Danish Edition - Semino Rossi - Tv-reklame~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-10 19:24

NYT TYSK SLAGERNAVN SLÅR TIL I DANMARK

Så prøver vi endnu engang. Smeder mens jernet er varmt. Tv-reklamerne i den
bedste sendetid på TV2 kører løs. Det var hurtigt. Hansi Hinterseer ligger
ellers stadig nr. 10 på den danske salgsliste, men nu benytter man sig af at
danskerne er begyndt at elske tysk slager mere end nogensinde. Næste navn
skal frem i Danmark.
Man er begyndt at sende tv-reklamer for SEMINO ROSSI DANISH EDITION.
En cd lavet specielt til os danskere, fordi vi er blevet så glade ved tysk
slager. En slags optakt til den store koncert i Danmarks nye slager-by
Horsens. Cd-en hedder "Einmal Ja, Immer Ja - Danish Edition". Af kendte
sange er der "Dont cry for me Argentina" og "Rot sind de rosen"
Her kan man læse cd-ens indholdsfortegnelse:
http://www.imusic.dk/dvd-cd/0602527418285/semino-rossi-2010-einmal-ja-immer-ja-danish-edition-dvd-og-cd

Her er et af de numre vi danskere blive beæret med. Stilen er typisk dansk,
men det cd-en er jo også lavet specielt til os. Her bl.a. i en optagelse fra
Musikantenstadl, hvor danske flag tit ses fra de tilrejsende landsmænd.
http://www.youtube.com/watch?v=7yEDqYlwAyE&feature=related og
http://www.youtube.com/watch?v=BTjg_96nfnY

Nu venter vi bare på "Helene Fischer The Danish Super Album"

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 16-06-10 19:58

> Nu venter vi bare på "Helene Fischer The Danish Super Album"

Jeg synes det er brand-ærgerligt at der ikke bliver reklameret for Helene
Fischer's "Best Of" på TV2!

Tror at hun til en hver tid kan slå de 2 herrer!

Der er ikke særlig mange der kender hende, og det hjælper altså ikke ret
meget kun at reklamere på DK4!

Det må simpelthen være hendes uduelige pladeselskab, der ikke har fattet
hvad det handler om!

Semino har i øvrigt samme pladeselskab som Hansi, nemlig Sony.

Helene har EMI som pladeselskab

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-10 20:44

"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg synes det er brand-ærgerligt at der ikke bliver reklameret for Helene
> Fischer's "Best Of" på TV2!
> Tror at hun til en hver tid kan slå de 2 herrer!

Hun bliver nok den 3. som skal lanceres. Måske EMI egentlig havde
planlagt,at hun skulle lanceres nogle uger efter at Hansi-feberen havde lagt
sig. Hansier jo stadig nr. 10.
Der er jo ikke gået mange ugen siden Hansi blev lanceret og brød igennem i
Danmark. EMI havde nok ikke regnet med at SONY ville lancere den næste, kun
10 uger efter
at Hansi-cd-en kom på markedet. Dermed spolerede SONY måske EMIs plander, så
de nu vil vente med at lancere Helene, indtil Semino er kørt færdig.
Hvis ikke SONY fortsætter festren med det 3. navn - og igen snyder EMI.
Men det er selvfølgelig bare gæt-værk.

> Der er ikke særlig mange der kender hende, og det hjælper altså ikke ret
> meget kun at reklamere på DK4!

Det hjælper ikke en hylende fis atg reklamere på en hemmelig kanal. Det skal
ud lands på den store kanal TV2 - så sparker det numse.

> Det må simpelthen være hendes uduelige pladeselskab, der ikke har fattet
> hvad det handler om!

Jaja, lad os nu se.

> Semino har i øvrigt samme pladeselskab som Hansi, nemlig Sony.

