt, er der ingen
problemer i at køber omregistrerer...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-06-10 08:26

> Så længe du har oplysninger og underskrift på en kontrakt, er der ingen
> problemer i at køber omregistrerer...

Heller ikke hvis den nye ejer ikke kan findes?

--
Per

Fra : Henrik B.

Dato : 25-06-10 15:33

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Heller ikke hvis den nye ejer ikke kan findes?

Som jeg skriver: Så længe man har oplysninger og underskrift fra køber. Det
får man via kørekort/pas m.v.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-06-10 18:15

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Som jeg skriver: Så længe man har oplysninger og underskrift fra køber.
> Det får man via kørekort/pas m.v.

Så der er ingen problemer i at køber omregistrerer hvis han kun eksisterer
på papiret?

--
Per

Fra : Henning

Dato : 25-06-10 09:46

On Fri, 25 Jun 2010 06:42:19 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

>Så længe du har oplysninger og underskrift på en kontrakt, er der ingen
>problemer i at køber omregistrerer...

Forudsat du har kontrakten, og ikke har givet den eneste kopi til
køber

Fra : Henrik B.

Dato : 25-06-10 15:34

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Forudsat du har kontrakten, og ikke har givet den eneste kopi til
> køber

Enig. Kommentarer gik mere på Alexbo's ligegyldige kommentar om
omregistrering.

Fra : alexbo

Dato : 25-06-10 09:48

"Henrik B." skrev

> Så længe du har oplysninger og underskrift på en kontrakt, er der ingen
> problemer i at køber omregistrerer...

Næh hvis han omregistrerer er der ingen problemer, kontrakt eller ej, men
hvis han ikke gør det
og kører fra bensinregningerne, samler på bøder o.s.v.,
så kan jeg læse at du vil foreslå din veninde at melde bilen stjålet.

Det er endnu en dårlig ide faktisk er det strafbart, bilen er ikke stjålet
den er købt og betalt.
Det bedste er at udfylde nedenstående formular og aflevere den på SKAT, de
kan finde køberen ved hjælp af CPR nummeret.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=64264

Men uanset at der findes denne blanket giver det bøvl, forsikring og
ejerafgift hænger sælger på, henvendelser fra bensinselskaber, politiet,
parkeringsselskaber, alt det kan undgås ved at omregistrere selv.

Der er et hav af disse sager, nogen gange er bilen videresolgt flere gange
og den oprindelige ejer har al bøvlet.
De samme mennesker der ikke kunne drømme om at låne deres bil ud, lader en
fremmed køre med den bare fordi de har fået nogle penge i hånden.

Sælger man sin bil, så sørg selv for omregistrering, så ved man det bliver
gjort.
Det siger sig selv at den der er mest interesseret i at få tingene i orden
er sælger, køber har ikke så travlt han kører i sælgers navn, det er ganske
gratis.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Bak

Dato : 25-06-10 10:11

> Det siger sig selv at den der er mest interesseret i at få tingene i orden
> er sælger, køber har ikke så travlt han kører i sælgers navn, det er
> ganske
> gratis.

Man skal da have en småforbryderisk tankegang, for at tænke sådan? Når jeg
har købt og betalt en bil, så er jeg da svært utålmodig efter at få
formaliteterne ordnet, og få en registreringsattest med mit eget navn på.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : alexbo

Dato : 25-06-10 10:46

"Martin Bak" skrev

> Man skal da have en småforbryderisk tankegang, for at tænke sådan?

Ja men det er sådan set også for at undgå at sælger får problemer med
småforbrydere.
Hvis man regner fast med at køber er hæderligheden selv, behøver man da
hverken kontrakt, navn eller CPRnummer.

Forøvrigt er det ofte lige så uvant for køber at omregistrere, han har købt
en bil, måske sin første, og kører glad rundt i den, alt er i orden bilen
kører fint det med omregistrering får lov at vente.
Han ved ikke hvad det er for noget og hvordan man gør, så han gør ingenting,
langt de fleste mennesker gør ingenting før det er nødvendigt.

Jeg prøver bare at forklare hvordan man gør det sikrest og
billigst for sælger.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-10 10:10

> Det siger sig selv at den der er mest interesseret i at få tingene i orden
> er sælger, køber har ikke så travlt han kører i sælgers navn, det er
> ganske
> gratis.

Problemet er narturligvis størst for billige biler hvor køber spare relativt
mange penge ved at trække den (for ikke at tale om decideret bedrageri*)

Men er det en bil af en hvis værdi som man må formode at køber vil ønske
kasko dækning af er risikoen ikke så stor. Efter de 3uger som køber har til
at omregistere er der ikke længere kasko dækning på bilen ...

Men ja dumt end ikke at have en kontrakt med købers underskrift ...

* Har jeg prøvet. Solgte en gammel mazda. Trods købers underskrift gav det
besvær da den blev handlet videre så den ikke kunne findes hos køber for at
få klippet pladerne ... Alligevel har jeg siden solgt både biler og mc'er
med ringe værdi med nummerpladerne. For de har trods alt også værdi for
køber at han kun skal omregistere og ikke købe nye nummerplader.

De brugte køretøjer jeg har købt har også altid været med nummerplader og
jeg har selv stået for omregistering.

/A

Fra : alexbo

Dato : 25-06-10 10:45

"Anders Majland" skrev i

>Alligevel har jeg siden solgt både biler og mc'er med ringe værdi med
>nummerpladerne. For de har trods alt også værdi for køber at han kun skal
>omregistere og ikke købe nye nummerplader.

Nummerpladerne har ikke noget med omregistreringen at gøre, dem kan køber
køre videre på selv om sælger omregistrerer.

> De brugte køretøjer jeg har købt har også altid været med nummerplader og
> jeg har selv stået for omregistering.

Ja så har du jo også fat i den lange ende, det er nemt nok at være køber,
det er sælger der har et problem med upålidelige eller langsomme købere.
Men stadig har det intet med nummerplader at gøre, jeg foreslår jo ikke at
sælger piller nummerpladerne af og afmelder bilen, men at sælger
omregistrerer
til køber.

Det er to forskellige ting.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-10 11:39

> [...]
> at
> sælger piller nummerpladerne af og afmelder bilen, men at sælger

Ja

Men som sælger skal du så først have været på motorkontoret efter den rette
blanket. Dernsæt på motorkontoret igen når køber har skrevet under på den
samt salgsaftalen

Så må man opveje besværet med 2 gange motorkontor i forhold til risikoen for
at køber ikke omregisterer

/A

Fra : alexbo

Dato : 25-06-10 12:21

"Anders Majland" skrev

> Men som sælger skal du så først have været på motorkontoret efter den
> rette blanket.

Den henter man her.
http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=68865

Man skal ikke lade sig forvirre af at den er dobbelt, udfylder man den ene
bliver "genparten" udfyldt automatisk.

> Så må man opveje besværet med 2 gange motorkontor i forhold til risikoen
> for at køber ikke omregisterer

Ja det er helt klart nemmere at overlade det til køber, derfor betaler
sælger så også forsikring og ejerafgift imens, som tak for hjælpen.

Der er så en risiko, og det er faktisk denne risiko denne tråd starter med,
en bekymring for at køber ikke omregistrerer.

mvh
Alex Christensen