Kontakt
Fra : KBK

Dato : 24-06-10 13:04

Hallo !

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette innlegget så jeg
poster det her.

Altså jeg lurer på hvordan man lager et kontakt skjema. Den som
skal sende skriver inn Navn, Epost, en link og en boks du skriver
teksten. Så en knapp der det står send epost eller noe annet !

Takk :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-06-10 13:32

Den Thu, 24 Jun 2010 12:03:37 +0000 skrev KBK:

> [...]
> sende skriver inn Navn, Epost, en link og en boks du skriver teksten. SÃ¥
> en knapp der det står send epost eller noe annet !

Heja Norge, frisk humør

Mailcode v.1.9.3 er jætte bra, bruker det selv.
Du skal dog have PHP installeret på din server/webhotel.

http://www.myphpscripts.net

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : KBK

Dato : 24-06-10 17:30

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Heja Norge, frisk humør
>
> Mailcode v.1.9.3 er jætte bra, bruker det selv.
> Du skal dog have PHP installeret på din server/webhotel.

> [...]

Kan ikke PHP, men vis du eller andre kunne forklart eller sendt en side med
en guide hadde det vært fint. Usikker på hvordan jeg skal få skjemaet ut på
nettsiden.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-06-10 20:04

Den 24-06-2010 18:30, KBK skrev:

> Kan ikke PHP, men vis du eller andre kunne forklart eller sendt en side med
> en guide hadde det vært fint. Usikker på hvordan jeg skal få skjemaet ut på
> nettsiden.

Du kan finde en kontaktformular og en guide til den her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-php.php#kontaktformular

Guiden er beregnet til programmet KompoZer, men den kan
sagtens bruges, selvom du bruger et andet program.

Men tjek først, om dit webhotel understøtter php, ellers vil
det ikke virke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Standardoverholdende multimedia på hjemmesiden:

Fra : KBK

Dato : 25-06-10 22:21

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Standardoverholdende multimedia på hjemmesiden:

Takk ! Skal se om jeg klarer å få det til. Skal også sjekke om webhotellet støtter
PHP.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-06-10 13:48

KBK formulerede spørgsmålet:
> [...]
> skal sende skriver inn Navn, Epost, en link og en boks du skriver
> teksten. Så en knapp der det står send epost eller noe annet !

html.dk - stedet der nasser på andres arbejde - er håbløst forældet, og
burde enten fjernes eller opdateres. Der findes væsentlig bedre steder
at finde sine informationer.
Prøv en rigtig newreader, eller brug dit email program til at læse
newsgroups, og brug usenet i stedet. Så har du mulighed for at følge
med på den rigtige måde.
Og brug google, eller spørg, hvis du skal have hjælp til den del af
det.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet, men de evt.'
http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp
Hvad skal der ske med de data brugeren indtaster?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-06-10 15:47

Den Thu, 24 Jun 2010 14:47:53 +0200 skrev Birger Sørensen:

> Jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet, men de evt.'
> http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp Hvad skal der ske med de
> data brugeren indtaster?
>
> Birger

Kære norske gut
Tilgiv de fattesvage danskere, men de huserer desværre i denne gruppe.
De har mere travlt med at korrekse end med at hjælpe.

Fra : Jopa

Dato : 24-06-10 15:51

Følgende er skrevet af Karl Erik Christensen:

> Kære norske gut
> Tilgiv de fattesvage danskere, men de huserer desværre i denne gruppe.
> De har mere travlt med at korrekse end med at hjælpe.

hmm den (14. april 2007). kan vist ikke passe.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-06-10 16:59

Jopa formulerede torsdag:
> Følgende er skrevet af Karl Erik Christensen:

> hmm den (14. april 2007). kan vist ikke passe.

Hvor meget af det der kommer derfra passer?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-06-10 22:07

Den Thu, 24 Jun 2010 16:30:06 +0000 skrev KBK:

> Kan ikke PHP, men vis du eller andre kunne forklart eller sendt en side
> med en guide hadde det vært fint. Usikker på hvordan jeg skal få
> skjemaet ut på nettsiden.

Det er ikke godt.

Teoretisk kunne jeg da godt stå på slalom ski, for jeg har jo set på tv
hvordan man gør.
Men springet fra teori til praksis er enormt - også når det gælder
webside programmering. Det kan tage år før du når dit mål - desværre.