Den færdselslov er en svær en - Åbenbar
Fra : \"@

Dato : 17-06-10 11:25

Artikel med video fra Helsingør Dagblad:

http://helsingordagblad.dk/article/20100617/TVNYHEDER/100619984/-1/tvnyheder

Jeg har svært ved at se hvad der får folk til det ....

Fra : Martin Bak

Dato : 17-06-10 17:13

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i en meddelelse
> Artikel med video fra Helsingør Dagblad:
>
> http://helsingordagblad.dk/article/20100617/TVNYHEDER/100619984/-1/tvnyheder
>
> Jeg har svært ved at se hvad der får folk til det ....

Enig. Det er sgu da noget mærkeligt noget, sådan at opstille kameraer på må
og få. Er det overhovedet lovligt?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mikael

Dato : 17-06-10 12:27

On 17 Jun., 18:12, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Enig. Det er sgu da noget m rkeligt noget, s dan at opstille kameraer p m
> og f . Er det overhovedet lovligt?

Hvad er problemet? Er der nogen du kan genkende?

Mikael

Fra : Martin Bak

Dato : 17-06-10 19:45

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er problemet? Er der nogen du kan genkende?

Næh. Der går år imellem jeg er i Elsinore. Men jeg har bare ligesom OP svært

Fra : JK

Dato : 24-06-10 21:50

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Næh. Der går år imellem jeg er i Elsinore. Men jeg har bare ligesom OP
> svært ved at se hvad der får folk til det?
>
> --
Jeg har mere svært ved at se hvad der får folk til at bryde loven i stedet
for alternativ rute

Fra : Kent Friis

Dato : 17-06-10 19:57

Den Thu, 17 Jun 2010 11:27:29 -0700 (PDT) skrev Mikael:

> Hvad er problemet? Er der nogen du kan genkende?

Gælder lovgivningen da kun når der er nogen kender? I så fald er det vel
ikke et problem at der er nogen der har kørt mod ensretningen, de har
vel ikke kendt dem der har lavet vejarbejde.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Keld Nygaard

Dato : 18-06-10 07:01

Er det overhovedet lovligt?

Der er tale om et offentligt område, og der fokuseres ikke på
enkeltpersoner. Hvis der er en person i bilen til at betjene kameraet, kan
jeg ikke forestille mig at der er noget ulovligt i det...

Mvh
Keld

Fra : Martin Bak

Dato : 18-06-10 07:14

"Keld Nygaard" <no@spam.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> enkeltpersoner. Hvis der er en person i bilen til at betjene kameraet, kan
> jeg ikke forestille mig at der er noget ulovligt i det...

Der er næppe nogen til at betjene kameraet. For det første foregår
optagelserne over ca. en time, og for det andet står der i teksten at
kameraet var *opsat* af Dansk Fodgænger Forbund

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Keld Nygaard

Dato : 18-06-10 08:27

> Der er næppe nogen til at betjene kameraet. For det første foregår
> optagelserne over ca. en time, og for det andet står der i teksten at
> kameraet var *opsat* af Dansk Fodgænger Forbund

Vi kan jo selvfølgelig gætte fra nu til påske om hvorvidt der sad en person
i bilen eller ej.
Der behøves ikke at være en person der står og holder kameraet, det er nok
der er en person "ved" kameraet.Så hvis der sad en person på sædet ved siden
af og læste avisen, er det stadig i orden.

Datatilsynet beskriver det således:

Overvågningen skal ske ved hjælp af et fjernbetjent eller automatisk

virkende kamera. Overvågning ved hjælp af et kamera, som styres

manuelt af en person, der befinder sig ved kameraet, anses ikke som

tv-overvågning i forhold til tv-overvågningsloven.

Mvh
Keld

Fra : Mikael

Dato : 18-06-10 00:55

On 17 Jun., 20:57, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> ikke et problem at der er nogen der har kørt mod ensretningen, de har
> vel ikke kendt dem der har lavet vejarbejde.

Du har vist misforstået min kommentar,. Jeg skrev sådan fordi der blev
stillet spørgsmålstegn ved om det var lovligt at filme på den måde.

