Jordskokker
Fra : jos

Dato : 20-06-10 16:26

Jeg har fået smag for subj.
Er det bare at smide knolde fra grønsagsafdelingen i jorden a/la kartofler?
og -hvornår?
og hvornår pilles de op?

finn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-06-10 18:20

jos skrev den 20-06-2010:
> Jeg har fået smag for subj.
> Er det bare at smide knolde fra grønsagsafdelingen i jorden a/la kartofler?

Ville jeg gøre.

> og -hvornår?

Året rundt.

> og hvornår pilles de op?

De kan overvintre i jorden.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-06-10 07:32

Hans Paulin (6310) wrote:

> De kan overvintre i jorden.

Ja, der er nærmest garanti for at man ikke får dem alle op og de spirer
lystigt næste sæson

Keller

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-10 07:51

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk>
> Ja, der er nærmest garanti for at man ikke får dem alle op og de spirer
> lystigt næste sæson

Faktisk er det værre end ukrudt...
Hvis du ikke vil have dem over alt i haven, så sørg for at området, hvor de
skal gro, er helt afgrænset - grav evt. nogle plader ned i jorden, så beddet
er afgrænset.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-06-10 08:10

Carsten Keller forklarede:

> Ja, der er nærmest garanti for at man ikke får dem alle op og de spirer
> lystigt næste sæson

Mine fik Roundup i sin tid; dét hjalp

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pia

Dato : 21-06-10 02:21

On 21 Jun., 09:09, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> Carsten Keller forklarede:

> Mine fik Roundup i sin tid; dét hjalp
>
> --
> Med venlig hilsen
>        Hanswww.zofiaoghans.dk

Så er det heller ikke værre - ellers er det fordi, jeg er meget
grundig, når jeg graver mine op om efteråret. Jeg er i hvert fald nødt
til at lægge nye knolde en gang i mellem.

Det andet, du spurgte om, hvordan. Lad dine jordskokker ligge i
køleskabet eller andet køligt sted til de har fået fine spirer over
det hele. Så graver du dem forsigtigt ned, og derpå går det af sig
selv.

Mvh
Pia

www.sprogogweb.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-06-10 14:28

Pia wrote:

> Så er det heller ikke værre - ellers er det fordi, jeg er meget
> grundig, når jeg graver mine op om efteråret. Jeg er i hvert fald nødt
> til at lægge nye knolde en gang i mellem.

Så er du sikkert meget grundig men jeg mener nu heller ikke det er så
agressivt igen. Vores er dog også hegnet ind for at holde sneglene ude, så
det er gebrænset hvor meget de dermed kan brede sig

Keller

Fra : Lise Hansen

Dato : 21-06-10 07:30

Se