Gud diskriminerer ikke
Fra : Ivannof

Dato : 16-06-10 10:40

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1363332.ece

Det må have været skæbnens ironi for de troende i Ohio, da en stor
Jesus-statue natten til i dag blev udslettet af et lynnedslag, mens en
pornobutik på den anden side af gaden overlevede

Det er da lidt morsomt, ikke?

Hilsen Ivan

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-06-10 10:59

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jesus-statue natten til i dag blev udslettet af et lynnedslag, mens en
> pornobutik på den anden side af gaden overlevede

jamen, jeg kan da se et smukt billede på at Jesus blev ramt af Guds vrede
for alle vores synder, han betalte prisen, han tog straffen, han blev så at
sige ramt af lynet, for at vi kunne gå fri, fri for den straf der ligger på
os alle, som vi selv er skyldige er betale hvis vi ikke omvender os og tror
på evangeliet.

Så Ivannof, omvend dig og tro evangeliet om Jesus elsker dig og har betalt
for alle dine synder.

KH

Ole

Fra : Dybbøl

Dato : 23-06-10 22:54

Ole Madsen skrev:

> [...]
> omvender os og tror på evangeliet.
>
> Så Ivannof, omvend dig og tro evangeliet om Jesus elsker dig og har

Fin tolkning!

Mvh
Dybbøl

Fra : Lyrik

Dato : 16-06-10 04:28

On 16 Jun., 11:40, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Jesus-statue natten til i dag blev udslettet af et lynnedslag, mens en
> pornobutik på den anden side af gaden overlevede

,,,,,,,,,,,,,
Jo men ganske logisk, idet det som rager højt op gerne bliver ramt af
lynet. Med en Bibelsk holdning som går på:"Jeg giver ej andre min ære,
ej gudebilleder min pris!" Er der heller ikke noget defamerende over
begivenheden.

Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-06-10 01:19

> [...]
> Jesus-statue natten til i dag blev udslettet af et lynnedslag, mens en
> pornobutik på den anden side af gaden overlevede

Jeg er dybt overbevist om at Vorherre besidder relativt antropomorfe
egenskaber som satirisk vid, sarkasme og humor:

Jeg KAN egentlig ikke

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-06-10 13:06

(Ups. den røg afsted for hurtigt!)

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er dybt overbevist om at Vorherre besidder relativt antropomorfe
> egenskaber som satirisk vid, sarkasme og humor:
>
> Jeg KAN egentlig ikke...

....forestille mig at Gud konsekvent skulle være een eller anden evigt
alvorsdyster, misantropisk Ayatollah Khomeini-type: Så langt snarere noget i
retning af den strålende skuespiller Morgan Freemans hjertelige
portrætteringer i hhv. "Bruce the Almighty" og "Evan Almighty".

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-06-10 21:10

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen
4c1a0f9c$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> noget i retning af den strålende skuespiller Morgan Freemans
> hjertelige portrætteringer i hhv. "Bruce the Almighty" og "Evan

Men altså... hvis vi nu forudsætter, at din gud er til, og at hun er
omnipotent, omniscient og omnipresent, så tyder et blik på verden da ikke
på, at der er den helt store og hjertevarme humorist gemt i hende?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-06-10 07:24

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Men altså... hvis vi nu forudsætter, at din gud er til, og at hun er
> omnipotent, omniscient og omnipresent, så tyder et blik på verden da ikke
> på, at der er den helt store og hjertevarme humorist gemt i hende?

du skulle tage at sætte dig ind i kristendommen, for så ville du forstå at
det er menneskenes egen skyld, som man sår så høster man, menneskeheden er
fordærvet pga adams synd, og det har spredt sig til hele menneskeheden via
ham.

alt det vold og hårdhed der er i verden er da pga vores egen fjendskab imod
Gud.

Ole

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-06-10 11:02

Ole Madsen <o-madsen@privat.dk> declared in:
4c22f9fc$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :
> [...]
> forstå at det er menneskenes egen skyld, som man sår så høster man,
> menneskeheden er fordærvet pga adams synd, og det har spredt sig til

Ergo: Gud bærer nag som ingen andre kan!

