Rettigheder og forpligtelser
Fra : elixa

Dato : 22-06-10 01:02

I forbindelse med en separation står der på separationsbevillingen at
den ene ægtefælle overtager den fælles lejebolig med de dertil hørende
rettigheder og forpligtelser.

Hvilken betydning har dette i forbindelse med efterregninger angående
vand, varme, el mm.

Det er ikke de moralske aspekter jeg søger - udelukkende de rent
juridiske.

vh
elixa

Fra : Jubi

Dato : 23-06-10 18:35

"elixa" <elixa@hotmail.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Det er som om der kom en ny lejer i lejligheden, hvis det efter en vis
dato er en af ægtefællerne der overtager lejemålet og som ikke tidligere
betalte regningerne.
Der må så ske en opgørelse af rengskabet for de ting.
Enten gøres det automatisk, eller den ægtefælle der ikke længere betaler
regningerne oplyser div. firmaer, at denne ikke længere er
bosiddende/ansvarlig i lejemålet og ønsker en opgørelse.

Tænker du også flyttesyn og depositum?

Fra : Viffer

Dato : 25-06-10 01:25

On 23 Jun., 19:35, "Jubi" <j...@msn.com> wrote:
> [...]
> regningerne oplyser div. firmaer, at denne ikke længere er
> bosiddende/ansvarlig i lejemålet og ønsker en opgørelse.

Tak for svaret. Nej jeg tænker ikke på flyttesyn og depositum, for det
vil være unødigt svært at opgøre.
Elixa