Sommerforelskelse
Fra : Vandmanden

Dato : 21-06-10 08:24

Jeg var egentlig kørt ud for at kigge på kia picanto og hyundai I10
Men hyundaien kunne jeg bare ikke se mig selv i så efter at have
betragtet den udefra og siddet i den ganske kort drog jeg videre.
På min vej derfra kom jeg forbi en fiatforhandler der havde en brugt
suzuki swift stående som jeg endte med at prøve. Der må dog have været
et eller andet galt med dæk eller hjullejer for den larmede
fuldstændigt afsindigt så snart den trillede.
Næste stop var en suzukiforhandler der fik mig lokket ud på en
prøvetur i en helt ny swift.
Det er jo en bil der er et nummer dyrere end det jeg var på udkig
efter men nøøj jeg blev forelsket ! Tænk at det skulle ske med en
suzuki ...
Det er svært lige at definere hvad det er fik mig til at falde for
swiften. Selvfølgelig synes jeg den er 250 gange pænere end hyundaien
men hele fornemmelsen når jeg sad i den tiltalte mig - jeg følte mig
hjemme ! Og så synes jeg at motor og gear spillede rigtig godt sammen.

På vejen derfra drejede jeg omkring en kia forhandler og en flink
sælger fik mig lokket til at prøve en picanto trods min skepsis. Og
jeg må indrømme at den faktisk kørte glimrende med sine 66 hk Selv
støjniveauet overraskede positivt. Jeg var i det hele taget ret
imponeret over den.

Så nu er jeg i syv sind - skal fornuften råde eller skal man lytte til
hjertet.
Der er jo også stadig den mulighed at kigge efter noget nyere brugt.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-10 18:13

"Vandmanden" <perhandel@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så nu er jeg i syv sind - skal fornuften råde eller skal man lytte til
> hjertet.

Køb den du kan li' med den længste garanti.
7 års garanti i en ny Kia.
Hvad med æ' Swift ?
Prisforskel mv. ?

Lille ny nok bedre end større brugt osv.

Fra : Martin Bak

Dato : 21-06-10 18:31

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad med æ' Swift ?
> Prisforskel mv. ?
>
> Lille ny nok bedre end større brugt osv.
Slet ikke enig. Man betaler en hel del for de 2 bogstaver NY. For de penge
disse 2 bogstaver koster, kan man få bedre kvalitet, mere udstyr og mere
plads. Men det er bare min mening. Der skal ske noget meget radikalt, enten
med bil-markedet eller med min økonomi, før jeg ville så meget som overveje
at købe en fabriksny bil og selv tage det store tab.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-10 18:50

> Slet ikke enig. Man betaler en hel del for de 2 bogstaver NY.

På sigt kan en lille NY være billigere end en brugt.

> For de penge disse 2 bogstaver koster, kan man få bedre kvalitet, mere
> udstyr og mere plads.

En Kia har eks. 7 års garanti, selv på den mindste og det må
betyde noget i det samlede udgiftsbillede.
Plads og udstyr må vurderes men det kan kun være
begrænset med udgifter de kommende 7 år.
Sælg bilen som 4 årig stadig med 3 års garanti...

> Men det er bare min mening. Der skal ske noget meget radikalt, enten med
> bil-markedet eller med min økonomi, før jeg ville så meget som overveje at
> købe en fabriksny bil og selv tage det store tab.

Ofte viser det sig, det ikke kan svare sig at købe brugt
når du kan få en mindre ny bil til fornuftig penge set
på månedlig ydelse, garanti, fornemmelse af ny bil mv.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-10 18:51

">>Eque<<" skriver:

> Ofte viser det sig, det ikke kan svare sig at købe brugt
> når du kan få en mindre ny bil til fornuftig penge set
> på månedlig ydelse, garanti, fornemmelse af ny bil mv.

Hvorfor købte du så ikke en ny bil, frem for en udrangeret italiener?

Klaus

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-06-10 07:09

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> med bil-markedet eller med min økonomi, før jeg ville så meget som overveje
> at købe en fabriksny bil og selv tage det store tab.

Enig.

Jeg har aldrig haft en ny bil og selvom jeg havde økonomien til at købe
en ny, så ville jeg ALTID vælge en lettere brugt.

At betale for 3 biler vil jeg ganske enkelt ikke.

Hvis jeg må have lov at være lidt grov, så synes jeg faktisk at danskere
er nogle fjolser hvad bilkøb angår. Selv folk med en 3 år gammel bil,
står gud døde mig og overvejer at købe en spritny???!!!!!!!

Hvis vi nu bare antog at INGEN danskere, hverken firmaer eller private
købte en eneste ny bil i eet år, tja så kostede bilerne det halve eller
mindre om et par års tid.

Alligevel er der nogle "idioter" som hele tiden holder gang i de 180
procent i afgift.

