Prinsens Musikkorps trodsede truslerne
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-06-10 18:40

breaking news (Brækket nyt):
PRINSENS MUSIKKORPS REDDET

Det lukningstruede Prinsens Musikkors, fra Skive lod sig alligevel ikke true
af regeringen om at holde sig væk fra København. De mødte alligevel op på
trappen til Christiansborg med skilte. Folk stimlede sammen for at støtte
dem. Socialdemokratisk folketingsmedlem mødte op på trappen og støttede dem.
Prinsens Musikkorps samlede underskrifter på deres hjemmeside og er tæt
på 4.000 underskrifter

Dermed ser det ikke ud til at regerings plan om nedlæggelse af seriøs musik
lykkedes helt.

Prinsens Musikkors ligger i den del af Danmark hvor støtten til den
almindelige underholdningsmusik er størst, så det er jo fint nok.

Regeringen truer Skives Musikkorps, via HOK, til at holde sig væk fra
København:
http://www.skivefolkeblad.dk/article/20100621/LOKALT/706219999/0/RZSPORT

Musikkorps trodser forbud:
http://www.skivefolkeblad.dk/article/20100622/LOKALT/706229999/0/RZSPORT

Skive vandt:
http://www.skivefolkeblad.dk/article/20100622/LOKALT/706229981/0/RZSPORT

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 23-06-10 21:49

> [...]
> på 4.000 underskrifter
>
> Dermed ser det ikke ud til at regerings plan om nedlæggelse af seriøs

Hvori består det seriøse?

Jeg kan ikke se det fornuftige i at spilde 20 mio. kr. på et interfiørt
musikkorps.

Mange hilsner
Michel

Fra : Martin Bak

Dato : 23-06-10 22:12

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se det fornuftige i at spilde 20 mio. kr. på et interfiørt
> musikkorps.

20 millioner? Det er da forhåbentlig løgn? Musikere tjener deres penge ved
at sælge deres musik. Ellers taber de penge, hvad vi da er mange der gør.
Det er rablende vandvid at staten bruger et millionbeløb på at opretholde et
musikkorps, der ikke kan løbe rundt. Det rene galimatias.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-06-10 22:16

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det er rablende vandvid at staten bruger et millionbeløb på at opretholde
> et musikkorps, der ikke kan løbe rundt. Det rene galimatias.

Det er forsvarets ansigt udadtil. Alle seriøse lande har masser af den slags
musikkorps.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-10 12:45

> [...]
> Det er rablende vandvid at staten bruger et millionbeløb på at opretholde
> et musikkorps, der ikke kan løbe rundt. Det rene galimatias.

Uh, jamen der er vist ikke nogen, der har snakket om at løbe rundt. Forstår
jeg det ret. Bruger Forsvaret Kr. 20 Mio på deres musikkorps pr år.. Men der
er vist intetsteds nævnt, hvad, hvordan & hvorfor.... Mange bruges jo på at
vise forsvarets ansigt udaf... Lige som det hænder sig, at visse Byfester,
F.eks får besøg af forsvarets redningshelikoptere, o.s.v.... Men har jeg
forstået det ret... Må Forsvaret faktisk ikke engang kræve betaling, når de
møder op til sådanne arrangementer.... Derfor koster de på
forsvarsbudgettet, og ikke på indgangsbilletten.... Og altså de 20 Mio, er
altså for alt, hvad de står for.... Altså også for, da de afholdt Tattoo, og
når de selv er ude til Tattoo's.... Så taget i betragtning, at en enkelt
Jager koster en lille Mia.. Så er 20 Mio jo småpenge... Som jeg syntes,
ville være for ærgerlige og smålige at spare væk... Det er jo faktisk under
Kr 5 Mio pr korps.... Det må vel egentligt siges, at være billigt, hvis det
beløb også dækker uniformer o.s.v... Så var det da bedre at kigge på
Kommunernes IT indkøb.... Læste lige forleden, at en kommunal computer,
endte med at koste Kr 42.000,- Samt at en tilsvarende kunne købes i enhver
EDB forretning, til Kr 4.000,- Ikke så underligt, at Skolernes EDB er
håbløst gammeldags.... Så lad os finde dem, der spinder guld, nogen
steder... I stedet for at lukke alle de positive ting ned.... Tænk sig, for
hver 100 computere, er der brugt 3,8 Mio for meget. Sådan som min
lommeregner virker, finder vi lynhurtigt, de 20 Mio der, og lader musikken
trutte videre.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-06-10 14:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

og lader musikken
> trutte videre.
>
> M.V.H....Benny..