SONY styrer

> Helene har EMI som pladeselskab

Jov-jov

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 16-06-10 21:13

> [...]
> så de nu vil vente med at lancere Helene, indtil Semino er kørt færdig.
> Hvis ikke SONY fortsætter festren med det 3. navn - og igen snyder EMI.

Det var da en oplagt chance at reklamere når der nu var en udgivelse fra
Helene!!! Det har man jo så valgt at lade være med! Hendes "Best Of"-album
er jo udkommet i Danmark 7/6, og kan købes i et hvert supermarked eller
pladebutik.

Helene går jo på turné i efteråret, så der kommer jo ikke noget nyt fra
hende foreløbig!

Jeg tror ganske enkelt ikke at EMI har i sinde at bruge penge på en
TV2-reklame. Ærgerligt, når nu Helene har holdt pressemøde i Tivoli, og
holder koncert i Horsens i år, og i Herning igen næste år!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-10 15:08

> Jeg tror ganske enkelt ikke at EMI har i sinde at bruge penge på en
> TV2-reklame. Ærgerligt, når nu Helene har holdt pressemøde i Tivoli, og
> holder koncert i Horsens i år, og i Herning igen næste år!

Jo, men jeg tror slet ikke det hænger sådan sammen. Jeg tror man vil lade
Semino-cd-en løbe færdig, så man altså venter på at danskernes slager-sult
igen er på det højeste. Hvis man lancerer den lands, mens Semino kører på
livet løs, så sælges der måske kun halvt af hver.
Hvis man derimod venter, til Semino-feberen har lagt sig, så har
danskerne hvilket ud og igen oparbejdejdet en fornyet interesse for den
næste slager-cd. Og så slår Helne til. Men nu skal de passe på at SONY ikke
tager røven på EMI igen.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 17-06-10 15:42

> [...]
> danskerne hvilket ud og igen oparbejdejdet en fornyet interesse for den
> næste slager-cd. Og så slår Helne til. Men nu skal de passe på at SONY

Jo, men som jeg skrev skal der være noget at udgive! "Best Of Helene
Fischer" er jo lige udkommet her i Danmark, og her finder jeg det tåbeligt
at man ikke reklamerer for den! Mit gæt er at der går mindst et år inden der
kommer nyt fra Helene Fischer!

Fra : V

Dato : 17-06-10 19:02

Var i øvrigt nede og handle i det lokale supermarked, der altid har en
salgsliste over deres CD'er.

Her lå Helene nr. 4. Flot! Hansi lå nummer 9, og Semino nr. 12!

Spændende at se om Helene er med på den officielle danske hitliste i morgen!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-10 19:14

> [...]
>
> Her lå Helene nr. 4. Flot! Hansi lå nummer 9, og Semino nr. 12!
>
> Spændende at se om Helene er med på den officielle danske hitliste i

Det er hun bestemt ikke. Der SKAL lancering på lands-tv til før det batter
noget. Jeg tror ikke engang huin er nr. 50.
Det spændende er derimod om Semino klarer skærene. Men det tror jeg nu
ikke han når til denne uge. CD-en er jo
knapt nok udkommet. Men lad os se efterfølgende uge. Den skulle gerne være
blandt de 3 øverste. Det med en 1. plads
tror jeg kun Hansi kan. Og kandis, selvfølgelig. Og så ham den Fede Funny
Boyz, men det er jo dansk.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 18-06-10 15:08

> [...]
> blandt de 3 øverste. Det med en 1. plads
> tror jeg kun Hansi kan. Og kandis, selvfølgelig. Og så ham den Fede Funny

Ja Åge, din formodning med Helene Fischer blev heldigvis gjort grundigt til
skamme!

Helene Fischer strøg direkte ind på en 14. plads i denne uge! Ikke fordi det
er så imponerende, men hvad kunne det dog ikke være blevet til med en
TV2-reklame! Alligevel afspejler det at der er en del danskere der har fået
øjnene op for hende. Jørgen Mylius har også gjort sit til det. Han har
spillet hende en del gange, og Eldorado er et meget hørt radioprogram.

