Hjul-klamper i Danmark?
Fra : Martin Bak

Dato : 18-06-10 09:35

Iflg. dette videolip: http://www.bt.dk/bttv/clip/44/10900 har eller vil
Troels Lund Poulsen forsøge at få indført, at hjulklamper kan bruges af
parkeringsvagter overfor visse hard-core parkeringssyndere.

Jeg kan ikke finde forslaget omtalt nogen andre steder. Har I hørt om det?

Parkeringsvagterne og parkeringsselskabernes rygte i forhold til ikke at
have dokumentationen i orden, og desuden pr. instinkt at afvise enhver klage
taget i betragtning, synes jeg ellers det kan være ret så betænkeligt at
udstyre dem med et så drastisk stykke værktøj.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-06-10 10:45

Martin Bak skrev:
> [...]
> taget i betragtning, synes jeg ellers det kan være ret så betænkeligt at
> udstyre dem med et så drastisk stykke værktøj.

De, vagter og selskaber, skal bare gøres erstatningsansvarlig overfor
følgerne af forkert brug af de klamper.

Men i øvrigt kan jeg ikke få øje på fidusen i at klampe en bil, der
holder til gene for andre, fast til stedet. Det forlænger jo blot genen.

Så hellere fjerne bilen fra stedet. Og låse den inde på en plads hvor
folk så, mod betaling, kan hente den.

Fra : Martin Bak

Dato : 18-06-10 11:00

> Martin Bak skrev:
>
> Men i øvrigt kan jeg ikke få øje på fidusen i at klampe en bil, der holder
> til gene for andre, fast til stedet. Det forlænger jo blot genen.

Det er, såvidt jeg kan forstå, heller ikke meningen. Det skal vist bruges
som et værktøj i forbindelse med den skærpede incasso-politik.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 18-06-10 15:40

Den Fri, 18 Jun 2010 11:59:54 +0200 skrev Martin Bak:

> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er, såvidt jeg kan forstå, heller ikke meningen. Det skal vist bruges
> som et værktøj i forbindelse med den skærpede incasso-politik.

Du mener politiken med at sende sagen til inkasso inden sagen er
afgjort?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : JBH

Dato : 19-06-10 14:44

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Du mener politiken med at sende sagen til inkasso inden sagen er
> afgjort?

Det er god skik at sætte sig lidt ind i tingene inden man udtaler sig

http://www.bt.dk/danmark/skylder-200.000-i-p-boeder

/JBH

Fra : Kent Friis

Dato : 20-06-10 00:39

Den Sat, 19 Jun 2010 15:44:09 +0200 skrev JBH:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er god skik at sætte sig lidt ind i tingene inden man udtaler sig
>
> http://www.bt.dk/danmark/skylder-200.000-i-p-boeder

Det var denne artikel jeg tænkte på:

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1342158.ece?ref=nf

Jeg huskede godt nok galt mht. inkasso, der er tale om kommunen, så de
trækker bare pengene over skatten i stedet for at sende sagen til
inkasso.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kent Friis

Dato : 18-06-10 15:38

Den Fri, 18 Jun 2010 11:44:56 +0200 skrev Finn Guldmann:

> [...]
> holder til gene for andre, fast til stedet. Det forlænger jo blot genen.
>
> Så hellere fjerne bilen fra stedet. Og låse den inde på en plads hvor

Surt at komme ud i sin indkørsel, og konstatere at i stedet for en
parkeringsbøde som de plejer, har P-selskabet bare fjernet bilen.

Og hvordan fa*en beviser man at man har parkeret lovligt?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-06-10 19:33

Kent Friis skrev:
> Surt at komme ud i sin indkørsel, og konstatere at i stedet for en
> parkeringsbøde som de plejer, har P-selskabet bare fjernet bilen.
> Og hvordan fa*en beviser man at man har parkeret lovligt?

Nu er det, i min verden, kun politi der skal have lov at fjerne biler.
Det vil derfor sige at et privat p-vagtselskab der ønsker en bil fjernet
kommer til at henvende sig til dem.

Og jeg er ret sikker på at politiet vil have andre, og mere vigtige,
opgaver hvis et privat selskab kommer med for mange sager hvor det viser
sig at deres sag ikke holder vand.

Men det reguleres ganske nemt ved at vagtselskabet kommer til at betale
for politiets indsats, hvis det viser sig at være en sag der ikke holder
vand.

Fra : KASO

Dato : 19-06-10 09:43

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men det reguleres ganske nemt ved at vagtselskabet kommer til at betale
> for politiets indsats, hvis det viser sig at være en sag der ikke holder

De bør i alle tilfælde betale for politiets indsats, da det jo foregår på
privat grund. Undtagelsen er kommunale parkeringsselskaber såsom Parkering
Kbh., der opererer på offentlig vej.

