Hvilken er din yndligs-musikvideo?
Fra : Michel

Dato : 23-06-10 18:20

Hej,

Dette er ikke en stafet, men endnu en opfordring til lidt "vidensdeling",
som man ynder at kalde det på min arbejdsplads .

Og det kan skam også være både lærerigt og inspirerende. Jeg har valgt den
lidt humoristiske indgangsvinkel, men dit bud kan sagtens være fordi du
synes, videoen er smuk, provokerende ... whatever. Lad os få nogle bud!

Her er mit bud, som jeg har søgt efter i lang tid, men åbenbart ikke
ihærdigt nok, da videoen blev uploadet for 8 måneder siden:
Royal Philharmonic Orchestra: Hooked on Classics
http://www.youtube.com/watch?v=BZoTey0Ckg4

Den er bygget over en masse (formentligt autentiske) gamle småklip. Timingen
i forhold til de dansende og disco-rytmen til de klassiske snippets er ikke
altid helt god, men måske er det tilsigtet. Og i slutningen af videoen går
det mildest talt galt for alt og alle.

Der er i øvrigt lavet en pragtfuld parodi på "Hooked on Classics". Classical
Muddley af det skøre Portsmouth Sinfonia, der rent faktisk skulle tælle
(hvis de stadig eksisterer) topprofessionelle musikere, der har specialeret
sig i at spille falsk (ingen video):
http://www.youtube.com/watch?v=FgKDKyl-EKE (den kan holde én vågen badet i
sved mange nætter)

Sidst og mindst. Jeg kan ikke huske, om jeg tidligere har nævnt Matterhorn
Project og deres "Muh!", men videoen er spøjs:

http://www.youtube.com/watch?v=8z6NGNSuKHE

Mvh
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-10 18:26

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt humoristiske indgangsvinkel, men dit bud kan sagtens være fordi du
> synes, videoen er smuk, provokerende ... whatever. Lad os få nogle bud!

Min yndlingsmusikvideo er Michael Jacksons "Bille Jean":
http://www.youtube.com/watch?v=dIX-gMVW46A
Den er bare så perfekt flot produceret, og denne video satte standarden for
alle musikvideoer siden.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-06-10 19:23

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Min yndlingsmusikvideo er Michael Jacksons "Bille Jean":
> http://www.youtube.com/watch?v=dIX-gMVW46A
> Den er bare så perfekt flot produceret, og denne video satte standarden
> for alle musikvideoer siden.

Michael Jacksonn har trods alt ikke lavet noget særligt godt, men hvis det
enedelig skal være ham, så er den her en af hans bedste sange (hvis ikke den
eneste).
http://www.youtube.com/watch?v=H-Ru2b8FYJg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-06-10 09:58

On 23/06/2010 20:22, Åge Halldorsson wrote:
> Michael Jacksonn har trods alt ikke lavet noget særligt godt, men hvis
> det enedelig skal være ham, så er den her en af hans bedste sange (hvis
> [...]

Det var i hvert fald sindssygt imponerende med de dér morph-effekter til
sidst i videoen, dengang hvor den blev lavet.

--
Peter Knutsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-10 10:37

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var i hvert fald sindssygt imponerende med de dér morph-effekter til
> sidst i videoen, dengang hvor den blev lavet.

Ganske flot faktisk.

Men at sige at manden der har solgt 45 mill. eksemplarer af
verdenshistoriens bedst sælgende album, ikke har lavet noget særligt godt,
er topmålet at snæversynethed og stupiditet.
Arrghh... beklager, men når nogen svarer furtossen, slipper han igennem mit
filter :(

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-06-10 11:44

> [...]

> er topmålet at snæversynethed og stupiditet.
> Arrghh... beklager, men når nogen svarer furtossen, slipper han igennem

Århhhh ha da, den stakkels lille FotoSoljerg-mand. Kan de da ikke tage lidt
hensyn til ham. Nårhhhhhhh altså putte nutte.
Hvor er vi altså hensynsløse og onde ved det lille Solbjerg-narhovede.

Læste lige på hans hjemmeside en lille forglemmelse:
Stærke kontraster, lys/skygge, refleksioner, frækhed, nærhed, anarki,
system, symmetri, rod........ Nok det nærmeste jeg kommer en beskrivelse af
mig,

Angående en beskeivelse af ham glemte man vist "narhovede".
..

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 26-06-10 03:28

meddelelse news:4c2250fb$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> enedelig skal være ham, så er den her en af hans bedste sange (hvis ikke

Ministeriet for skøre gangarter har ikke levet forgæves

Venligst

Kert Rats

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-06-10 22:51

> Min yndlingsmusikvideo er Michael Jacksons "Bille Jean":

Et godt bud...jeg kan også godt lide denne Jackson video:
http://www.youtube.com/watch?v=0UGTISl1Gts

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-06-10 18:28

Michel skrev:

>Og det kan skam også være både lærerigt og inspirerende. Jeg har valgt den
>lidt humoristiske indgangsvinkel, men dit bud kan sagtens være fordi du
>synes, videoen er smuk, provokerende ... whatever. Lad os få nogle bud!

Paul McCartney - Pipes of peace

Fra : Michel

Dato : 23-06-10 19:15

> Paul McCartney - Pipes of peace

Og den kan i øvrigt findes her: http://www.youtube.com/watch?v=404dXRAAYNM

Med spanske undertekster, hvis man ikke forstår engelsk ... og det smukke
budskab.

