Pris på udskiftning af tag?
Fra : Carsten Andersen

Dato : 19-06-10 20:04

Hej,

Vi står overfor at skulle have nyt tag, tagrender og træværk, men ved ikke
hvad sådan noget koster.
Vi har eternit med asbest nu, tømrer piller ned og vi kører det væk. Taget
er 260 m2 med 2 skotrender

Et tilbud fra en tømrer lyder på:

Benders tagsten
Rheinzink tagrendesystem
Alt træværk (Gavle, stern, underbeklædning m.m.)

Pris: 125.000 incl. moms

Er det en ok pris?
Hvad har andre betalt for samme arbejde?

mvh

Carsten

Fra : ABJ

Dato : 19-06-10 20:16

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Pris: 125.000 incl. moms
>
> Er det en ok pris?
> Hvad har andre betalt for samme arbejde?

Det ser meget billigt ud.

Fra : frank

Dato : 19-06-10 21:00

Er der noget om, at hvis man skifter tagbelægning, SKAL der efterisoleres på
loftet efter nye normer ???

v.h. Frank.

Fra : JBH

Dato : 19-06-10 23:28

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der noget om, at hvis man skifter tagbelægning, SKAL der efterisoleres
> på loftet efter nye normer ???

Ja

http://www.byggeriogenergi.dk/25086#tag

mvh
JBH

Fra : Søren

Dato : 20-06-10 13:56

> Ja
>
> http://www.byggeriogenergi.dk/25086#tag

Er der nogen, der har en ide om hvor mange mm isolering, der skal til at
opfylde det krav??

-Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 19-06-10 20:35

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> "Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Det ser meget billigt ud.
Det ser mistænkeligt billigt ud. Jeg tror ikke på det kan gøres for de
penge. Pas på med at sige ja tak, I skulle nødigt stå uden tag på huset til
efteråret.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : John V.

Dato : 20-06-10 11:34

Den 19-06-2010 21:34, Martin Bak skrev:
> [...]
> penge. Pas på med at sige ja tak, I skulle nødigt stå uden tag på huset til

Det syntes jeg også, en kunde har næsten lige fået lavet det samme, godt
nok et mere kompliceret tag end normalt og med håndlavet zink i alle
skotrender (4), tagrender/nedløb (6) inddækninger (8) og gavle (2 store
2 små), og rigtige tegl ingen betontegl. Sammenlagt er der omkring 160
m2 tag, hældning ca. 45 grader.
Der er dog ikke noget nyt træværk med i prisen, undtaget et enkelt nyt
Velux vindue.
Perfekt arbejde, udført at er Tysk firma, men kostede 500 Kilo, som rent
faktisk ikke er dyrt kvaliteten taget i betragtning. Selvfølgelig kan
dit projekt ikke sammenlignes direkte, men 1/4 af prisen er en stor
forskel alligevel.
Jeg ville spørge et par andre også, inden projektet påbegyndes..
Der kan jo være ting som ikke er nævnt i tilbudet, materialer, stillads,
maling, isolering, garanti og så videre.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : JB

Dato : 20-06-10 12:20

> [...]
>
> Pris: 125.000 incl. moms
>
> Er det en ok pris?
> Hvad har andre betalt for samme arbejde?

Pas på med det !
Du kan ikke være sikker på at spærene kan bære beton teglsten, de er jo
beregnet til eternit i dit tilfælde.
Du skal have nogle beregninger der viser at de kan bære. Få det på skrift.
JB

Fra : Carsten Andersen

Dato : 20-06-10 17:13

> [...]
> beregnet til eternit i dit tilfælde.
> Du skal have nogle beregninger der viser at de kan bære. Få det på skrift.

Han har været på loftet og kigget på vores spær, og siger at de er rigeligt
robuste. Han henholder sig til en "Spær-bog"
Hvem kan ellers udføre de beregninge?

mvh

Carsten

Fra : Per H

Dato : 20-06-10 17:31

On Sun, 20 Jun 2010 18:13:11 +0200, "Carsten Andersen"
<dublinx@yahoo.dk> wrote:

>Han har været på loftet og kigget på vores spær, og siger at de er rigeligt
>robuste. Han henholder sig til en "Spær-bog"
>Hvem kan ellers udføre de beregninge?

Jeg har også fået Benders tegl på for ca 12 år siden, uden af få
spærene forstærket. Der var tidl. bølgeeternit.

per

Fra : Elmer Fjort

Dato : 20-06-10 13:29

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Pris: 125.000 incl. moms
>
> Er det en ok pris?
> Hvad har andre betalt for samme arbejde?

