Wuwuzelahorns-musik - eksempler som Hennin~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-06-10 21:36

Det var da en rigtig god wuwuzela-sang ham henning Jensen havde fundet til
nedenstående tråd.

Hvad med at prøve at lave en hel tråd, kun til sange hvor wuwuzelahornet
indgår.

Jeg kan ikke finde den wuwuzela-sang jeg hørte i formiddagens IWS på ARD,
desværre, men måske andre har nogle sjove eksempler,
ligesom Henning Jensens hollandske eksempel, sunget i slager-genren. Ved
ikke hvordan han fandt den.

Men vi kan jo starte op med Hennings eksempel her:

http://www.youtube.com/watch?v=81Gxbi-Xyig&feature=PlayList&p=4045B784360F6B25&playnext_from=PL&playnext=1&index=31

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-06-10 22:32

On 20-06-2010 22:35, Åge Halldorsson wrote:

> Hvad med en hel tråd, kun til sange hvor wuwuzelahornet
> indgår.

God ide. Det er jo en musikgenre, der er frygtelig populær har i landet,
og som stormer frem, specielt lige for tiden.

Og de kan altså noget, vore sydlige nabolande. Det er jo genialt, at
bruge det bedste af andres musik, i forbindelse med ens egen, i forvejen
næsten perfekte musikstil/genre.
Tænk hvilket stort hit også denne kunne blive, hvis Hinterseer tog den
på sit repertoire:

"Lass die Finger von der Vuvuzela":

http://www.youtube.com/watch?v=w1esJQt-6f8&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-06-10 08:00

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> On 20-06-2010 22:35, Åge Halldorsson wrote:

> "Lass die Finger von der Vuvuzela":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=w1esJQt-6f8&feature=related

Du Godeste. Den synes jeg ikke engang er nogenlunde god. Men vi er vel også
over i pop-genren nu. Hornet er åbenbart begyndt at blive brugt både i
slager og pop.
Så mangler vi bare en i Krutte-stilen og måske i country-stilen.
Nej, den hollandske med Gebroeders Ko var edder brøleme sjov og god og for
alt i verden melodiøs. Men hvad kan man forvente andet af hollænderne.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-06-10 08:11

On 21-06-2010 09:00, Åge Halldorsson wrote:

> Du Godeste. Den synes jeg ikke engang er nogenlunde god.

Åge, hvad så med dette eksempel?
Det er desværre hverken er tysk eller hollandsk, men kunne godt være
det, for nummeret rummer samme musikalske raffinementer og udfordringer.
Så lyt til dette 'Vuvuzela Orchestra':

http://www.youtube.com/watch?v=fJ7MOyHk17o&feature=related

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-06-10 08:37

On 20-06-2010 22:35, Åge Halldorsson wrote:

> Hvad med at lave en hel tråd, kun til sange hvor wuwuzelahornet
> indgår.

Men her er den ægte vare.
Jeg ved ikke hvor eksemplerne stammer fra. Kan det være fra et af de
tyske schlagershows?

Den tyske nationalsang spillet på vuvuzela:

http://www.youtube.com/watch?v=RwJl6m0L8ao&feature=related

Og samme for vuvuvzela og klaver:

http://www.youtube.com/watch?v=D6FaMvNfKNw&feature=related

De ka' noget de tyskere!!!

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-06-10 08:56

> On 20-06-2010 22:35, Åge Halldorsson wrote:

> Den tyske nationalsang spillet på vuvuzela:

> [...]

Jeg tror jeg bliver dårlig nu. Arghhhhh.....

> De ka' noget de tyskere!!!

Korrekt, men ikke i de nævnte eksempler. Yrghk.
Den hollandske slager slår alt - og den jeg så i IWS på ARD i søndags.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-07-10 04:07

On 20-06-2010 22:35, Åge Halldorsson wrote:

> Hvad med at prøve at lave en hel tråd, kun til sange hvor wuwuzelahornet
> indgår.

Ny single er på markedet 'Stress Is Back' med "Vuvuzela On The Dancefloor":

http://www.rlslog.net/stress-is-back-vuvuzela-on-the-dancefloor-web-2010-bpm/

Her en smagsprøve fra Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=43NH5zV5fRc

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-07-10 08:47

> Ny single er på markedet 'Stress Is Back' med "Vuvuzela On The
> [...]

DU GODESTE - Jeg må nok mene at dit hollandske eksempel med "Gebroeders Ko"
slår alt. Den var lavet som en sang man kan holde ud at lytte til. Det
var ikke bare støj. Den var sjov. Wuwuzelaen havde en afdæmpet plads, så den
ikke ødelagde sangen, men gjorde den lyttevenlig.
Hollænderne kan bare det der med at skrue en slager sammen.

Hilsen Åge