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-06-10 19:18

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Dette er ikke en stafet, men endnu en opfordring til lidt "vidensdeling",
> som man ynder at kalde det på min arbejdsplads .

Den her video er rigtig god. Der sker en masse sommer-agtigt i den. Rigtig
sommerstemning: http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc

Her er en af de bedste musikvideoer jeg har set. Den er humor-præget:
http://www.youtube.com/watch?v=FaIfk-0beLs

Den her er også humør-præget. Rigtig rigtig god:
http://www.youtube.com/watch?v=STAZ4Xqetl4&feature=related

hvis vi lige forlader slager-genren, så er der lige her til slut en
musikvideo ovre i pop-genren. Sangen er god. Det ved jeg så ikke lige om man
kan sige om videoen. Det er bare en jeg aldrig glemmer.
Det jeg husker er at den er lidt skør. Jeg husker at der svømmer en fisk ind
af hans ene øre og ud af det andet. Og så sker der en hel masse andet
mærkeligt. Det er Peter Gabriel. Sangen er selvfølgelig "Sledgehammer"
http://www.youtube.com/watch?v=hqyc37aOqT0

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 23-06-10 19:54

"Michel" <nosp@mthanks.dk> writes:

> Og det kan skam også være både lærerigt og inspirerende. Jeg har valgt den
> lidt humoristiske indgangsvinkel, men dit bud kan sagtens være fordi du
> synes, videoen er smuk, provokerende ... whatever. Lad os få nogle bud!

Tenacious D - Tribute
http://www.youtube.com/watch?v=4an3rpucSos

Johnny Cash - Hurt
http://www.youtube.com/watch?v=clq01TXQR0s

--
Carl

Fra : TL

Dato : 23-06-10 23:24

Chemical Brothers - Salmon Dance.

Teksten er også ret morsom.

Fra : Anglachel

Dato : 24-06-10 09:41

Hmm, denne musik video af Radiheader i hvertfald smuk udover det sædvanlige,
samtidigt med at billede og lyd fungerer glimrende sammen. Der er ingen
tvivl om at Thom Yourke er en fremragende sangskriver, men på den anden side
er jeg blevet lidt træt af hans stemme. Mest fordi den har dannet skole for
så mange forfærdelige bands senere. Hvilket ikke er Radioheads skyld, men
stadig...

Radiohead: Street Spirit: http://www.youtube.com/watch?v=nPX3u0XJzKM

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-06-10 03:17

On 24 Jun., 11:37, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> Men at sige at manden der har solgt 45 mill. eksemplarer af
> verdenshistoriens bedst sælgende album, ikke har lavet noget særligt godt,
> er topmålet at snæversynethed og stupiditet.

Det er nu dobbelt op, og lidt til....

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_albums_worldwide

men det gør jo ikke hans udtalelser mere intelligente...

Fra : Max

Dato : 26-06-10 10:45

Hej Michel

> [...]
> valgt den lidt humoristiske indgangsvinkel, men dit bud kan sagtens
> være fordi du synes, videoen er smuk, provokerende ... whatever. Lad

Ikke at jeg kan lide den, men denne herre her har en stor andel i
måden moderne musikvideoer bliver lavet

Peter Gabriel - Sledgehammer
http://www.youtube.com/watch?v=N1tTN-b5KHg

Normalt er musikvideoer noget der får mig til at slukke for TV'et
og tænde stereoen, men der findes undtagelser.

Her er et pragtfuld nummer som bare understreges og fremhæves
af videoen, det er smukt.

Billy Joel - The River Of Dreams
http://www.youtube.com/watch?v=LQM2-P3nFMY

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-06-10 12:27

> Ikke at jeg kan lide den, men denne herre her har en stor andel i
> måden moderne musikvideoer bliver lavet
>
> Peter Gabriel - Sledgehammer
> http://www.youtube.com/watch?v=N1tTN-b5KHg

Arhhh... det ved jeg nu ikke. Jeg swynes da ikke nutidens musikvideoer
bruger den slags tekniske tricks, hvor der sker ting som ikke kan ske.

Her et par eksempler fra de mere teenage-prægede musikvideoer:
http://www.youtube.com/watch?v=szJaoxeL0O0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=jCWz-MOJdYE
http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc

http://www.youtube.com/watch?v=zdTa4q5sx3U
http://www.youtube.com/watch?v=ooildsDXJug

Hilsen Åge

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-06-10 10:27

On Wed, 23 Jun 2010 19:19:46 +0200, Michel wrote:

> [...]
> den lidt humoristiske indgangsvinkel, men dit bud kan sagtens være fordi
> du synes, videoen er smuk, provokerende ... whatever. Lad os få nogle

Denne her er jeg glad for:

http://www.youtube.com/watch?v=Kf6xxjqPKmw

Det gør ikke videoen dårligere at jeg synes det også er et fantastisk
nummer :)

Fra : ASKF

Dato : 30-06-10 11:56

Michel ytrede sig i <4c224236$1$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>lidt humoristiske indgangsvinkel, men dit bud kan sagtens være fordi du
>synes, videoen er smuk, provokerende ... whatever. Lad os få nogle bud!

Fra et tidspunkt hvor et massivt flertal af alle musikvideoer viste
kunstneren optræde og der ingen handling var i dem kom Ultravox med
Vienna: <http://www.youtube.com/watch?v=xJeWySiuq1I>.

Den var så nyskabende at man stadig i dag kan se flere af dens
elementer/effekter brugt i musikvideoer.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus