Skilsmisse, anden bil - på bar bund?
Fra : Torben

Dato : 21-06-10 03:26

Hej gruppe,

jeg bliver snart enlig og har brug for en anden bil. Jeg har tre små
børn som jeg skal kunne fragte rundt hver anden uge, og de skal være
rimelig beskyttet i en sikker bil.

Derudover skal den helst være nogenlunde økonomisk da jeg kører 60 km..
om dagen i transport til og fra arbejde.

Pris: ca. 150.000 kroner, gerne billigere naturligvis.

Jeg er totalt på bar bund, og håber at I kan være med til at skyde mig
ind på noget fornuftigt.

På forhånd tak

Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-06-10 11:20

"Torben" <combi.camp@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

===
Lidt dyrere, men VW Polo, 30,3 km på literen, omkring 180.000 fra ny.

--
Per

Fra : KASO

Dato : 21-06-10 19:41

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> ===
> Lidt dyrere, men VW Polo, 30,3 km på literen, omkring 180.000 fra ny.

Hvis "små børn" betyder autostole, er der ikke plads i en Polo (forsædet bør
ikke benyttes gr. airbag - uanset om den "bør" kunne slåes fra).

Så ville jeg snuppe så'n en her:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Scenic-II-1,5-dCi-105-Authent.-Comf.-5d_ID181800870.htm
(helst med partikelfilter aht. afgift m.m.). Høj sikkerhed, god plads, nem
at spænde børnene fast i, velkørende og med god brændstoføkonomi.
Rustbeskyttelsen er i top.
Evt. en 1.9
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Scenic-II-1,9-dCi-130-Latitude-5d_ID247201110.htm
med fartpilot - så bliver de daglige km lidt behageligere....

Jeg havde selv et eksemplar af den 7 pers. version - og venter på levering
af nyeste generation i løbet af ugen (med 1.9 motor)

Fra : Klaus G.

Dato : 21-06-10 20:20

> Hvis "små børn" betyder autostole, er der ikke plads i en Polo (forsædet
> bør ikke benyttes gr. airbag - uanset om den "bør" kunne slåes fra).
Er det ikke kun bagudvendte stole hvor airbag'en er et problem? Eller husker
jeg forkert?

--
Klaus G., som har ungen på bagsædet.

Fra : KASO

Dato : 21-06-10 20:41

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen
> Er det ikke kun bagudvendte stole hvor airbag'en er et problem? Eller
> husker jeg forkert?

Du husker forkert

http://www.fdm.dk/trafikken/sikkerhed/autostole/sikkerhed-autostole

"Airbags for passagerer er udformet og dimensioneret til at beskytte voksne.
Svenske og amerikanske undersøgelser har vist, at børn, især de mindste, har
risiko for at blive dræbt eller alvorligt skadet af airbag, hvis de sidder
foran én, der udløses."

Fra : Klaus G.

Dato : 21-06-10 21:19

> Du husker forkert
Satans! :)

> [...]
> voksne. Svenske og amerikanske undersøgelser har vist, at børn, især de
> mindste, har risiko for at blive dræbt eller alvorligt skadet af airbag,
Takker for info!

--
Klaus G.

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-06-10 16:06

Den 21-06-2010 11:26, Torben skrev:
> [...]
>
> Pris: ca. 150.000 kroner, gerne billigere naturligvis.
>
> Jeg er totalt på bar bund, og håber at I kan være med til at skyde mig

Hvad med en velholdt Octavia 1,9TDI. Som hatchback får man temmelig
meget plads til en fin pris.

/Kent Glerup

Fra : Henrik B.

Dato : 21-06-10 20:09

> [...]

> om dagen i transport til og fra arbejde.
>
> Pris: ca. 150.000 kroner, gerne billigere naturligvis.

Denne kunne være relevant. Masser af plads, høj sikkerhed og klippe stabil:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Corolla-Verso-1,8-Terra-5d_ID116004385.htm

Alternativt en diesel:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Corolla-Verso-2,0-D-4D-Terra-5d_ID950000016.htm

De har Toyotas geniale integrerede barnestole på de to yderpladser på
bagsædet. Dertil kan bagsædet flyttes op til 15 cm frem/tilbage, ligesom det
kan tiltes bagover. Bagsæderne kan desuden vippes frem enkeltvis, eller helt
tages ud. Der er to isofix-beslag.
Hér ses et billede af de integrerede barnesæder:
http://images.bilinfo.dk/getpic.aspx?id=283601666_6&picsize=600

De findes også til billigere penge...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : P

Dato : 22-06-10 23:32

On Mon, 21 Jun 2010 02:26:05 -0700 (PDT), Torben
<combi.camp@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Pris: ca. 150.000 kroner, gerne billigere naturligvis.
>
>Jeg er totalt på bar bund, og håber at I kan være med til at skyde mig

Har selv stået i situationen for nylig (dog uden børnene)

Se på en Skoda Fabia Combi. Den kan købes til 150KK eller lidt over,
alt afhængig af udstyrsniveau.

Jeg valgte selv Greenline modellen til 190KK, men den kører også nemt
25-27 km/l på landevej og har motorkraft nok til at krydse ned gennem
Europa med 135 km/t på gps med tre personer og fuld oppakning og
stadig holde 19 km/l, samt kun tabe tre km/t i femte op ad Kassel
bakkerne (endte på 127 km/t på gps'en)

/P

Fra : KASO

Dato : 23-06-10 18:17

"P" <noone@dk.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Europa med 135 km/t på gps med tre personer og fuld oppakning og
> stadig holde 19 km/l, samt kun tabe tre km/t i femte op ad Kassel

Som med Polo'en: Er de tre små børn i barnestole, kan de ikke være på
bagsædet....

Fra : Henrik B.

Dato : 23-06-10 21:13

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Som med Polo'en: Er de tre små børn i barnestole, kan de ikke være på
> bagsædet....

Jep, det små potter er sgutte familiebiler!

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-06-10 05:21

"Torben" <combi.camp@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er totalt på bar bund, og håber at I kan være med til at skyde mig
> ind på noget fornuftigt.

Overvej denne løsning:
http://www.nordania.dk/da-dk/privat/loesninger/privatleasing-af-bil/Pages/Privatleasing-af-bil.aspx