Elektrisk buskrydder
Fra : Kim Christensen

Dato : 23-06-10 01:18

Hej

Ukridtet klarer sig fint i år - jeg får brug for en elektisk
buskrydder, gerne en med klinge. Men tilsyneladende er de alle med
benzinmotor?
Er der nogen her der kan fortælle om egne erfaringer med elektriske
maskiner som også kan rydde et tæt krat hvis det skal være?

Hilsen Kim

Fra : Hauge

Dato : 23-06-10 08:35

Kim Christensen skrev:
> Er der nogen her der kan fortælle om egne erfaringer med elektriske
> maskiner som også kan rydde et tæt krat hvis det skal være?

Dem jeg har prøvet, er ubrugelige, det kræver benzin..

Alternativt er at købe en elektrisk hækkeklipper på forlængerarm, så kan
man stå op og klippe ukrudtet ved jordhøjde.
Jeg har selv haft ombygget en sådan hækkeklipper, så der kom en arm på,
for at klare ukrudtet i sommerhuset efter lang tids fraværendehed

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 23-06-10 11:47

Hej Kim

> Er der nogen her der kan fortælle om egne erfaringer med elektriske
> maskiner som også kan rydde et tæt krat hvis det skal være?

Er der noget galt i en model med benzinmotor ?

Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-10 04:52

On 23 Jun., 09:18, Kim Christensen <SLETTESnemo...@yahoo.com> wrote:
> [...]
> Er der nogen her der kan fortælle om egne erfaringer med elektriske
> maskiner som også kan rydde et tæt krat hvis det skal være?

De er ikke kraftige nok og det er besværligt med ledningen.
Køb en benzin eller glem det.

--
Christian

Fra : Hauge

Dato : 23-06-10 11:58

Christian B. Andresen skrev:
> De er ikke kraftige nok

Enig.

> og det er besværligt med ledningen.

Uenig, hvis man ikke er alt for fumlet.

> Køb en benzin eller glem det.

Eller alternative ting.

Mvh Hauge

Fra : Aksel

Dato : 23-06-10 12:31

> Enig.

> Uenig, hvis man ikke er alt for fumlet.

> Eller alternative ting.

Det rigtige alternativ er at luge ukrudtet bort. En afklipning gør det
ikke. Det skal sgu helt bort. Hakke, skuffejern, kultivator og om nødvendigt
drænspade er løsningen - hvis man ikke kan bruge kemien.
Mvh
Aksel

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-06-10 06:50

On 23 Jun., 12:51, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> De er ikke kraftige nok og det er besværligt med ledningen.
> Køb en benzin eller glem det.

Det er muligt at det går langsommere med en elektrisk Jeg er vant til
elektrisk plæneklipper og hækklipper, så det går nok.
Jeg vil hellere skulle bruge en time med en elektrisk end at kludre to
timer for at få en benzinmotor til at starte, hvorefter den sikkert
kan gøre arbejdet på 10 minutter.

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-10 07:22

On 23 Jun., 12:57, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Uenig, hvis man ikke er alt for fumlet.

Hvor meget power er der tilbage for enden af 50 m 0,75 kvd eller 1
kvd ?
Ikke meget.

> Eller alternative ting.

Jeg kan ikke finde alternativer (andet end sprøjtemidler) til at holde
rent under tråden i hestefolden.

--
Christian

Fra : Max

Dato : 23-06-10 15:23

Hej Christian

> Jeg kan ikke finde alternativer (andet end sprøjtemidler) til at holde
> rent under tråden i hestefolden.

Har du prøvet en le ?

Max

Fra : Tom Andersen

Dato : 23-06-10 20:57

> Hej Christian

> Har du prøvet en le ?

Enig - det er faktisk et godt alternativ og med den fordel, at høreværn
erstattes af fuglesang og benzinos af sved :)

Tom

Fra : JBH

Dato : 23-06-10 20:51

> Uenig, hvis man ikke er alt for fumlet.

