Kvæder
Fra : Ole Pedersen

Dato : 19-06-10 10:54

Jeg står for at skulle fælde et æbletræ der står som espalier op af en
vestvendt mur. Over et glas rødvin blev jeg inspireret til at plante et
kvædetræ (eller busk). Men er det muligt at bruge kvæde som espalier og
giver det frugter hvis man kun har et træ?.
Det er spiselige kvæder jeg er interesseret i.

på forhånd tak
Ole

Fra : Pia

Dato : 20-06-10 05:01

On 19 Jun., 11:53, "Ole Pedersen" <olepeder...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> giver det frugter hvis man kun har et træ?.
> Det er spiselige kvæder jeg er interesseret i.

Hej Ole,

Om træet kan bruges som espalier, har jeg ingen erfaring med, men
hvorfor dog ikke.Det kommer vel an på beskæringen. Jeg har et dejligt
stort pærekvædetræ, som næsten hvert år giver en overflod af dejlige
kvæder. Jeg har kun det ene træ, og jeg ved ikke af, at andre i
nærheden har et. Så det kan varmt anbefales. Vi laver en stor portion
kvædemarmelade hvert år og ditto kvædebrød. Det smager skønt.

Mvh
Pia