Skal en opsigelse ikke defineres præcist.
Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-06-10 15:24

Har lige læst lidt på M1's betingelser og i deres afsnit 21.0 som
omhandler opsigelse, står der at man skal ringe eller maile til dem
og de vil så fortælle hvorledes det skal foregå.
Jeg finder måden lidt usmart idet hvis de vil beholde kunden fordi
kunden er i nettet, så kan man jo bede kunden om at møde op på et
kontor i Uha-uha medbringende et billede af sin tip-tip oldefar og
5 forskellige kapsler fra en coca-cola.
Er opsigelse fra den mail man bruger ved tilmelding ikke nok til
at de kan se man er den man udgiver sig for at være??
Hvad siger lovbøgerne/praksis???

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-06-10 18:29

Den 17-06-2010 16:23, Andersen [3650] skrev:

> [...]
> kunden er i nettet, så kan man jo bede kunden om at møde op på et
> kontor i Uha-uha medbringende et billede af sin tip-tip oldefar og

Der er aftalefrihed i Danmark, men ...

Aftaleloven § 36:
"En aftale kan ændres eller tilsidesættes helt eller delvis,
hvis det vil være urimeligt eller i strid med redelig
handlemåde at gøre den gældende. Det samme gælder andre
retshandler."

Ovenstående vil nok blive betragtet som værende urimeligt
eller i strid med redelig handlemåde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-06-10 20:32

Kim Ludvigsen udtrykte præcist:
> [...]
> samme gælder andre retshandler."
>
> Ovenstående vil nok blive betragtet som værende urimeligt eller i strid med

Hvad så med en alm snail-mail?
Aftalen indgåes jo baseret på ren netkontakt. Så bør man vel også
kunne opsige denne vej?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-06-10 20:42

Den 17-06-2010 21:32, Andersen [3650] skrev:
> Kim Ludvigsen udtrykte præcist:

> Hvad så med en alm snail-mail?
> Aftalen indgåes jo baseret på ren netkontakt. Så bør man vel også
> kunne opsige denne vej?

Jeg vil tro, at det krav holder. Der er flere firmaer, der
har benyttet sig af dette og vel stadig gør det. Mig bekendt
har der ikke været afsagt dom mod den praksis, og jeg tror
heller ikke Forbrugerombudsmanden har "underkendt" den praksis.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux: