/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Hvilken rute bør man vælge til Italien
Fra : Claus Rasmussen


Dato : 20-06-10 19:26

Skal for første gang på bilferie til Italien og har nu siddet i flere dage
og planlagt ruten.
Aldrig så snart jeg er færdig siger min svorger at de plejer at køre en
anden vej - Grrrrrrrr.

Min første indskydelse var at køre (se link - hvis de virker) via Nürnberg -
München (E45)
men svorger siger han kører via Ulm - Kempten (ad rute 7).

Nogle gode forslag til hvad man bør vælge ?

Turen starter en fredag morgen og med evt. overnatning i syd Tyskland (dog
ikke helt fastlagt endnu)

Mvh
Claus Rasmussen



http://maps.google.dk/maps?f=d&source=s_d&saddr=H%C3%B8ng+Landevej%2FRute+22&daddr=Strada+Provinciale+Ferrara+Mare%2FSP30&hl=da&geocode=FYm1TgMdLFOsAA%3BFYLlqQIdLr26AA&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=14&sll=55.497673,11.319866&sspn=0.029365,0.104284&ie=UTF8&ll=48.806863,14.80957&spn=8.743138,26.696777&z=6


http://maps.google.dk/maps?f=d&source=s_d&saddr=55.490137,11.293087&daddr=A7+to:Strada+Provinciale+Ferrara+Mare%2FSP30&hl=da&geocode=%3BFfrk1wIdgi-eAA%3BFYLlqQIdbr26AA&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=13&via=1&sll=55.494416,11.331367&sspn=0.058735,0.208569&ie=UTF8&ll=48.806863,14.80957&spn=8.743138,26.696777&z=6



 
 
obak (20-06-2010)
Kommentar
Fra : obak


Dato : 20-06-10 20:50

Har en kammerat som med campingvogn plejer at vælge din svogers løsning.

Hvis du vil bruge din kan jeg anbefale dig at dreje fra i Hanover og så over
leipzig og så syd på mod Munchen, er lidt længere med normalt vis med meget
mindre trafik.


>
> Min første indskydelse var at køre (se link - hvis de virker) via
> Nürnberg - München (E45)
> men svorger siger han kører via Ulm - Kempten (ad rute 7).
>
> Nogle gode forslag til hvad man bør vælge ?
>

>
>
>
> http://maps.google.dk/maps?f=d&source=s_d&saddr=H%C3%B8ng+Landevej%2FRute+22&daddr=Strada+Provinciale+Ferrara+Mare%2FSP30&hl=da&geocode=FYm1TgMdLFOsAA%3BFYLlqQIdLr26AA&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=14&sll=55.497673,11.319866&sspn=0.029365,0.104284&ie=UTF8&ll=48.806863,14.80957&spn=8.743138,26.696777&z=6
>
>
> http://maps.google.dk/maps?f=d&source=s_d&saddr=55.490137,11.293087&daddr=A7+to:Strada+Provinciale+Ferrara+Mare%2FSP30&hl=da&geocode=%3BFfrk1wIdgi-eAA%3BFYLlqQIdbr26AA&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=13&via=1&sll=55.494416,11.331367&sspn=0.058735,0.208569&ie=UTF8&ll=48.806863,14.80957&spn=8.743138,26.696777&z=6
>



Armand (20-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-06-10 21:04

obak skrev:
> Har en kammerat som med campingvogn plejer at vælge din svogers løsning.
>
> Hvis du vil bruge din kan jeg anbefale dig at dreje fra i Hanover og så over
> leipzig og så syd på mod Munchen, er lidt længere med normalt vis med meget
> mindre trafik.
>
>
Eller the full Monty:
Over Rødby - vest om Berlin - Ad A9 til Nürnberg, og så fremdeles!

Jeg bor ved Lillebælt og ville tage samme vej, dog ad B205 (ved
Neumünster); forbi Bad Segeberg og ned på A25 mod Berlin.
Gevinsten er at komme udenom Hamburg (læs: Elb-tunnelerne) og undgå A7
som alle Skandinaver (hvoraf en stor del med campingvogn) bruger for at
komme syd for Alperne.