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-06-10 15:06

"Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i meddelelsen
> Ole Madsen <o-madsen@privat.dk> declared in:
> 4c22f9fc$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :
>>>

> Ergo: Gud bærer nag som ingen andre kan!

nej, har du aldrig fået at vide af din far at hvis du ikke opfører dig, så
får det konsekvenser? vi kan jo til enhver tid bede om tilgivelse, når jeg
siger til enhver tid, så er der jo specielle besøgstider, hvor Gud særlig
prøver at opvække et menneskes hjerte, ved at kalde på det, men der skal man
være forsigtig, for hvad nu hvis Gud tænkte, "så kan det også være
ligemeget, de vil jo ikke", så man skal tage den udrakte hånd han giver når
han giver den, tja, vi kan faktisk sige at han gør det dagligt, men lytter
vi?

Gud bærer ikke nag, men at verden er et mørkt sted, er jo ikke Guds skyld,
menneskene kan jo vende sig til Gud, så kan alting blive anderledes.

Ole

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-06-10 15:27

Ole Madsen <o-madsen@privat.dk> declared in:
4c236657$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i meddelelsen

Gud bærer nag som ingen andre kan!

> nej, har du aldrig fået at vide af din far at hvis du ikke opfører
> dig, så får det konsekvenser?

Jo, og jeg fik konsekvenserne at føle. Det er snart mange år siden,
og vi har begge lagt det bag os for lige så mange år siden.

Gud bærer stadig nag for en enkelt handling, hvor Eva gik på Molly.

> vi kan jo til enhver tid bede om tilgivelse

For noget vi ikke er skyldige i?
Hvor er du fjollet.

Fra : Harald Mossige

Dato : 24-06-10 15:57

Den 24.06.2010 16:06, skreiv Ole Madsen:

> "Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i meddelelsen

> nej, har du aldrig fået at vide af din far at hvis du ikke opfører dig,
> så får det konsekvenser?

Hva min far sa, er irelevant i denne sammenhengen.

> vi kan jo til enhver tid bede om tilgivelse,

Selvsakt, men hvem lytter til bønner?

> når jeg siger til enhver tid, så er der jo specielle besøgstider, hvor
> Gud særlig prøver at opvække et menneskes hjerte, ved at kalde på det,

Oh hvilke tider snakker du om?

> men der skal man være forsigtig, for hvad nu hvis Gud tænkte, "så kan
> det også være ligemeget, de vil jo ikke",

Du mener gud har mange menneskelige karaktertrekk?

> så man skal tage den udrakte
> hånd han giver når han giver den,
Sant nok. Jeg får noen misjonærer på døren som forteller at de
representerer gud, men jeg tror de lyver.

> tja, vi kan faktisk sige at han gør
> det dagligt, men lytter vi?
>
> Gud bærer ikke nag,

Ånei, den arvesynden han har skapt menneskene med, er ingen hevn fordi
Adam spiste et eple, det er altså ikke hevn. Hva er det så?

HM

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-06-10 10:23

Ole Madsen skrev:

> [...]
> det også være ligemeget, de vil jo ikke", så man skal tage den udrakte
> hånd han giver når han giver den, tja, vi kan faktisk sige at han gør

Jeg har aldrig set nogen udstrakt guds hånd, eller
hørt ham tale til mig. Til gengæld har jeg prøvet
at åbne mit sind for naturens verden og andre
menneskers imødekommenhed. Som udgangspunkt
er de fleste af mine medmennesker venlige folk.
Særligt højt sætter jeg dem, der er klogere end
mig og kan fortælle mig ting, jeg ikke i forvejen
vidste.

> Gud bærer ikke nag, men at verden er et mørkt sted,

Er Verden et mørkt sted? Vi mennesker som helhed betragtet
lever længere, har bedre helbred og er rigere end nogensinde
før. Vi kriges mindre end nogensinde før. Kulturelt beriges
vi af nye åndsfrembringelser af alle arter i de de fleste egne.

er jo ikke Guds
> skyld, menneskene kan jo vende sig til Gud, så kan alting blive anderledes.

Alting bliver anderledes, hver eneste dag, også
uden guds hjælp. Kan du ikke glæde dig over
fremskridtet? Kan du ikke glæde dig over nuet?

Jeg sidder og kigger ud af mit vindue på de
skyer, der i øjeblikket tårner op over Erritsø.
Det er en lille hverdagsfornøjelse at kigge på
skyer og tænke på hvordan de fødes og dør i
løbet af ganske kort tid, en uendelighed af skyer,
mere mangfoldig end menenskeheden, aldrig to ens.

Bliver denne oplevelse ringere af, jeg nøje ved
hvilke fysiske mekanismer, der forårsager dette?

