Regnmåler MED ledning
Fra : Nikolaj

Dato : 19-06-10 02:12

Kan det virkelig passe, at det er stort set umuligt at opdrive en ikke-
trådløs regnmåler i byggemarkederne?

Jeg må åbenbart være den eneste i landet, som er træt af at kravle op
på taget for at skifte batterier

Optimalt er jeg på udkig efter en regnmåler, som ikke er en "vejr-
station". Jeg har bare brug for at se, hvor meget det har regnet -
ikke at kende luftfugtigheden syd for Sahara.

Nogen bud på et sådan forældet produkt?

Nikolaj

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-06-10 10:44

Nikolaj frembragte:
> [...]
> station". Jeg har bare brug for at se, hvor meget det har regnet -
> ikke at kende luftfugtigheden syd for Sahara.

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?langId=-100&storeId=10201&catalogId=10201&categoryId=13601&gclid=CICb5-bqq6ICFVWY2Aod7WmCRw

Er nok det nærmeste du kommer hvis du ikke gider batterier.
Jeg har selv kigget længe og intet kunne finde.
Tror bare det er så meget yesterday.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Max

Dato : 19-06-10 15:44

Hej Nikolaj

> Nogen bud på et sådan forældet produkt?

Købe en batterieliminator og så trække lavspændingen
op til føleren ?

Max

Fra : CC

Dato : 19-06-10 10:42

"Nikolaj" skrev i meddelelsen ...
[...]

Mit bud er nok endnu mere forældet. Køb et plastik-bærge-regnmåler og evt.
en kikkert, så kan du "fjernaflæse" nedbørsmængden

Fra : Preben

Dato : 19-06-10 16:12

Den 19.06.2010 kl. 11:41 skrev CC <CC@mail.dk>:

> Mit bud er nok endnu mere forældet. Køb et plastik-bærge-regnmåler og
> evt. en kikkert, så kan du "fjernaflæse" nedbørsmængden

Ja og med et par snore og en trisse, kan den også tømmes på afstand
--
mvh/Preben

Fra : TGJ

Dato : 20-06-10 17:44

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.vejy6tqlqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
> Den 19.06.2010 kl. 11:41 skrev CC <CC@mail.dk>:
>
> Ja og med et par snore og en trisse, kan den også tømmes på afstand

ROTF!!!

Fra : Keld Nygaard

Dato : 21-06-10 09:15

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news.vejy6tqlqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

>Ja og med et par snore og en trisse, kan den også tømmes på afstand

Han kan da bare bore et hul i bunden - så er man fri for at skulle huske at
tømme den

Mvh
Keld

Fra : John V.

Dato : 19-06-10 15:29

Den 19-06-2010 10:12, Nikolaj skrev:
> [...]
> station". Jeg har bare brug for at se, hvor meget det har regnet -
> ikke at kende luftfugtigheden syd for Sahara.

Kan du ikke bare bygge en strømforsyning på og ellers bruge en af de
almindelige udgaver?

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Armand

Dato : 19-06-10 18:18

Nikolaj skrev:
> [...]
> station". Jeg har bare brug for at se, hvor meget det har regnet -
> ikke at kende luftfugtigheden syd for Sahara.

Forældet tankegang?
Hvorfor vil du have en regnmåler op på tagryggen, det er da kun en
vindmåler der har gavn af dén position?!

Køb en trådløs og sæt den i hovedhøjde hvor der er mindst læ i haven!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-10 19:03

> Forældet tankegang?

Jeg kigger prognoser på byvejr på dmi og se hvad der er kommet på borgervejr

Måske en i nabolaget måler ?

Selvfølgeligt kan der ved tordenskyller være store lokale forskelle.

Mine målinger ender her:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr.htm?map=map6¶m=precip

Btw har min regnmåler ledning ned til termometer/hygrometer der så sender
trådløst til modtageren i huset (der via usb en linksys nslu2 der kører
meteohub, sender emails til dmi http://majland.org/blog/?p=136)

/A

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-06-10 12:04

Nikolaj wrote:
> Kan det virkelig passe, at det er stort set umuligt at opdrive en
> ikke- trådløs regnmåler i byggemarkederne?

Kan du bruge en brugt?? Har en sådan der kan afhentes for en ramme
guldtuborg. Bor nær Frederikssund. Fabrikatet er 'Rain-O-Matic'

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...