Lam eller ged?
Fra : jos

Dato : 18-06-10 11:11

Jeg har ofte på mine utallige ferier på Kreta undret mig over at man på
stort set alle spisekort kan vælge op til flere retter med lam, især da jeg
endnu ikke mindes at have set får/lam på øen, men masser af geder.
Nu nød jeg igår atter en udsendelse om Solens Mad fra Italien. Her var fine
optagelser, hvor man omtalte forskellige lammeretter, og behandling af
lammekød og tørring af skinker. Det pudsige var at optagelserne var af store
gedeflokke.
Så nu lyder spørgsmålet:
Er fårekød og gedekød identisk, når vi når ned omkring middelhavet?

- pudsidt nok så vi lige for et par minutter siden, en optagelse fra
sjælland, af en stor fåreflok, som blev kaldt geder
finn

Fra : smiley

Dato : 18-06-10 12:28

On 18-06-2010 12:10, jos wrote:
> [...]
>
> - pudsidt nok så vi lige for et par minutter siden, en optagelse fra
> sjælland, af en stor fåreflok, som blev kaldt geder

Jeg bor på Amar og spiser dagligt, bøf, flæsk og kylling,
og de eneste dyr jeg ser er hunde, katte og måger.

Får og ged er ikke identisk, men begge smager godt.

En pudsighed, i Indien serverer de a og til bøf - det er
ikke ko, den er hellig, det er bøf-fel.

-max-