Sonax Spray'n'Clay ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-06-10 09:27

Hej gruppe,

Er der nogen her som har prøvet dette produkt til at fjerne snavs (tjære,
flyverust, fastgroet-alt-muligt) ?
Det bliver rosende omtalt på tyske fora.
Jeg har købt mig en portion, men har endnu ikke brugt det
Det er noget med en spray man sprøjter på, og så en klump modellervoks agtig
masse som man så bruger til forsigtig massage af snavset - det er så
meningen at modellervoksen skal opsuge snavset.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : TGJ

Dato : 20-06-10 17:40

Jeg kender ikke lige det produkt fra Sonax, men det lyder som om der er
ngoet alm claybar?

Hvis det virker som claybar er den god nok. Det fungerer rigtigt godt

Prøv at søge på youtube.
Jeg har brugt claybar fra Poorboy de sidste par år.
Det er kanon til flyverust og tjærepletter.

/Thomas

Fra : TGJ

Dato : 20-06-10 17:46
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-06-10 16:04

Prøv at søge:

på tysk "Reinigungsknete"

på engelsk "clay bar"

Og nej jeg har endnu ikke selv prøvet det, men det er da min plan at få
det gjort inden længe.

Mvh
Claus

Fra : Martin Bak

Dato : 20-06-10 16:51

> [...]
> agtig masse som man så bruger til forsigtig massage af snavset - det er så
> meningen at modellervoksen skal opsuge snavset.

Vi havde en tråd om det for omkring et halvt års tid siden. Der var vist
enighed om, at den var go' nok.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 20-06-10 16:53

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/3ad0284747ff0fbe/d662971f3f7e4c51?hl=da&q=clay+group:dk.fritid.bil#d662971f3f7e4c51

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-06-10 19:15

Mange tak for jeres kommentarer!

Jeg glæder mig til at komme i gang med den første voksning af bilen - nu må
vi se om det bliver nødvendigt med "lerklumpen", bilen har heldigvis
stadigvæk fin nyvognslak (1½ måned gammel) - men hvis man skal tro på de
video'er man finder på youtube, så er den jo smaskforurenet næsten allerede
før bilen ruller af samlebåndet.

mvh

Andreas M. Hansen