Anyhow, så er det værd at kigge ind på <http://www.autobahn-online.de/>
og orientere sig om 'baustellen' der er vægtige grunde til at planlægge
en omvej i højferien!

--
Armand.

Bjarne S Nielsen (21-06-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 21-06-10 06:00

Claus Rasmussen skrev:
> Skal for første gang på bilferie til Italien og har nu siddet i flere dage
> og planlagt ruten.
> Aldrig så snart jeg er færdig siger min svorger at de plejer at køre en
> anden vej - Grrrrrrrr.
>
> Min første indskydelse var at køre (se link - hvis de virker) via Nürnberg -
> München (E45)
> men svorger siger han kører via Ulm - Kempten (ad rute 7).
>
> Nogle gode forslag til hvad man bør vælge ?
>
> Turen starter en fredag morgen og med evt. overnatning i syd Tyskland (dog
> ikke helt fastlagt endnu)
>
> Mvh
> Claus Rasmussen
>
Jeg er kørt flere gange med ungerne ad A7 uden de helt store problemer.
Og så videre via Østrig eller Østrig/Schweitz.
Det er dog nogle drønkedelige 1000 km, der skal overstås.
Derfor er det sjovere med biltog en del af vejen.
Men det er nok for sent i jeres tilfælde.

Når i kører fredag morgen, så ville jeg nok i jeres sted forsøge at nå
forbi Hamburg inden det bliver myldretid om eftermiddagen.

Hvis i skal til det østlige Italien, kan hotel Post i Chiusa/Klausen
(Sydtyrol) anbefales.

Jeg vil også til Italien.

God tur

Bjarne



oz3bto (24-06-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 24-06-10 02:39


"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c1ef1e5$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Claus Rasmussen skrev:
>> Skal for første gang på bilferie til Italien og har nu siddet i flere
>> dage og planlagt ruten.
>> Aldrig så snart jeg er færdig siger min svorger at de plejer at køre en
>> anden vej - Grrrrrrrr.
>>
>> Min første indskydelse var at køre (se link - hvis de virker) via
>> Nürnberg - München (E45)
>> men svorger siger han kører via Ulm - Kempten (ad rute 7).
>>
>> Nogle gode forslag til hvad man bør vælge ?
>>
>> Turen starter en fredag morgen og med evt. overnatning i syd Tyskland
>> (dog ikke helt fastlagt endnu)
>>
>> Mvh
>> Claus Rasmussen
>>
> Jeg er kørt flere gange med ungerne ad A7 uden de helt store problemer.
> Og så videre via Østrig eller Østrig/Schweitz.
> Det er dog nogle drønkedelige 1000 km, der skal overstås.
> Derfor er det sjovere med biltog en del af vejen.
> Men det er nok for sent i jeres tilfælde.
>
> Når i kører fredag morgen, så ville jeg nok i jeres sted forsøge at nå
> forbi Hamburg inden det bliver myldretid om eftermiddagen.
>
> Hvis i skal til det østlige Italien, kan hotel Post i Chiusa/Klausen
> (Sydtyrol) anbefales.
>
> Jeg vil også til Italien.
>
> God tur
>
> Bjarne
>
>


Det kan med fordel planlægges så man passere "røret" i Hamburg efter kl
20-21 også ellers holde på hele natten sydover .. Så slipper man for rigtig
meget af trafikken .. Og er det uden CV bagefter så må man jo en del
steder køre en del hurtigere som 130.. Og ingen siger umiddelbart noget til
150-160 kmt så længe der er 3 spor





Bjarne S Nielsen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 24-06-10 07:51

oz3bto skrev:

>
>
> Det kan med fordel planlægges så man passere "røret" i Hamburg efter kl
> 20-21 også ellers holde på hele natten sydover .. Så slipper man for rigtig
> meget af trafikken .. Og er det uden CV bagefter så må man jo en del
> steder køre en del hurtigere som 130.. Og ingen siger umiddelbart noget til
> 150-160 kmt så længe der er 3 spor
>
Olieselskaberne er endda rigtigt glade for dem, der kører stærkt og
bruger meget mere benzin på turen

