astra multidisplay
Fra : ib tinning

Dato : 24-06-10 14:29

jeg har nu igen efter 10 år købt mig en astra dov er det denne gang en
stationcar . jeg kan huske at den første astra jeg havde fik jeg til at vise
dato i midten af displayet i stedet for at blive sort når jeg satte radion
til at spille . det var noget med at krydse et par ledninger bag radioen men
kan ikke huske hvad det var for nogle af de mange .

håber at der er nogle derude der husker bedre end mig

mvh Tinning

ps det er de display der vises på disse billeder
http://www.flickr.com:80/photos/gittedaphne/?saved=1

Fra : ib tinning

Dato : 29-06-10 11:50

hmm undre mig over at vi alle åbenbart husker dårligt

mvh Tinning

Fra : Brian

Dato : 29-06-10 12:47

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> radion til at spille . det var noget med at krydse et par ledninger bag
> radioen men kan ikke huske hvad det var for nogle af de mange .

Mon ikke det har været noget med at stelle de ledning der leverer RDS info ?

> håber at der er nogle derude der husker bedre end mig

Man kan også prøve google

Der er en gut her, der har sat sig ind i tingene:
http://www.eelkevisser.nl/display.htm.
Et link på hans side giver denne side:
http://carluccio.de/index.php/Opel_TID hvor man kan se at der er en
forbindelse han kalder Radioanzeige ein / Datum aus - det lyder som noget af
det du har brug for.
Der er endda farveangivelse på ledningerne, så det er egentlig bare at hive
radioen ud, finde stikket, og prøve... hvis du tør

/Brian

Fra : ib tinning

Dato : 29-06-10 19:07

> [...]
> Der er endda farveangivelse på ledningerne, så det er egentlig bare at
> hive radioen ud, finde stikket, og prøve... hvis du tør

nu er tysk ikkw et sprog jeg mestre så jeg er stadig ikke blevet meget
klogere men tak for forsøget

Fra : Brian

Dato : 03-07-10 16:54

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i meddelelsen

> nu er tysk ikkw et sprog jeg mestre så jeg er stadig ikke blevet meget
> klogere men tak for forsøget

Okay... jeg skal gerne hjælpe med mit skoletyske hvis det ønskes - ellers er
der større kapaciteter i gruppen.

Start med at se hvilke ledninger du har bag displayet - det kan da også være
at det bringer lidt minder tilbage

/Brian

Fra : ib tinning

Dato : 03-07-10 21:26

"> Start med at se hvilke ledninger du har bag displayet - det kan da også
være
> at det bringer lidt minder tilbage
>
> /Brian
det var bag radion vi klippede 2 over og satte sammen og bar radioen er der
ca 35 ledninger suk jeg må maske prøve at kører forbi opel i næste uge

mvh Ib

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 06-07-10 09:29

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev

> nu er tysk ikkw et sprog jeg mestre så jeg er stadig ikke blevet meget klogere men tak for forsøget

Så svært er det nu heller ikke:

Astra F
8 Radioanzeige ein / Datum aus (AA) rt-gn

rt-gn = rød ledning med grøn stribe > skal afbrydes, så display ikke får besked når radioen tændes.

Astra G
2 Radioanzeige ein / Datum aus (AA) ws-rt

ws-rt = hvid ledning med rød stribe > skal afbrydes, så display ikke får besked når radioen tændes.

--
Ejvind

Fra : ib tinning

Dato : 07-07-10 18:02

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 Radioanzeige ein / Datum aus (AA) ws-rt
>
> ws-rt = hvid ledning med rød stribe > skal afbrydes, så display ikke får

hej brian og ejvind

mange tak for hjælpen nu virker det som fruen og jeg gerne vil have det til

rt-gn betyder rød ledning med grå stribe fandt jeg ud af ved at prøve mig
frem da jeg ikke kunne finde en rød med grøn stribe

mvh Tinning