Jeg mener ikke det er ulovligt, slet ikke når der ikke er nogen der
kan genkendes ud fra videoklippet.

Mikael

Fra : Kent Friis

Dato : 18-06-10 15:32

Den Thu, 17 Jun 2010 23:55:05 -0700 (PDT) skrev Mikael:

> Du har vist misforstået min kommentar,. Jeg skrev sådan fordi der blev
> stillet spørgsmålstegn ved om det var lovligt at filme på den måde.

Netop. Og du antydede at det kun var ulovligt hvis der var nogen
spørgeren kendte på billederne.

Normalt gælder loven uanset om det er folk man kender eller ej.

> Jeg mener ikke det er ulovligt, slet ikke når der ikke er nogen der
> kan genkendes ud fra videoklippet.

Der var engang en gut på Læsø der mente det samme som dig. Han måtte
pille kameraet ned, efter at have været i retten. Dommeren mente ikke
det var lovligt.

I modsætning til ovenstående, hvor der kun gættes på at man ikke kan
genkende folk, så har jeg rent faktisk set billeder fra webcam'et på
Læsø, og hvis man skulle genkende en person på det billede, skulle
personen være større end fiskekutteren midt i billedet.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Anders Majland

Dato : 21-06-10 18:20

> Netop. Og du antydede at det kun var ulovligt hvis der var nogen
> spørgeren kendte på billederne.

Plejer man ikke at sige at kun er ulovligt hvis man bliver opdaget ?

/A

Fra : Kent Friis

Dato : 17-06-10 17:43

Den Thu, 17 Jun 2010 12:24:32 +0200 skrev \"@ <""redhat(\"@)ifh.dk">:
> Artikel med video fra Helsingør Dagblad:
>
> http://helsingordagblad.dk/article/20100617/TVNYHEDER/100619984/-1/tvnyheder
>
> Jeg har svært ved at se hvad der får folk til det ....

Ensretning pga. vejarbejde? Hvad forventer man at der skal ske med
trafikken den anden vej?

Der var for et stykke tid siden snak om et sted hvor man også pga.
vejarbejde nu havde to skilte - ensrettet og blind vej. Mon ikke man
havde snuppet lige så mange hvis man havde sat et kamera op den gang?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 17-06-10 19:20

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i en meddelelse

> Jeg har svært ved at se hvad der får folk til det ....

Det er da nemt. De har jo hørt at skiltningen ikke gælder når der ikke
arbejdes på stedet.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-06-10 23:04

> Det er da nemt. De har jo hørt at skiltningen ikke gælder når der ikke
> arbejdes på stedet.

Den holder ikke i byretten.

Hvem bestemmer hvornår der arbejdes? Hvem vurderer det? Gælder tavlen også i
frokostpausen? Er det evt. en permanent tavle?

Troels

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-06-10 02:03

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse

> Den holder ikke i byretten.
>
> Hvem bestemmer hvornår der arbejdes? Hvem vurderer det? Gælder tavlen også
> i frokostpausen? Er det evt. en permanent tavle?

Vi er sådan set helt enige. Burde have tilføjet *play ironi.wav* til sidst.
Ikke desto mindre kunne jeg godt forestille mig det var sådan noget folk
lænede sig op af en lørdag.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Armand

Dato : 17-06-10 21:23

"@ skrev:
> Artikel med video fra Helsingør Dagblad:
>
> http://helsingordagblad.dk/article/20100617/TVNYHEDER/100619984/-1/tvnyheder
>

> Jeg har svært ved at se hvad der får folk til det ....

Samme psykologi der gør at mennesker ved brand på offentlige steder
næsten ikke kan drives ud gennem alternative brandveje, men i panik
vælger at 'gøre som de plejer' - Hvis ens arbejdsvej en morgen er
blokeret på denne måde er det for mange svært at starte plan-B op, og
kan man se gennem 'fælden' at der ikke er modkørende trafik ligger det
lige til højrefoden at køre gennem - mange vil givetvis ikke erindre
hvilken skiltning det var kørte 'over for' kort efter misdåden :-/

--
Armand.