Hvor meget power er der tilbage for enden af 50 m 0,75 kvd eller 1
kvd ?

http://www.netel.dk/eldim/visufald.asp

Knap 2000watt Det er noget over 2 hk. hvilket burde være nok til en
buskrydder

mvh
JBH

Fra : Hauge

Dato : 23-06-10 22:27

Christian B. Andresen skrev:
> Hvor meget power er der tilbage for enden af 50 m 0,75 kvd eller 1
> kvd ?
> Ikke meget.

Læs hvad jeg svarer på..

> Jeg kan ikke finde alternativer (andet end sprøjtemidler) til at holde
> rent under tråden i hestefolden.

Fint nok, men nu er vi heldigvis mange der ikke har heste.

Mvh Hauge

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-10 07:25

On 23 Jun., 14:49, Kim Christensen <SLETTESnemo...@yahoo.com> wrote:

> Det er muligt at det går langsommere med en elektrisk

Ikek langsomemre, det er tit umuligt.
Jeg ville aldrig kunne rense under tråden ved hestefoldene emd en
elektrisk.
Den kan ikke klippe store tidsler, skræpper og lign.
Ledningen er ikke lang nok og besværlig.

> Jeg vil hellere skulle bruge en time med en elektrisk end at kludre to
> timer for at få en benzinmotor til at starte, hvorefter den sikkert
> kan gøre arbejdet på 10 minutter.

Sådan er det ikke.
Med Aspen 2T benzin starter de nemt og du skal ikke bekymre dig om at
komme til at ramme en ledning eller lign.
Og den kan klippe igennem det den skal.

--
Christian

Fra : Hauge

Dato : 23-06-10 22:29

Christian B. Andresen skrev:
> .. og du skal ikke bekymre dig om at
> komme til at ramme en ledning eller lign.

Utroligt som folk kan gøre simple ting til et problem. Men ok, vi er
ikke alle boende på bøhlandet.

Mvh Hauge

Fra : N/A

Dato : 23-06-10 22:27

Fra : N/A

Dato : 23-06-10 22:27

Fra : N/A

Dato : 23-06-10 22:29

Fra : N/A

Dato : 24-06-10 13:11

Fra : N/A

Dato : 24-06-10 13:11

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-06-10 01:06

On 23 Jun., 16:23, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Har du prøvet en le ?

Ikke der, det er alt for besværligt med alle hegnspælene.
Men jeg har et område med høje brændenælder hvor jeg faktisk bruger en
le da buskrydderen sprøjter for meget.

--
Christian

Fra : C A

Dato : 24-06-10 05:59

On 23 Jun., 23:28, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Utroligt som folk kan gøre simple ting til et problem. Men ok, vi er
> ikke alle boende på bøhlandet.

Nej så heldige kan alle jo ikke være

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-06-10 06:07

Fra : Hauge

Dato : 24-06-10 13:11

Christian B. Andresen skrev:
> Så heldige kan alle jo ikke være

Hvilken del af dem? At gøre simple ting besværlige, eller bo på landet?

Jeg er så heldig ikke at være i besiddelse af nogen af delene, selvom
jeg ikke bor i byen..

Husk hvilket navn du poster under, det er nemmest at tage folk seriøst,
når de holder sig til ét enkelt navn.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 24-06-10 15:52

Hej Hauge

> Husk hvilket navn du poster under, det er nemmest at tage folk
> seriøst, når de holder sig til ét enkelt navn.

Måske han har behov for at gentage sig selv :)

Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-06-10 01:12

On 24 Jun., 14:11, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> [...]

> jeg ikke bor i byen..
>
> Husk hvilket navn du poster under, det er nemmest at tage folk seriøst,

Det var min google groups som drillede, en gammel konto som jeg troede
var slettet.
Jeg skyndte mig at fjerne indlægget men det er jo desværre ikke nok.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-06-10 01:12

On 24 Jun., 16:51, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Hauge

> M ske han har behov for at gentage sig selv :)

Så slemt er det heldigvis ikke blevet endnu

--
Christian