Bjarne

oz3bto (24-06-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 24-06-10 08:44


"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c230036$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> oz3bto skrev:
>
>>
>>
>> Det kan med fordel planlægges så man passere "røret" i Hamburg efter kl
>> 20-21 også ellers holde på hele natten sydover .. Så slipper man for
>> rigtig meget af trafikken .. Og er det uden CV bagefter så må man jo en
>> del steder køre en del hurtigere som 130.. Og ingen siger umiddelbart
>> noget til 150-160 kmt så længe der er 3 spor
>>
> Olieselskaberne er endda rigtigt glade for dem, der kører stærkt og bruger
> meget mere benzin på turen
>
> Bjarne


Om man ligger med 130 eller 150 er sku et fedt mht brændstof forbrug



Krabsen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Krabsen


Dato : 24-06-10 09:22

Den 24-06-2010 09:44, oz3bto skrev:
> "Bjarne S Nielsen"<bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4c230036$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> oz3bto skrev:
>>
>>>
>>> Det kan med fordel planlægges så man passere "røret" i Hamburg efter kl
>>> 20-21 også ellers holde på hele natten sydover .. Så slipper man for
>>> rigtig meget af trafikken .. Og er det uden CV bagefter så må man jo en
>>> del steder køre en del hurtigere som 130.. Og ingen siger umiddelbart
>>> noget til 150-160 kmt så længe der er 3 spor
>>>
>> Olieselskaberne er endda rigtigt glade for dem, der kører stærkt og bruger
>> meget mere benzin på turen
>>
>> Bjarne
>
>
> Om man ligger med 130 eller 150 er sku et fedt mht brændstof forbrug

Det var interessant - det tror jeg fysikerne på DTU meget gerne vil se
dokumenteret..


oz3bto (24-06-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 24-06-10 17:57


"Krabsen" <usenet@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
news:4c23159b$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 24-06-2010 09:44, oz3bto skrev:
>> "Bjarne S Nielsen"<bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:4c230036$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> oz3bto skrev:
>>>
>>>>
>>>> Det kan med fordel planlægges så man passere "røret" i Hamburg efter
>>>> kl
>>>> 20-21 også ellers holde på hele natten sydover .. Så slipper man for
>>>> rigtig meget af trafikken .. Og er det uden CV bagefter så må man jo
>>>> en
>>>> del steder køre en del hurtigere som 130.. Og ingen siger umiddelbart
>>>> noget til 150-160 kmt så længe der er 3 spor
>>>>
>>> Olieselskaberne er endda rigtigt glade for dem, der kører stærkt og
>>> bruger
>>> meget mere benzin på turen
>>>
>>> Bjarne
>>
>>
>> Om man ligger med 130 eller 150 er sku et fedt mht brændstof forbrug
>
> Det var interessant - det tror jeg fysikerne på DTU meget gerne vil se
> dokumenteret..
>


Har de undersøgt det da ? .. Det er meget normalt at en bil allerede ved
110-120 kmt mindster økonomien medmindre det er de større diesel motore da
kommer det først sener omkring 150-160kmt

Køre "kun" 150-200.000km i året i personbil/minibusser



Carsten Keller (25-06-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 25-06-10 10:29

oz3bto wrote:
>>> Om man ligger med 130 eller 150 er sku et fedt mht brændstof
>>> forbrug
>>
>> Det var interessant - det tror jeg fysikerne på DTU meget gerne vil
>> se dokumenteret..
>>
>
>
> Har de undersøgt det da ? .. Det er meget normalt at en bil allerede
> ved 110-120 kmt mindster økonomien medmindre det er de større diesel
> motore da kommer det først sener omkring 150-160kmt

Tror Krabsen hentyder til vindmodstanden. Den øges med kvadratet på
hastigheden og så vidt jeg lige kan regne ud må det være noget i stil med
30% fra 130 til 150. Der er så er mange andre ting der giver modstand når en
bil bevæger sig (rullemodstand, friktion i motoren) så forbruget øges ikke
med 30%, men en forøgelse pr. km. kommer der helt sikkert.

