Mastercard/rejseforsikring
Fra : Thore

Dato : 19-06-10 09:50

Hej alle...

Læste i Berlingeren i dag, bl.a. at den rejseforsikring jeg har via mit
MasterCard kun kunne udløse en evt. erstatning, når rejsen var købt via
kortet, samt hvis man f.x. købte brændstof via kortet som noget af det
første i ferien.

Min BroBizz, som jeg bruger både på Øresunds- og Storebæltsbroen bliver
(og er altid blevet det) betalt via MasterCard'et. Er det nok til en
evt. erstatning? Eller skal jeg køre ind på den første tank i Sverige,
når ferien starter?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-06-10 10:24

Den 19-06-2010 10:50, Thore skrev:

> [...]
> MasterCard kun kunne udløse en evt. erstatning, når rejsen var købt via
> kortet, samt hvis man f.x. købte brændstof via kortet som noget af det

Tjek dine betingelser. Som det fremgår af artiklen, er der
forskel på betingelserne for de forskellige kort og de
forskellige banker. I nogle tilfælde følger der fx ingen
rejseforsikring med Mastercard'et.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Ole C

Dato : 19-06-10 10:21

Thore skrev blandt andet:

> [...]
> bliver (og er altid blevet det) betalt via MasterCard'et. Er det nok
> til en evt. erstatning? Eller skal jeg køre ind på den første tank i

Man skal ikke tro på alt hvad journalister skriver....
Hvad står der i de betingelser du accepterede, da du fik kortet?

--
vh
Ole C

Fra : CC

Dato : 19-06-10 10:46

"Thore" skrev i meddelelsen ..
> [...]
> (og er altid blevet det) betalt via MasterCard'et. Er det nok til en
> evt. erstatning? Eller skal jeg køre ind på den første tank i Sverige,

Tjek med din bank.
Min egen bank har oplyst, at forsikringen dækker uanset om kortet har været
anvendt eller ej.

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-06-10 14:37

Thore skrev den 19-06-2010 10:50:
> [...]
> (og er altid blevet det) betalt via MasterCard'et. Er det nok til en
> evt. erstatning? Eller skal jeg køre ind på den første tank i Sverige,

Tjek helt klart betingelserne for DIT mastercard.

Der findes utrolig mange ordninger med/uden forsikring....og selv dem
med forsikring er der forskellige dækninger. Et gedemarked, hvis du
spørger mig!

har du dit Mastercard gennem forbrugsforeningen behøvedes du ikke købe
rejsen med kortet, men du skal være i besiddelse af kortet, når du
bestiller rejsen.

Har du dit Mastercard gennem FDB/COOP, så er der - svjh - ikke noget
rejseforsikring på det.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-06-10 15:07

"Thore" <dinotec@mail.invalid> wrote in message

> Læste i Berlingeren i dag, bl.a. at den rejseforsikring jeg har via mit
> MasterCard kun kunne udløse en evt. erstatning, når rejsen var købt via
> kortet

Det gælder bestemt ikke alle Mastercard, se f.eks. betingelserne her:
http://www.nykredit.dk/informationsSide.do?iwID=/privat/informationsside/bank/nykredit_gold.xml

Den enkelte kortudbyder (typisk en bank) vælger selv hvilken
forsikringsordning de knytter til kreditkortet, så det kan betale sig at
kigge på flere.

Fra : Thore

Dato : 19-06-10 21:56

On Sat, 19 Jun 2010 10:50:07 +0200, Thore <dinotec@mail.invalid> wrote:

> [...]
>(og er altid blevet det) betalt via MasterCard'et. Er det nok til en
>evt. erstatning? Eller skal jeg køre ind på den første tank i Sverige,

Tak for alle indlæggene...

Jeg har nærlæst betingelserne for mit MasterCard Privat Classic fra
Sydbank, og der står intet om betaling via kortet - nogen steder.
Derimod står der:

"Rejseforsikringen dækker fra det tidspunkt sikrede forlader sin bopæl,
sit opholdssted eller sin arbejdsplads i bopælslandet for at rejse til
udlandet."

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sørensen - DK-2620 Albertslund

(Erstat evt .INVALID med .DK hvis du mailer direkte)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-10 08:48

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> "Rejseforsikringen dækker fra det tidspunkt
> sikrede forlader sin bopæl,
> sit opholdssted eller sin arbejdsplads i

Pas på med at stole for meget på dette - Min bank
har for ikke så længe siden understreget at man nu
skal anvende kortet for at forsikringen dækker, fx
skal man have anvendt MC til en rejse for at det
dækker - så måske er dine betingelser for gamle og
du har ikke set at der er kommet nye? Tjek med
banken.

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-06-10 22:14

Kim Ludvigsen wrote:

> Tjek dine betingelser. Som det fremgår af artiklen, er der forskel på
> betingelserne for de forskellige kort og de forskellige banker. I nogle
> tilfælde følger der fx ingen rejseforsikring med Mastercard'et.

Der er efterhånden mange steder hvor man nærmest per automatik får smidt
et Mastercard i hovedet uden årligt gebyr (Danske Bank, eksempelvis). Jeg
kan ikke tro at der er rejseforsikring inkluderet i det tilfælde.

--
Jesper Lund