Hvis du køber nyt, så samtygger du jo med det HELT URIMELIGE
afgiftssystem.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : TL

Dato : 27-06-10 07:16

On Sun, 27 Jun 2010 08:08:50 +0200, in dk.fritid.bil
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> [...]
>procent i afgift.
>
>Hvis du køber nyt, så samtygger du jo med det HELT URIMELIGE

Du tror ikke, at afgifterne er "indbygget" i brugtbilspriserne?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-06-10 07:45

Jesper Haaber Gylling skriver:

> At betale for 3 biler vil jeg ganske enkelt ikke.

Det gør du da også ved en brugt.

> Hvis jeg må have lov at være lidt grov, så synes jeg faktisk at danskere
> er nogle fjolser hvad bilkøb angår. Selv folk med en 3 år gammel bil,
> står gud døde mig og overvejer at købe en spritny???!!!!!!!

Tak, den tager jeg til mig, da jeg nu har en 9 måneder gammel bil.

> Hvis vi nu bare antog at INGEN danskere, hverken firmaer eller private
> købte en eneste ny bil i eet år, tja så kostede bilerne det halve eller
> mindre om et par års tid.

Nej, så var nyere brugte i endnu højere kurs og ville koste endnu
tættere på en ny, da der var brug for flere biler end hvad der var på
markedet. Det hedder udbud og efterspørgsel

> Alligevel er der nogle "idioter" som hele tiden holder gang i de 180
> procent i afgift.
>
> Hvis du køber nyt, så samtygger du jo med det HELT URIMELIGE
> afgiftssystem.

Og bagefter sidder der nogle "idioter" og hyler og skriger og selv
tror på at bruge bilers pris ikke hænger sammen med afgiftsystemet?

Prøv at kig på brugtbilpriser i Danmark og sammenlign med eksempelvis
priserne i Sverige (du bor jo så tæt derpå).

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 21-06-10 11:50

On 21 Jun., 19:30, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Slet ikke enig. Man betaler en hel del for de 2 bogstaver NY. For de penge
> disse 2 bogstaver koster, kan man f bedre kvalitet, mere udstyr og mere
> plads. Men det er bare min mening. Der skal ske noget meget radikalt, enten
> med bil-markedet eller med min konomi, f r jeg ville s meget som overveje
> at k be en fabriksny bil og selv tage det store tab.

Vi kunne ikke være mere enige......

Klaus

Fra : KASO

Dato : 21-06-10 19:34

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen
> [...]
> med bil-markedet eller med min konomi, f r jeg ville s meget som overveje
> at k be en fabriksny bil og selv tage det store tab.

Tjah - sidste år kiggede vi efter nr. 2 bil i samme gruppe - dvs.
"trillingerne" (C1,107, Aygo), Splash m.fl. - men endte med at købe en let
tilkørt Yaris, der gav langt bedre sikkerhed, plads og "bil" for pengene.
Den kører ikke helt så langt på literen (1.3) - men den kører ikke mange
km/år, så det betyder ikke alverden.

Fra : Brian

Dato : 21-06-10 19:45

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen

> Vi kunne ikke være mere enige......

Du må have været ret skizofren omkring købet af Golf'en så

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-10 21:43

Brian skriver:

> Du må have været ret skizofren omkring købet af Golf'en så

Næh. Der stod 245.000 kr på lønkontoen til ny bil, så......

Der er jo nogen der skal tage det store tab. Denne gang er det så mig
og jeg fucking nyder det hver gang jeg kører i bilen!

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 21-06-10 19:44

"Vandmanden" <perhandel@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> men hele fornemmelsen når jeg sad i den tiltalte mig - jeg følte mig
> hjemme ! Og så synes jeg at motor og gear spillede rigtig godt sammen.

HVIS du vælger at købe en ny Swift (eller kigger brugt), så SØRG FOR at købe
en japaner! Den kan kendes på at antennen er placeret bagerst på taget, ved
bagklappen. Der er langt færre fejl/problemer med dem...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : KASO

Dato : 21-06-10 20:39

> [...]
> købe en japaner! Den kan kendes på at antennen er placeret bagerst på
> taget, ved bagklappen. Der er langt færre fejl/problemer med dem...

Er det ikke kun som 4WD, den japanske kan findes i DK?

Eller er der kommet enkelte japanske FWD også?

Fra : Henrik B.

Dato : 21-06-10 20:50

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Er det ikke kun som 4WD, den japanske kan findes i DK?

Nej.

> Eller er der kommet enkelte japanske FWD også?

Der kører masser af japaner udgaver i DK.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-06-10 20:55
Fra : KASO

Dato : 21-06-10 21:42

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> 30 sek. på Bilbasen:
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Suzuki-Swift-1,3-GLX-5d_ID234600581.htm
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Suzuki-Swift-1,3-GL-J-5d_ID807201204.htm
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Suzuki-Swift-1,3-GLS-5d_ID187201613.htm
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Suzuki-Swift-1,3-GLS-5d_ID665000651.htm

OK - jeg har ikke fulgt meget med i Swift - jeg læste blot på et tidspunkt,
at 4WD kom fra Japan - på det tidspunkt (længe siden) var det skrevet som
om, at det udelukkende var denne version, der kom fra Japan.