Keller


Bjarne S Nielsen (25-06-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 25-06-10 20:58

Carsten Keller skrev:
> oz3bto wrote:
>>>> Om man ligger med 130 eller 150 er sku et fedt mht brændstof
>>>> forbrug
>>>
>>> Det var interessant - det tror jeg fysikerne på DTU meget gerne vil
>>> se dokumenteret..
>>>
>>
>>
>> Har de undersøgt det da ? .. Det er meget normalt at en bil allerede
>> ved 110-120 kmt mindster økonomien medmindre det er de større diesel
>> motore da kommer det først sener omkring 150-160kmt
>
> Tror Krabsen hentyder til vindmodstanden. Den øges med kvadratet på
> hastigheden og så vidt jeg lige kan regne ud må det være noget i stil
> med 30% fra 130 til 150. Der er så er mange andre ting der giver
> modstand når en bil bevæger sig (rullemodstand, friktion i motoren) så
> forbruget øges ikke med 30%, men en forøgelse pr. km. kommer der helt
> sikkert.
>
Jeg har i hvertfald tydeligt bemærket forskellen i Tyskland med
forskellige biler.
På den måde, at der bliver tættere mellem de steder, jeg skal tanke benzin.

Bjarne

Jet (21-06-2010)
Kommentar
Fra : Jet


Dato : 21-06-10 08:13

On 20 Jun., 21:26, "Claus Rasmussen" <cla...@post10.tele.dk> wrote:
> Skal for første gang på bilferie til Italien og har nu siddet i flere dage
> og planlagt ruten.
> Aldrig så snart jeg er færdig siger min svorger at de plejer at køre en
> anden vej - Grrrrrrrr.
>
> Min første indskydelse var at køre (se link - hvis de virker) via Nürnberg -
> München (E45)
> men svorger siger han kører via Ulm - Kempten (ad rute 7).
>
> Nogle gode forslag til hvad man bør vælge ?
>
> Turen starter en fredag morgen og med evt. overnatning i syd Tyskland (dog
> ikke helt fastlagt endnu)
>
> Mvh
> Claus Rasmussen
>
> http://maps.google.dk/maps?f=d&source=s_d&saddr=H%C3%B8ng+Landevej%2F...
>
> http://maps.google.dk/maps?f=d&source=s_d&saddr=55.490137,11.293087&d...

Vi kører altid via Gedser - Rostock og følger autobahn til Berlin og
videre ned mod München, derfra til Kürfstein og FelberTauenTunnel ned
til Mestre (Venezia) og videre ned langs Italiens østkyst, langfra så
trafikeret som de andre ruter.

Mutti (22-06-2010)
Kommentar
Fra : Mutti


Dato : 22-06-10 04:22

Jeg ville ta Napoleons-ruten. Det er sindsygt smukt.... slå den op på
google.

vh
Mutti


On 20 Jun., 20:26, "Claus Rasmussen" <cla...@post10.tele.dk> wrote:
> Skal for første gang på bilferie til Italien og har nu siddet i flere dage
> og planlagt ruten.
> Aldrig så snart jeg er færdig siger min svorger at de plejer at køre en
> anden vej - Grrrrrrrr.
>
> Min første indskydelse var at køre (se link - hvis de virker) via Nürnberg -
> München (E45)
> men svorger siger han kører via Ulm - Kempten (ad rute 7).
>
> Nogle gode forslag til hvad man bør vælge ?
>
> Turen starter en fredag morgen og med evt. overnatning i syd Tyskland (dog
> ikke helt fastlagt endnu)
>
> Mvh
> Claus Rasmussen
>
> http://maps.google.dk/maps?f=d&source=s_d&saddr=H%C3%B8ng+Landevej%2F...
>
> http://maps.google.dk/maps?f=d&source=s_d&saddr=55.490137,11.293087&d...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste