Valg af simpel GPS
Fra : NHF

Dato : 17-06-10 11:31

Hej

Min mor på +70 år vil gerne have en GPS til bilen, og hun ønsker en som er
betjeningslet, hun kommer ikke uden for DK, hun har ikke behov for TCM,
integration til telefon eller lignende. Hvilken GPS skal hun vælge?

NHF, Århus

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-06-10 12:02

"NHF @privat.dk>" <Volvo4Sale<FJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
> betjeningslet, hun kommer ikke uden for DK, hun har ikke behov for TCM,
> integration til telefon eller lignende. Hvilken GPS skal hun vælge?

Prøv hos danske Aldi:

http://www.aldi-nord.de/aldi_angebot_do_24_06_2010_5_349_5784_345%7C347%7C349.html

mvh/Bjørn J.

Fra : Mikael

Dato : 17-06-10 05:50

On 17 Jun., 12:31, "NHF" <Volvo4Sale<FJERNDETTE>@privat.dk> wrote:
> Hej
>
> Min mor p +70 r vil gerne have en GPS til bilen, og hun nsker en som er
> betjeningslet, hun kommer ikke uden for DK, hun har ikke behov for TCM,
> integration til telefon eller lignende. Hvilken GPS skal hun v lge?

Jeg ville uden tvivl vælge en Garmin. De er ganske nemme at bruge, jeg
har ikke oplevet nogen der er mere brugervenlige.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-10 13:31

"NHF @privat.dk>" <Volvo4Sale<FJERNDETTE> skrev i meddelelsen
> [...]
> betjeningslet, hun kommer ikke uden for DK, hun har ikke behov for TCM,
> integration til telefon eller lignende. Hvilken GPS skal hun vælge?

Jeg vil også sige Garmin. Fx har Elgiganten denne her:
http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/gps-bil-og-motorcykel/GARNUVI205T/garmin-n-vi-205t
Min far (60+) har udgaven med EU-kort, og han synes den er meget let at
bruge
og fuldt ud matcher hans evner :)
En stor fordel ved denne garmin er bla., at man kan søge på gadenavn før
bynavn.

Mvh

Thomas

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-06-10 13:37

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vil også sige Garmin. Fx har Elgiganten denne her:
> http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/gps-bil-og-motorcykel/GARNUVI205T/garmin-n-vi-205t

Prisen er i hvert fald knald god.

> Min far (60+) har udgaven med EU-kort, og han synes den er meget let at
> bruge
> og fuldt ud matcher hans evner :)

Så ved jeg, hvad jeg skal have om godt 4 år og skal smide mit Navigon og
Bimmer-navi ud..)

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-06-10 08:54

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Prisen er i hvert fald knald god.

Helt enig - man kan undre sig over, at den ka produceres/sælges til de penge

> Så ved jeg, hvad jeg skal have om godt 4 år og skal smide mit Navigon og
> Bimmer-navi ud..)

Naej da !
Til den tid har de sikkert fundet på noget helt andet...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-06-10 10:32

On Sat, 19 Jun 2010 09:54:27 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Helt enig - man kan undre sig over, at den ka produceres/sælges til de penge

>--

Har du kigget i bunden af apparaterne og set hvad der står under: made
in?

Det er globalisering, Mogens.

Det har ikke noget at sige, at tingene er produceret på den anden side
af kloden, og senere skal transporteres den halve klode rundt for at
nå det købedygtige publikum.

I den forbindelse fortrænger globalisering og provenue ord som miljø
og forurening.

Der er nemlig pæææng i skidtet.

Det må man da håbe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-06-10 15:09

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nå det købedygtige publikum.
> I den forbindelse fortrænger globalisering og provenue ord som miljø

Jep - hørte igår at Michael Jordan sko, som er kult og derfor rimelig dyre,
koster under 25 kr at producere. Altså den samlede pris inden afskibning...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-06-10 18:31

On Sat, 19 Jun 2010 16:09:07 +0200, "Mogens \(K\)"
> [...]

>koster under 25 kr at producere. Altså den samlede pris inden afskibning...

Det er fuldkommen forrykt.

De sko har svinet hele vejen fra Fjernøsten og hertil, og så sidder
der et par politikere og bestemmer, at den lastbil der skel køre
skoene fra terminalen i udkanten af byen og ind til Magasin og Illum,
kun må køre derind hvis den er udstyret med partikelfilter!!

Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-06-10 19:12

> [...]
> skoene fra terminalen i udkanten af byen og ind til Magasin og Illum,
> kun må køre derind hvis den er udstyret med partikelfilter!!

Rolig nu

> Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Folk ka jo bår la vær med å køw dem, Folmer !!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-06-10 19:25

On Sat, 19 Jun 2010 20:12:13 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Rolig nu

>Folk ka jo bår la vær med å køw dem, Folmer !!

>--

Du vil ikke forstå det, vel??

Jeg kan ikke tro at det er fordi du ikke kan forstå det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-06-10 22:11

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Har du kigget i bunden af apparaterne og set hvad der står under: made
> in?
>
> Det er globalisering, Mogens.

På mine kabler til min Garmin har de glemt at pille etiketter af. På dem
står "made in China"!

--
Per

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-06-10 15:16

> Hvilken GPS skal hun vælge?

Helt klart Garmin.

De funker bare, lader hende søge som hun ønsker (ingen andre mærker
nævnt, ingen glemt..........) og er generelt set dem med færrest knapper
uden det går ud over funktionalitet og ydelse.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : oz3bto

Dato : 17-06-10 15:25

> [...]
> betjeningslet, hun kommer ikke uden for DK, hun har ikke behov for TCM,
> integration til telefon eller lignende. Hvilken GPS skal hun vælge?

Garmin nuvi 200 .. Billigste og mest simple GPS jeg nogen sinde har haft ..
Har endnu ikke svigtet i taxaen

Fra : Henrik B.

Dato : 17-06-10 19:52

> [...]
> betjeningslet, hun kommer ikke uden for DK, hun har ikke behov for TCM,
> integration til telefon eller lignende. Hvilken GPS skal hun vælge?

Garmin. Enten den som nævnes, fra El-Mutanten. Og ellers har Bilka
intro-tilbud hér torsdag - lørdag, på en Nüvi 255T - til 699,-

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : NHF

Dato : 17-06-10 22:18

Tak for input, valget faldt på en Garmin Nüvi 255T fra Bilka, selvom jeg
ikke kan se nogen teknisk forskel på den og 205T - dog påstår Garmin's
hjemmeside at 205T er udgået.

NHF, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-10 13:23

> Tak for input, valget faldt på en Garmin Nüvi 255T fra Bilka, selvom jeg
> ikke kan se nogen teknisk forskel på den og 205T - dog påstår Garmin's
> hjemmeside at 205T er udgået.

Garmin 205T leveres Skandinavien på husnumer niveau, og de større veje i
europa.
Garmin 255T leveres med europakort på husnummer niveau.
Ellers er der ingen forskel på de to.

Mvh

Thomas