Nedlægning af musikkultur
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-10 12:40

Regeringen har som bekendt bestemt at seriøs musikkultur er et tyskpræget
onde som ikke skal have sin gang i Danmark. Vi skal ikke være kendetegnet
blandt lande med seriøs musikkultur, så som f.eks. Østrig. Vi skal være
teenage-punkorienteret i vores musik.

Derfor skulle DRs kanal for seriøs musikkultur nedlægges, altså P2. Vi skal
have fremhævet teeenage-rock, punk og metal o.s.v.

SIDSTE NYT

Nu planlægger man at nedlægge 3 af forsvarets 4 seriøse musikkorps i
Danmark. Det er Prinsens Musikkorps i Skive, Slesvigske Musikkorps i
Haderslev og Søværnets Tambourkorps.
Herefter er der kun Livgardens Musikkorps tilbage.

Prøv at høre et nummer med Slesvigske Musikkorps. Det lyder rigtigt godt,
men alt for kulturel, for den yuppi-prægede teenage-orienterede regering:

Slesvigske: http://www.youtube.com/watch?v=pnuVtfejqoc&feature=related

Prinsens: http://www.youtube.com/watch?v=RrWbeQu-ArQ

Søværnets: http://www.youtube.com/watch?v=Tb4vs3C6_rk

I alle seriøse lande har forsvaret mange musikkorps. Det er meget u-seriøse
og fattige lande som ikke har råd til seriøs musikkultur, men råd til
tophits-teenagepop. ´

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-06-10 15:15

On 19-06-2010 13:39, Åge Halldorsson wrote:

> Derfor skulle DRs kanal for seriøs musikkultur nedlægges, altså P2. Vi
> skal have fremhævet teeenage-rock, punk og metal o.s.v.

Som stor lytter af P2, syntes jeg, at kanalen har overlevet sig selv. Du
vil have svært ved, bare at finde en avis, der f.eks. fortæller hvad der
spilles i aften. Det er for de fleste, blevet totalt u-interessant.
Nu er det lørdag og det er opera-aften. Men hvad sendes der af opera i
aften? Ved ud det og hvis ja, hvor har du så fundet ud af det henne?

> [...]
> Haderslev og Søværnets Tambourkorps.
> Herefter er der kun Livgardens Musikkorps tilbage.

Min yngste datter, Lotte's gudfar, er musiker i "Livgardens Musikkorps".
(Han spiller klarinet).
Han er ikke soldat og har intet med livgarden at gøre, og er, ligesom
alle de andre musikere i Livgarden, ansat som civil professionel musiker.
Alt det de spiller, kan lige så godt varetages af musikere fra "Det Kgl.
Kapel" eller musikere fra "Radioens Symfoni Orkester" eller "Sjællands
Symfoniorkester".
Så nedlæg dem alle. De er ikke soldater, og det har intet med krig eller
forsvar at gøre.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-10 15:32

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Som stor lytter af P2, syntes jeg, at kanalen har overlevet sig selv.

Det kommer da an på om et lands befolkning er blevet så platte at de ikke
længere evner at kunne forstå hvad seriøs musikkultur er.

> [...]
> Nu er det lørdag og det er opera-aften. Men hvad sendes der af opera i
> aften? Ved ud det og hvis ja, hvor har du så fundet ud af det henne?

Det tror jeg er ganske normalt for samtlige Danmarks radiostationer. Uanset
genre. Jeg aner heller ikke altid hvad der kommer på den radiostation som
jeg lytter til. jeg lytter bare på det der kommer.
Det er helt almindeligt. Det er ikke et P2-fænomen. Det er et ganske
almindeligt fænomen.

> Så nedlæg dem alle.

Hvorfor dog det? . Vi kan da lige så godt have en masse forskellige
musikkorps. Endnu flere end i dag.
Verden har jo også mange forskellige orkestre indenfor slager, dansktop,
pop og rock.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-06-10 15:45

On 19-06-2010 16:31, Åge Halldorsson wrote:

> Hvorfor dog det? . Vi kan da lige så godt have en masse forskellige
> musikkorps. Endnu flere end i dag.

Hvis man er så glad for harmoniorkestre, så lad dog disse overtage
opgaven . Så kan de rigtig mange milioner, som f.eks. "Livgarden" koster
samfundet årligt, gå til et godt formål:

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en|da&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Salvation_Army_brass_band

> Verden har jo også mange forskellige orkestre indenfor slager, dansktop,
> pop og rock.

Hvor mange af dem er betalt af staten (eller af andre stater)???

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-10 16:15

> Hvis man er så glad for harmoniorkestre, så lad dog disse overtage opgaven
> . Så kan de rigtig mange milioner, som f.eks. "Livgarden" koster samfundet
> årligt, gå til et godt formål:

Godt formål? - De bruges jo på skattelettelser til velhaverne og halvering
af dagpengeperiode og fratagelse af børnecheck.
Så hellere en masse musikkorps

> Hvor mange af dem er betalt af staten (eller af andre stater) ???

Det er jo det mange af musikkorpsene er, så der er lidt af hvert. Det er
også ganske normalt at nogle musikradiostationer er betalt af staten, P3 og
P4, mens andre er private, NovaFM og the Voice.
Desuden er musikkorpsene ansigtet udadtil, for forskellige instanser.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-06-10 16:28

On 19-06-2010 17:15, Åge Halldorsson wrote:

> Godt formål? - De bruges jo på skattelettelser til velhaverne og
> halvering af dagpengeperiode og fratagelse af børnecheck.
> Så hellere en masse musikkorps

Sagt positivt, så har du nogle rabiate synspunkter.
Så derfor formoder jeg, at du er FP-fan, og at du også er stor tilhænger
af "eventyret" i Afganistan.
Så kunne tanken ikke bare strejfe dig, at alle de rigtig mange milioner,
som staten bruger på sine musikkorps, i stedet kunne bruges til, at
forbedre bunden i jeres mandskabsvogne?
Eller endnu bedre, at bruge alle de mange sparede penge til, at give
tilbage til børnefamilierne.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-10 16:57

> On 19-06-2010 17:15, Åge Halldorsson wrote:

> Sagt positivt, så har du nogle rabiate synspunkter.

Ja, jeg ved godt det er meget rabioat at støtte dem der ikke er rige.

> Så derfor formoder jeg, at du er FP-fan,

Det ved jeg ikke hvad er

> Så kunne tanken ikke bare strejfe dig, at alle de rigtig mange milioner,
> som staten bruger på sine musikkorps, i stedet kunne bruges til, at
> forbedre bunden i jeres mandskabsvogne?

Nej, det er for rabiat. Jeg tror det vil være mere spiseligt, at give
pengene til dem der har en masse i forvejen. De kan få alle
musikkorps-pengene.

Hilsen Åge