Fra : JBH

Dato : 19-06-10 14:51

> [...]
>
> Men det reguleres ganske nemt ved at vagtselskabet kommer til at betale
> for politiets indsats, hvis det viser sig at være en sag der ikke holder

Systemet med at "clampe" eller fjerne ulovligt parkerede biler fungerer fint
i andre lande. Jeg har set det i praksis i f.eks. Paris, hvor bilerne
løftes på laddet af en lastbil, vha. kran og stropper og efterfølgende køres
til en lukket plads hvor ejeren mod betaling kan købe den fri igen. Mon ikke
vi i fremtiden vil se noget lignende i Dk. ?

mvh
JBH

Fra : alexbo

Dato : 19-06-10 17:42

"JBH" skrev

> [...]
> efterfølgende køres til en lukket plads hvor ejeren mod betaling kan købe
> den fri igen. Mon ikke vi i fremtiden vil se noget lignende i Dk. ?

Det har jeg været ude for to gange.
I Barcelona hvor der var sat en klistermærke på kantstenen med et billede af
en bil der blev slæbt væk og mit reg.nr skrevet på.
Mens jeg stod og kiggede omkring og var usikker på om jeg nu huskede rigtigt
med parkeringen, sagde den ældste søn, far vores bilnummer står her på
fortovet.
Så fik jeg fat i en af de autotransporter der kørte biler væk, pegede på
klistermærket jeg havde pillet af og mig selv, og han viste så vej.
Bilerne stod nede ved havnen det var ikke ret langt væk.

En anden gang i Dubrovnik der stod jeg også og kiggede lidt, indtil jeg
hørte nogle cafegæster råbe af mig, de sagde politiet havde kørt min bil
væk, og viste mig vej til politistationen, derfra en taxa langt uden for
byen.
Det var forøvrigt ikke ret dyrt, jeg kan ikke huske beløbene, men slet ikke
så meget som jeg havde frygtet.

Det værste var at man havde vadet rundt i byen hele dagen og glædede sig til
at køre "hjem" og så skal man til at få fat i bilen, med to trætte børn og
en kone der bebrejder een at man ikke læser skiltene ordentligt inden man
parkerer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 20-06-10 00:40

Den Sat, 19 Jun 2010 15:50:53 +0200 skrev JBH:

> [...]
> til en lukket plads hvor ejeren mod betaling kan købe den fri igen. Mon ikke
> vi i fremtiden vil se noget lignende i Dk. ?

Jo sikkert. Det er jo en effektiv måde for parkeringsselskaberne at
sikre at man ikke kan bevise at man har parkeret lovligt.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : JBH

Dato : 20-06-10 11:50

> Jo sikkert. Det er jo en effektiv måde for parkeringsselskaberne at
> sikre at man ikke kan bevise at man har parkeret lovligt.

Sådan her gør man nogle steder når folk parkerer ulovligt ;)

http://www.youtube.com/watch?v=tPDLX0koXFs&feature=channel

mvh
JBH

Fra : JBH

Dato : 20-06-10 12:00

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Sådan her gør man nogle steder når folk parkerer ulovligt ;)
>

> http://www.youtube.com/watch?v=tPDLX0koXFs&feature=channel

Hævnen

http://www.youtube.com/watch?v=5v1eStJSYu0&feature=channel

Fra : Keld Nygaard

Dato : 21-06-10 09:09

> Nu er det, i min verden, kun politi der skal have lov at fjerne biler. Det
> vil derfor sige at et privat p-vagtselskab der ønsker en bil fjernet
> kommer til at henvende sig til dem.

Til Skanderborg Festival bliver hele Skanderborg fyldt med biler der holder
parkeret på alle mulige tåbelige steder.
Her springer man parkeringsvagt leddet over, og Falck kører selv rundt og
skovler bilerne op, og kører dem til "Bil Fængslet", hvor man kan hente dem
efter at have betalt et gebyr. Det sker i fuld overensstemmelse med kommune
og Politi.

Mvh
Keld

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-10 11:22

On 19 Jun., 18:41, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "JBH"  skrev

> Det har jeg været ude for to gange.

1. gang forståeligt, men så burde man vel tænke at sådan noget gør man
ikke igen

Men sådan blev det ikke

> [...]
> en kone der bebrejder een at man ikke læser skiltene ordentligt inden man

Det tror jeg også jeg ville synes var en smule træls

--
Christian

Fra : Kent Friis

Dato : 18-06-10 15:37

Den Fri, 18 Jun 2010 10:35:14 +0200 skrev Martin Bak:
> [...]
> taget i betragtning, synes jeg ellers det kan være ret så betænkeligt at
> udstyre dem med et så drastisk stykke værktøj.

Så skulle det da være nemt at bevise at bilen holder lovligt. Det burde
vel være en sag for politiet, når der pludselig sidder sådan en tingest
på ens bil.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : KT

Dato : 18-06-10 16:37

På Islands Brygge, KBH. ca. ved havnebadet så jeg igår en bil parkeret
sammen med mange andre - men den ene udmærkede sig ved at være snævert
omkranset af et bygningsstillads.
Er sikker på den bil ikke kom ud at køre mere igår - med eller uden
parkeringsafgifter!!!

Knud