Hansi Hinterseer er styrtdykket fra en 12. til en 19. plads. Semino Rossi er
slet ikke med på Top 40! Men hans CD er jo også lige kommet, så det kan være
han er med i næste uge. Tror dog ikke på at han kommer særlig højt op. Hans
fanskare i Danmark er noget mere begrænset i Danmark end de 2 andre. Det ses
bl.a. på at hans koncert i Horsens stadig ikke er udsolgt. De 2 andre
koncerter er forlængst udsolgt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-10 16:51

> Ja Åge, din formodning med Helene Fischer blev heldigvis gjort grundigt
> til skamme!

Jov-jov, meeeen hun vil jo altid kunne være på hitlisten, afhængigt af hvor
stor listen er. Jeg har lidt svært ved at kunne kalde det at være på
hitlisten, hvis man ikke er blandt de 10 øverste. Hvis den danske hitliste
havde været en Top 100, så havde hun sikker næsten altid været på hitlisten.

> Hansi Hinterseer er styrtdykket fra en 12. til en 19. plads.

Han har jo sån set også haft sin tid på toppen i en måneds tid

> Semino Rossi er slet ikke med på Top 40! Men hans CD er jo også lige
> kommet, så det kan være han er med i næste uge.

Ja, men jeg ved ikke rigtigt med den TV2-reklame. Den er meget ringe lavet.
En stemme kværner løs om ham, mens han synger. Det er for dumt. Når det er
slager, så er det extremt vigtigt at der ikke kværnes en masse om at der her
er et super-album og en superstar og køb nu køb nu. Musikken lever jo under
radio-boycot, så det er sgu alt afgørende at man får et godt iondblik i
hvordan han synger og at en stemme ikke brøler løs om cd-en oveni sangen om
at det er en fantastisk cd. Det afgøres ene og alene af hvad lytterne synes
og ikke hvad den stemme kværnet løs os.
Man kunne dævleme næsten ikke høre at han sang, fordi den reklame-stemme
galede løs oveni musikken. Måske det har ødelagt det hele. Folk skal da
gerne vide hvordan han synger, hvis de skal købe cd-en.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-06-10 08:37

"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

> Hansi Hinterseer er styrtdykket fra en 12. til en 19. plads.

Det er han ikke.
Han er "styrtdykket" fra en 10. plads til en 19. plads.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-10 19:10

> [...]
> at man ikke reklamerer for den! Mit gæt er at der går mindst et år inden

Du skal se, man laver nok en speciel Danmark-cd, ligesom med Hansi og
Semino. Den kan man jo udgive når som helst.
Selvfølgelig er det tåbeligt at man ikke reklamerer for den, men nu ved
pladeselskaber jo generelt ikke meget om musik.
De aner ikke at det er alt afgørende at reklamere for især slager-cd-er, da
folkelig musik jo som bekendt boycottes af de kommercielle og DR.
SONY er ved at finde ud af det, men det var Søren danse mig også på tide.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-10 09:07

meddelelse news:4c1916ac$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=BTjg_96nfnY
>
> Nu venter vi bare på "Helene Fischer The Danish Super Album"

Hej Åge

Jeg tror ikke Danskerne holder mere af schlager, end de gjorde før... Den
eneste forskel er, at Hansi Hinterseers pladeselskab, sendte hans ud til
butikkerne. Eller hvem ved, måske pladebutikkerne i deres sure nød, var nødt
til at tage den hjem.... Og så måske der uheldigvis opdagede... At den
eneste grund til, der ikke blev solgt noget af den slags i Danmark... Var
fordi der ikke var noget til salg i butikkerne... For Tysk schlager, solgte
jo udmærket på markedspladserne. Die Flippers var jo storsælgere på
markedspladserne... Men absolut ukendte i pladebutikkerne...

M.V.H....Benny..