Luk lortet undtaget Livgardens, men her kun pga. turisterne

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-06-10 19:29

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
>>
> og lader musikken

> Luk lortet undtaget Livgardens, men her kun pga. turisterne

Ja jaja rolig nu, regeringen ér jo gået igang med at afskffe kulturen, men
giv dem lige et par minutter. Først skal kulturkanalen P2 jo smadres. Næste
punkt nedrivning af historiske museer og
herefter landets musikkorps. Dejlig regering vi har. Rigtig Krutte-venlig
regering.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-06-10 20:54

meddelelse news:4c24f55f$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Dejlig regering vi har. Rigtig Krutte-venlig
> regering.
>
> Hilsen Åge

Tror du virkeligt?
Det er da ellers dig, der har stemt på det parti, der har holdt liv i den
regering i 9 år

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-10 21:45

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du virkeligt?
> Det er da ellers dig, der har stemt på det parti, der har holdt liv i den
> regering i 9 år

Nu er det jo ikke kun regeringen, men faktisk samtlige partier i folketinget
undtagen EL, der står bag forsvarsforliget. Så der må siges at være ret bred
enighed om ikke at kaste flere penge i nogle unødvendige trompetsoldater ;)

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-06-10 21:52

> [...]
> folketinget undtagen EL, der står bag forsvarsforliget. Så der må siges at
> være ret bred enighed om ikke at kaste flere penge i nogle unødvendige

Jojow....men nu skældte Åge jo ud på regeringen, så måtte jeg da lige sætte
ham ind i sammenhængen, men ellers har du ret

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-06-10 21:56

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jojow....men nu skældte Åge jo ud på regeringen, så måtte jeg da lige
> sætte ham ind i sammenhængen, men ellers har du ret

Åger skældte ud på Mig-mig-mig-holdningen i partierene længst mod højre -
men som vi kan se er mig-og-mig-holdningen nu også generel
venstrefløjspolitik.
Mig mig mig mig kan ikke lide militærets orkestre. De spiller noget som
mig mig mig ikke kan lide. De skal væk. Den kultur mig mig mig ikke kan
lide, skal væk
Det er en syg egoistholdning.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-06-10 21:52

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> folketinget undtagen EL, der står bag forsvarsforliget. Så der må siges at
> være ret bred enighed om ikke at kaste flere penge i nogle unødvendige

Linå-naren har ret. Jeg mig jeg mig. I Danmark skal vi efterhånden ret langt
ud på venstrefløjen for at finde folk som går ind for at bavare kulturen.
Det er egentlig ret uhyggeligt som sig-selv-nok-kulturen har fået tag i
mange danskere. Selv dem som tidligere var fornuftige.
Vi er snart ikke længere et fællesskab af et folk. Vi er hinandens
fjender. Vi skal bekæmpe hinanden. JEG skal være bedst.

Hilsen nÅge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-06-10 22:45

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se det fornuftige i at spilde 20 mio. kr. på et interfiørt
> musikkorps.

Gosh rystende. 20 mill. kr. for noget trutteri, som ikke musikalsk
holder...uhauha

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-06-10 23:06

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Gosh rystende. 20 mill. kr. for noget trutteri, som ikke musikalsk
> holder...uhauha

Det er sådan noget der har med seriøs musikkultur at gøre.
Det kan jo ikke være sig-selv-nok-kultur, det hele - og 3 point til dig
og 7 point til mig og du går videre og bl.a. bl.a.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-06-10 05:33

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Gosh rystende. 20 mill. kr. for noget trutteri, som ikke musikalsk
> holder...uhauha

Det kan da kun gå for langsomt med at få nedlagt de musikkorps.

mvh Eva

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-06-10 05:42

Allan Krautwald skrev:

>Gosh rystende. 20 mill. kr. for noget trutteri, som ikke musikalsk
>holder...uhauha

Send dem(korpset) til Afghanistan, når de begynder at spille bliver de
andre dernede så de flygter ud af landet

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-06-10 08:05

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Send dem(korpset) til Afghanistan, når de begynder at spille bliver de
> andre dernede så de flygter ud af landet

Vil det sige at man bør nedlægge kulturministeriet og i stedet indføre et
"Se-mig-på-scenen-ministerie" ?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-06-10 10:00

> Send dem(korpset) til Afghanistan, når de begynder at spille bliver de
> andre dernede så de flygter ud af landet

Ja noget skotterne har kendt til i mange år, når de har sendt sækkepiberne i
front

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-06-10 09:31

On 22-06-2010 19:40, Åge Halldorsson wrote:
> PRINSENS MUSIKKORPS REDDET

Jeg har skrevet det før, få disse musikkorps nedlagt. De bidrager ikke
til noget væsentligt kulturelt her i landet.
Og dog, de kommer da vist en gang om året op i nærheden af Furland.
Og så spiller de jo ved Margrethes forskellige tafler og selskaber, men
jeg synes, at det er på tide, at hun begynder at betale for sin
underholdning selv.
Som jeg har nævnt før, så brug 'Frelsens Hær's' harmoniorkestre, og lad
så samtidig 'hatten gå rundt'.
Tivoligarden laver heller ikke noget om vinteren, det kunne også være en
opgave for dem. Det ville samtidig give landet lidt reklame udadtil.

Nu du er så meget inde i det, kan du så ikke oplyse, hvor mange der er
ansat i 'Prinsens Musikkorps', og hvad er deres løn? Og hvad der er
mindst lige så interessant, hvad er deres arbejdstider?

Henning.