Peugoet 407 2005-2007
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 17-06-10 19:57

Hej NG.

Jeg lurer lidt på sådan en 407'er, men hvilken motor skal der være i
den, og hvad betyder de foskellige model betegnelser.

Konkret har jeg kigget på en 1,8 SR, men jeg kan også se at der findes
en XR - hvad er forskellen?

Skal jeg hellere se efter en diesel motor, vi kører ca. 25K KM pr. år.

Hvordan er baggagerumspladsen? Vi kører pt i en Opel Astra wagon fra
2002.

Hvordan er Peugeot med reservedelspriser og service?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Jeg regner med at spændere ca. 120 - 160 tusind.

Det var mange spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe mig med at afklare mig
nogen af dem.

På forhånd tak.

Mvh. Kasper

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 17-06-10 20:10

Det er iøvrigt IKKE st. car modellen jeg kigger efter...

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 17-06-10 20:44

"Kasper Nordal Lund" <fake@usenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg regner med at spændere ca. 120 - 160 tusind.
>
> Det var mange spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe mig med at afklare mig

Mvh. Kasper
Jeg ville se efter 2,0 motor alle aut. service er dyre brug de små
værksteder.
har selv en 406 2,0

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 17-06-10 20:59

Stig Rasmussen wrote:

> Jeg ville se efter 2,0 motor alle aut. service er dyre brug de små
> værksteder.
> har selv en 406 2,0

Har du andre begrundelser end at du selv har en?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-06-10 09:41

"Kasper Nordal Lund" <fake@usenet.dk> wrote in message
> Skal jeg hellere se efter en diesel motor, vi kører ca. 25K KM pr. år.

Jeg ville gå efter diesel med det kørselsbehov. Jeg kører selv mindre, og
mener helt klart, at det kan betale sig.

Ved motorvejskørsel omkring 15 km/t. En kollega har en 1,8 benzin (min er en
2,0 turbodiesel). Jeg kører 40-50% længere på literen.

> Hvordan er baggagerumspladsen? Vi kører pt i en Opel Astra wagon fra
> 2002.

407 liter i sedan, 451 liter i SW. Den har ikke et enormt stort bagagerum,
men jeg har på den anden side aldrig oplevet noget, der ikke kunne være der.
der kan ligge en tørretumbler (SW), og hvad mere kan man egentlig kræve?

?

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-06-10 02:56

On 18 Jun., 10:40, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:

> Jeg ville g efter diesel med det k rselsbehov. Jeg k rer selv mindre, og
> mener helt klart, at det kan betale sig.
>
> Ved motorvejsk rsel omkring 15 km/t. En kollega har en 1,8 benzin (min er en
> 2,0 turbodiesel). Jeg k rer 40-50% l ngere p literen.

> 407 liter i sedan, 451 liter i SW. Den har ikke et enormt stort bagagerum,
> men jeg har p den anden side aldrig oplevet noget, der ikke kunne v re der.
> der kan ligge en t rretumbler (SW), og hvad mere kan man egentlig kr ve?

> ?

Da jeg havde en 1992 405 i perioden mellem 1996 og 2001 oplevede jeg
ganske rimelige priser på et ikke-autoriseret værksted med speciale i
Pug. Til gengæld skulle den repareres temmelig tit.

Det kostede små 100.000 kr i værkstedregninger og (selv)service at
køre fra km 220.000 til km 334.000. Bagbro, generator, gearkasse,
starter, bagbro (ja, rep først, skift senere...), hjullejer, generator
(igen), bremser osv. Ingen rust overhovedet. Til gengæld gik den kun
9-11 km/l (1.9 benzin)

Leo

Fra : Lars Hansen

Dato : 20-06-10 14:17

> [...]
>
> Jeg regner med at spændere ca. 120 - 160 tusind.
>
> Det var mange spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe mig med at afklare mig

Hej Kasper

Har nu haft fornøjelsen af en 407 SW 1.6 HDI i en måneds tid. Den er fra
december 2006 og har 150.000 km på trippen.
Udover at det er en sælger der har haft den før mig er der absolut intet at
klage over. Sælgeren har påført den en hel del buler, ridser og skrammer. Og
alderen taget i betragtning er der for meget rust!
Reservedelspriser kender jeg intet til da det er en "leaser".
Men den lille 1.6 HDI-motor er faktisk en sprød lille sag. Der er masser af
kræfter til daglig brug og da jeg en dag smed en trailer med omkring 700
kilo (samlet vægt) var der heller ingen problemer.
På trods af min lidt tunge højre fod kører den i snit 18-20 km/l diesel, det
er fan... godt gået synes jeg!

Jeg har ALDRIG haft noget til overs for franske biler efter et kort
bekendtskab med en Peugeot 309. Men min modstand er klart gjort til skamme,
407´eren er faktisk en skøn bil at køre i.
Bagagerummet i SW´eren er næsten en joke, der er ikke meget plads og et
læssehul på størrelse med åbningen i et "normalt" handskerum..... Men det
var jo netop ikke en SW´er du havde kig på.
Måske er jeg også lidt forvent med pladsen da jeg også har en Kia Carnival
fra 2007, se det er et bagagerum der vil noget......

Så var det ikke fordi jeg er blevet så glad for både Kia´ens plads og
køreegenskaber kunne der sagtens holde en 407´er i min garage. Og bestemt
med den "lille" 1.6 HDI´er.
Jeg ved fra den forrige bruger af bilen at hans campingvogn på omkring 1000+
kilo gjorde den lille 1.6 HDI´er totalt ubrugelig i Kasel. Vist nok noget
med 45 minutter i 1. gear......... ;-(

Siddekomfort, kørekomfort, størrelse og fornemmelse virker ufatteligt meget
som en Opel Rekord 1985´er jeg engang havde, og absolut ikke negativt ment!

Check for rust, jeg synes der er MEGET på min efter kun 3½ år....

Mvh
Lars Hansen

Fra : EjS

Dato : 26-06-10 04:44

On 17 Jun., 20:56, Kasper Nordal Lund <f...@usenet.dk> wrote:
> [...]
> den, og hvad betyder de foskellige model betegnelser.
>
> Konkret har jeg kigget p en 1,8 SR, men jeg kan ogs se at der findes
> en XR - hvad er forskellen?
>
> Skal jeg hellere se efter en diesel motor, vi k rer ca. 25K KM pr. r.
>
> Hvordan er baggagerumspladsen? Vi k rer pt i en Opel Astra wagon fra
> 2002.
>
> Hvordan er Peugeot med reservedelspriser og service?
>
> Er der andet jeg skal v re opm rksom p ?
>
> Jeg regner med at sp ndere ca. 120 - 160 tusind.
>
> Det var mange sp rgsm l, jeg h ber i kan hj lpe mig med at afklare mig

Jeg har en 407 2.0 HDi aut. Jeg synes det er intet mindre en
fremragende bil til prisen.

Komfortabel affjedring men samtidig rigtig god retningsstabilitet. Ved
normale kørselsbehov burde en 1.6 HDi være tilstrækkelig. Jeg kører
meget motorvej og synes at 2.0 HDi passer godt når der er tale om lidt
højere hastigheder. Her mener jeg 1.6 HDi bliver for svag.

Jeg bryder mig ikke om Peugeots benzinmotorer og ved at 2.2L motoren
er meget tørstig. Med dit kørselsbehov er det en smagssag om du vil
have diesel eller benzin.

Jeg kører omkring 12-15 km/L, mest motorvejskørsel men interesserer
mig ikke så meget for forbrug. Med manuelt gear har den potentiale til
at gå meget længere.

VH