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-06-10 13:59

On 22 Jun., 19:50, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> ">>Eque<<" skriver:

> Hvorfor k bte du s ikke en ny bil, frem for en udrangeret italiener?
>
> Klaus
> --
>   Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
>      Min egen hjemmeside nu med nyt dom nehttp://www.moppe.dk
>     S lges 15" st lf lge med Michelin Alpin vinterd k til VW Golf

Alfa'en var vel nærmest arvegods ??

Nu er der også forskel på folk. Modpolerne er vel dem der gerne vil
gøre det selv og mener at det bliver bedst og billigst kontra dem der
vil være helt sikre på at bilen kører hver dag og at budgettet holder,
også selv om det er dyrere. Jeg har prøvet begge dele og har ikke lyst
til nye biler med de udgifter der er til autoriseret service og
afskrivning

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-10 15:28

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Alfa'en var vel nærmest arvegods ??

Ja, har ikke betalt EN KRONE endnu og til den pris
kan jeg sagtens 'nøjes med en udrangeret Italiener'
som iøvrigt kun har kørt 149.065 km.

> [...]
> også selv om det er dyrere. Jeg har prøvet begge dele og har ikke lyst
> til nye biler med de udgifter der er til autoriseret service og

For mig handler det om ejerglæde og køreglæde.
Dêt at køre en omvej fordi man ikke gider køre
hjem "allerede nu". Fordi maskineriet snurrer
som det skal, kosmetikken er i orden, lyden
i anlægget lige i øret, vejret godt og man har
en dejlig lang week-end foran sig. Afslapning
og easy-living i højeste potens. Og så glædes
over, man ikke har x antal tusinde i afdrag, forsikringer
og kasko mv. til den første...

Og ja, 120 HK som redliner ved 7000 omdr. kan jeg også
godt vænne mig til, selvom jeg faktisk synes det er federe
at tulle nærmest lydløst rundt i 2. gear i indre by ,o)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-10 22:49

Leo Jensen skriver:

> Alfa'en var vel nærmest arvegods ??

"Ryk direkte frem til værkstedet, selvom de paserer start indkasserer
de ikke de 4000 kr"?

eller

Skødet er skrevet - gælden er deres Brodtgård.

> Jeg har prøvet begge dele og har ikke lyst
> til nye biler med de udgifter der er til autoriseret service og
> afskrivning

Autoriseret service behøver altså ikke at være dyrt.

Klaus

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-06-10 00:38

On Jun 22, 11:48 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]
> de ikke de 4000 kr"?
>
> eller
>
> Skødet er skrevet - gælden er deres Brodtgård.

Ja, der findes da gaver, som man skal takke pænt nej tak til, men jeg
tror nu ikke en halvgammel Alfa er SÅ slem.

> Autoriseret service behøver altså ikke at være dyrt.

Jeg har reelt set kun gjort det med een bil, en Honda Civic 2001. Jeg
synes 5-6.000 kr pr 20000 km var for dyrt, og bilen var så ny at jeg
vurderede at der skulle 'rigtige' stempler i bogen. Det var så en
fejl, for forhandleren der overtog den var så fløjtende arrogant, at
han ikke kiggede ind i bilen, hørte motoren køre eller spurgte til
noget som helst...

Jeg er udmærket klar over at man bare skal købe en VAG-bil, hvis
billig service er vigtig, men så er bilerne jo bare dyre i indkøb i
stedet for...

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 23-06-10 09:53

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er udmærket klar over at man bare skal købe en VAG-bil, hvis
> billig service er vigtig, men så er bilerne jo bare dyre i indkøb i
> stedet for...

VAG er skam ikke billig i service (generelt set). Hvis du mener det, så har
du ikke stiftet bekendtskab med SMC...

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-10 15:25

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> tror nu ikke en halvgammel Alfa er SÅ slem.

Den har dog et par mangler:

1) ingen rust - er galvaniseret.
2) intet olieforbrug
3) ingen knirkelyde
4) letgående gearskifte (minus bak)
5) alt el virker.

Så jeg er ikke så nervøs, og så til den pris

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-06-10 03:16

On 23 Jun., 10:52, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> VAG er skam ikke billig i service (generelt set). Hvis du mener det, s har
> du ikke stiftet bekendtskab med SMC...

Jeg vil ikke have VAG's biler, så nej, det har jeg ikke. Jeg kender et
par stykker, der snakker om serviceregninger på 1200-1500 kr pr 30.000
km i Golf og A4, og det er billigere end det jeg har prøvet med
Honda'en.

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 23-06-10 10:46

> Jeg vil ikke have VAG's biler, så nej, det har jeg ikke. Jeg kender et
> par stykker, der snakker om serviceregninger på 1200-1500 kr pr 30.000
> km i Golf og A4, og det er billigere end det jeg har prøvet med

Og det tror jeg ganske enkelt ikke på er korrekt!

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-06-10 10:53

> Og det tror jeg ganske enkelt ikke på er korrekt!

Nu kommer Klaus efter dig...............

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-06-10 15:09

"Martin [6000]" skriver:

> Nu kommer Klaus efter dig...............

Nix, for jeg endte på over 6000 kr for 100.000 km....

Klaus