Her hvor vi bor, er der en murer som går og renoverer tagene.
Hans pris er 170.000 det includerer tagrender,lægter,undertag, isolering,
nye gangbrædder på loftet,
udskiftning af defekte tagsten samt nye rygningssten.

Så de 125000, virker extremt billigt.

Elmer

Fra : CC

Dato : 20-06-10 11:36

"Carsten Andersen" skrev i meddelelsen ...

> [...]
>
> Pris: 125.000 incl. moms
>
> Er det en ok pris?
> Hvad har andre betalt for samme arbejde?

Hvad er indeholdt i de enkelte ydelser?
Tag: Er det med beregning af nuværende tags bæreevne, undetag, supplerende
lægter, tudesten, udluftningshætter, adgangsveje for skorstensfejer.
Træværk: Får ud lavet nyt "vindbrædt" (det kan ofte betale sig, da ofte er
indervægge højere end ydervægge (muren har sparet et par skifter)).
Underbeklædning: er det vedligeholdelsesfrit fibercement (fx. Ivarboard
Eter-color) eller træbeklædning som du selv skal male.

Få et tilbud fra en 1-3 andre tømre, på nøjagtig det samme arbejde, så har
du noget at sammenlige med.

Hvis du ikke har isolering nok på loftet skal du efterisolere jf.
Bygningsreglemetet. Er renoveringspuljerne tømt, måske værd at undersøge.

Fra : Klaus G.

Dato : 20-06-10 14:38

> [...]
>
> Pris: 125.000 incl. moms
>
> Er det en ok pris?
> Hvad har andre betalt for samme arbejde?
Normalt når man skifter tag, så får man også skiftet lægter og undertaget.
Det betyder en hel del timers ekstra arbejde og ikke mindst en 15.000kr.
ekstra i materialer, mindst. Er det også med i tilbudet? Grunden til at jeg
spørger, er fordi at jeg flere gange har set folk få et billigt tilbud på
tagarbejde og så får de ikke nyt undertag og lægter. Så kan de ringe om 10år
igen, fordi lægterne nu er så rådne at de ikke kan holde mere, eller fordi
undertaget er kaput.

Lidt hurtig googling siger at din sten koster 45kr. i vejl. udsalgs pris.
260*45 = 117.000kr. Der er nok noget rabat at hente. Lad os sige 20%, så
koster stenene 93,600kr. det efterlader 31.400kr. til arbejdsløn. Vi siger
de skal have 350kr. i timen, så er der penge til ~90timers arbejde. Det er
altså ikke mange timer til så stort et tag. Og så er der ikke engang
medregnet tilbehør til taget, skotrender, slutsten, rygningssten osv osv
osv..

Så kort sagt, 125.000kr. lyder vandvittigt billigt.

--
Klaus G.

Fra : Carsten Andersen

Dato : 20-06-10 17:21

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> osv..
>
> Så kort sagt, 125.000kr. lyder vandvittigt billigt.

Du regnede lidt galt, 260*45 = 11.700,-
Jeg har fået en komplet liste over materialer som indeholder både
skotrender, nye lægter (210 stk), undertag + alt andet tilbehør.
Det er en tømrer vi kender perifært, og kender kvaliteten af.
Vi hjælper selv lidt til, men ikke så meget at det kan gøres 50.000,-
billigere end andres tilbud.
Tak for svaret

Carsten

Fra : bme

Dato : 20-06-10 16:44

Klaus G. kom med følgende:
..

> Lidt hurtig googling siger at din sten koster 45kr. i vejl. udsalgs pris.
> 260*45 = 117.000kr.

260*45 = 11.700,- så er der ca 113.000 til arbejdsløn og materialer.

I 1998 var jeg med til at lave et saddeltag ovenpå et gl fladt
tagpaptag. Incl fjernelse af gl tag, nye spær, 200 mm efterisolering,
nye gavle, underudhæng, vindskeder, vindbrædder mv. kostede det 125.000
incl moms.

/bme

Fra : jos

Dato : 20-06-10 16:29

Carsten Andersen wrote:
> [...]
> ikke hvad sådan noget koster.
> Vi har eternit med asbest nu, tømrer piller ned og vi kører det væk.

har lige fået 3' tilbud på ~samme dog træplader/pap
Materialet skulle angiveligt være af lille betydning (arbejde/vs materialer)
350.000,- excl moms OG blik

finn