Hvor stammer teksten fra?
Fra : Kert Rats

Dato : 21-06-10 17:03

Jeg søger en Osvald Helmuth-vise, hvor Osvald siger, at han gerne vil
udskrives (fra en rehabiliteringsanstalt, vist nok), for nu har han fået
arbejde ude på det ny Scala hos chefdirektør Gouldin (jeg er usikker på, om
det præcis er, hvad Osvald siger).
"Så skal De ikke udskrives - så skal De bare overflyttes", svarer lægen.

Hvorfra stammer denne dialog mellem Osvald og lægen?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 21-06-10 19:13

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Så skal De ikke udskrives - så skal De bare overflyttes", svarer lægen.
>
> Hvorfra stammer denne dialog mellem Osvald og lægen?

Jeg fandt den sgu. Visen hedder "Hjemme igen fra Bornholm". Det er i
slutningen af nummeret, at Osvald ansøger om at blive udskrevet.

Osvalds nævner ikke den institution, som han er indlagt på. Han omtaler den
som: "Nu kan De (red: altså publikum) gætte tre gange." Det må vel være
sindssygehospitalet Sankt Hans, vil jeg tro. Eller ved I, om der skulle være
tale om et andet institution?

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 21-06-10 19:37

> [...]
> den som: "Nu kan De (red: altså publikum) gætte tre gange." Det må vel
> være sindssygehospitalet Sankt Hans, vil jeg tro.

Så har du 2 gæt tilbage
(Jeg ved ikke om dit gæt er rigtigt)

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kert Rats

Dato : 21-06-10 20:21

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Så har du 2 gæt tilbage
> (Jeg ved ikke om dit gæt er rigtigt)

Måske Ebberød Sindssygehospital - eller hvad det nu hed?

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 21-06-10 21:20

Hej Kert

> Måske Ebberød Sindssygehospital - eller hvad det nu hed?

Måske Kristiansborg ?

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 21-06-10 22:37

> Hej Kert

> Måske Kristiansborg ?

Restauranten Kristiansborg i Gilleleje? Eller mener du Christiansborg, hvor
folketinget sidder?

Begge forslag er ret malplacerede - medmindre, at du joker om, at
Christiansborg er befolket af sindssyge personer?

Venligst

Kert Rats