I mine øjne er det naivt at tro, at "alting bliver
anderledes" hvis vi "vender os til Gud". Såvel
historien som nutiden belærer os om, at det
er mennesker, der forandrer menneskenes verden.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-06-10 03:29

> [...]
> omnipotent, omniscient og omnipresent, så tyder et blik på verden da ikke
> på, at der er den helt store og hjertevarme humorist gemt i hende?

(Undskyld mig at jeg helt har glemt denne tråd i denne gruppe og først
svarer dig nu!)

HVIS (første forbehold?) en decideret ALMÆGTIG (andet forbehold?) Gud af dèn
slags, jeg gerne vil tro på, faktisk eksisterer, så er det vel egentlig ret
oplagt at spørge til, om al menneskelig lidelse i virkeligheden ikke er
under vedkommende Guddoms magt faktisk at "totalkompensere for" i et tænkt
hinsidigt, Himmelsk evighedsperspektiv?

(Og jo, dèn slags ER jo ligesom ikke rigtigt normalt logisk muligt i denne
Verden, men hvis nu Gud har hele Verdensaltet, samt herunder alle væsener i
den, som sin "ultimative sandkasse", jvf. disse så populære
"sandbox"-computerspil - med relativ fri, "spillerstyret"
bevægelsesfrihed inden for visse forudprogrammerede rammer, som alligevel
kan omdefineres ved løbende opdateringer og udvidelser, samt hacking - og
dertil magten til "Den Helt Store Reset-knap", hvad så?)

"Sket er sket", siger man som menneske med almindelig praktisk historiesans:
En virkelig ALMÆGTIG Gud behøver vel pr. definition bare ikke at spille med
under samme normer, snarere er der tværtimod tale om at Verdensskaberen OGSÅ
har "fuld redigeringsret" over eget værk?

Anders Peter Johnsen

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-06-10 04:37

Den 27.06.2010 04:29, skreiv Anders Peter Johnsen:
> [...]
> ikke at spille med under samme normer, snarere er der tværtimod tale om
> at Verdensskaberen OGSÅ har "fuld redigeringsret" over eget værk?

Og så skal du fortsatt promovere en kjærlig gud som har omsorg for
menneskene.

Er ikke "logikk" en del av utdannelsen din?

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 27-06-10 12:32

Den 27-06-2010 04:29, Anders Peter Johnsen skrev:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]
> [...]
> virkeligheden ikke er under vedkommende Guddoms magt faktisk at
> "totalkompensere for" i et tænkt hinsidigt, Himmelsk evighedsperspektiv?

Det kunne være julemanden - set i børneperspektiv. "En decideret
ALMÆGTIG [...] Gud af den slags, jeg gerne vil tro på"...

Så længe du ser alt i dit *eget* perspektiv, og former omgivelserne
efter eget ønske kommer du ikke ud af sandkassen.

Den menneskelige lidelse har vi selv påført - læs blot 5. Mos. 30:15-20,
og forstå, at adlyde = velsignelser og bryde = forbandelser.

Så begynder 25-øren måske at falde på plads.

> [...]
> alligevel kan omdefineres ved løbende opdateringer og udvidelser, samt
> hacking - og dertil magten til "Den Helt Store Reset-knap", hvad så?)

Du skal måske lidt mere ud IRL...

> [...]
> ikke at spille med under samme normer, snarere er der tværtimod tale om
> at Verdensskaberen OGSÅ har "fuld redigeringsret" over eget værk?

Hans normer *er* normen. Det er ikke et computerspil.

Redigeringsretten er ikke nødvendig når Loven netop *er* det åbenbarede
mål for fornuftig adfærd.

Det er jo netop dér kæden hopper af for mange. Når mange gerne vil
fjerne Loven så er det fordi der er enkeltpunkter der irriterer dem, og
så vil de gerne "omdefinere" Guds væsen fordi de gerne vil have gærdet
sat lidt lavere. Piller du en enkelt ting ud er hele fundamentet væk. Du
kan ikke "kun" pille ofringer ud, men stadig forvente at drab skal
håndhæves. Alt er en del af et samlet - og smukt - perspektiv.

Henrik Blunck
Kristendommens Mangler -> http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler
Den effektive blog -> http://www.twitPWR.com/effektiveblog

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-06-10 13:15

Den 27.06.2010 13:32, skreiv Henrik V Blunck:

Sett fra et jødisk perspektiv, - ?

Fra : KaZ

Dato : 19-06-10 22:22