Hvilken robotstøvsuger?
Fra : Steen Suder

Dato : 19-06-10 20:29

Jeg er på udkig efter en robotstøvsuger til parket og fliser.
Vi har semilanghårede katte.
Målet er at tage det værste skidt i dagligdagen, så man ikke snubler i
nullermændene før weekenden

Er der andet end Roomba (563 Pet)?

--
Steen Suder

Fra : Lars Hansen

Dato : 20-06-10 14:26

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har semilanghårede katte.
> Målet er at tage det værste skidt i dagligdagen, så man ikke snubler i

Hej Steen

Vi har nu i et par år haft en Roomba 560, og vi har ALDRIG fortrudt købet.
Den er SÅ god og effektiv, dog har vi ingen husdyr at suge pels op fra. (Dog
fire langhårede piger......).
Man skal bare lige huske at den "normale" støvsuger ikke skal pensioneres
når Roomba kommer indenfor dørene!
Men på trægulve er den faktisk mere effektiv end den "normale" støvsuger
fordi den børster nede i revnerne imellem brædderne.
På gulvtæpper er den også mere effektiv end den "normale" da den igen
børster hårene op.

Eneste "problem" er at man skal bruge tid på at klargøre rummet til Roomba,
den flytter jo desværre ikke rundt på tingene selv....
Indimellem skal den have et "serviceeftersyn" hvor man lige skiller den ad
og renser den grundigt, det tager ikke mere end højest 10 minutter.

En forjættende opfindelse, det er det!
Faktisk så meget at vi overvejer også at købe gulvvaskeren....

Køb den, du vil ikke fortryde!

Mvh
Lars Hansen

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 20-06-10 20:12

Steen Suder wrote:
> [...]
> Vi har semilanghårede katte.
> Målet er at tage det værste skidt i dagligdagen, så man ikke

Det ved jeg ikke. Vi har den robotstøvsuger du nævner samt en hund og
to katte der fælder ret meget i perioder, og vi er meget glade for
den.
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-06-10 06:16

Hej

> [...]
> Vi har semilanghårede katte.
> Målet er at tage det værste skidt i dagligdagen, så man ikke snubler i

Roomba klarer sig stadig bedst i test, selvom der er kommet en del
konkurrenter på markedet.

Jeg har selv en 560'er, som kører 2-3 gange om ugen, den er effektiv - i sær
med 2 katte i huset.

Som andre også er inde på, så kræver Roomba rengøring, og rummet skal rydes
for løse objekter.

Hvis ikke man er omhyggelig med rengøringen, så sætter kattehårene sig i
gearkassen, og så går den i stykker. Det har jeg oplevet, selvom jeg plejer
at gøre den ren efter hver støvsugning. Jeg har nu fået en ny modificeret
gearkasse, men lukkede kuglejler, så den ikke suger hår og skidt ind.

Udover gearkassen (CHM), så har den fået nyt batteri og nye sensore (ved
kofangeren). Ligeledes har jeg også investeret i et hepa filter, og en
"soft" kofanger, så den ikke laver mærker på stoleben og møbler.

Altså ikke et billigt bekendtskab, men ville dog stadig nødigt undvære den!

Et godt alternativ til Roomba, kunne være denne her Iclebo:
http://robotstovsuger.dk/produkter/5-robotstoevsuger/24-iclebo_plus_a/

Mvh
Hans