Bananfluer i chilli
Fra : Kim

Dato : 16-06-10 13:59

Hej

Jeg er plaget af bananfluer i mine chilli der står i vindueskarmen.
Hvordan slipper jeg af med dem?

- Kim

Fra : Preben

Dato : 16-06-10 14:04

Den 16.06.2010 kl. 14:58 skrev Kim <this_is@not.vorking>:

> Hej
>
> Jeg er plaget af bananfluer i mine chilli der står i vindueskarmen.
> Hvordan slipper jeg af med dem?

Fluerne kommer sikkert pga. frugt, som måske ikke er helt frisk.
Jeg har aldrig set bananfluer i chili, så det er nok ikke dem, der er
skyld i det.

--
mvh/Preben

Fra : Kim

Dato : 16-06-10 14:05

Preben har bragt dette til os:

> Fluerne kommer sikkert pga. frugt, som måske ikke er helt frisk.
> Jeg har aldrig set bananfluer i chili, så det er nok ikke dem, der er skyld i
> det.

Jeg burde måske have været lidt mere præcis. Det er mine chilli planter
der endnu ikke er kommet frugt på endnu, men kun blomster.

Kan der være fordi jeg vander formeget? - kan man det?

- Kim

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-06-10 15:17

Kim wrote:

> Jeg burde måske have været lidt mere præcis. Det er mine chilli
> planter der endnu ikke er kommet frugt på endnu, men kun blomster.

tror ikke på at fluerne er udviklet i dine planter. Stammer sikkert fra en
glemt sodavand/cacaomælk.

Tricket med noget sødt i et glas med en smule sulfo burde løse problemet.
Portvinen gør at de dør som glade fluer

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Max

Dato : 16-06-10 14:42

Hej Kim

> Jeg er plaget af bananfluer i mine chilli der står i vindueskarmen.

Et almindeligt problem i de danske hjem nu om dage :)

> Hvordan slipper jeg af med dem?

Et lille glas med en sjat portvin, lidt vand og et par dråber
opvaskemiddel stilles i vindueskarmen, så drukner de
hurtigt alle sammen.

Max

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 16-06-10 15:16

> [...]
>
> Et lille glas med en sjat portvin, lidt vand og et par dråber
> opvaskemiddel stilles i vindueskarmen, så drukner de

Jeg tror en god rødvin er bedre. Ihvertfald er der altid masser der begår
selvmord i vores vinglas når vi weekendhygger om sommeren.

Steen.

Fra : Aksel

Dato : 16-06-10 16:47

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> Steen.

Hvis man skal fluerne til livs, skal man ogsaa slå deres maddiker ihjel.
Det er vist noget med gift !!! - og mindre vand.
Mvh
Aksel

Fra : Kim

Dato : 17-06-10 20:39

Efter mange tanker skrev Max:

> Et lille glas med en sjat portvin, lidt vand og et par dråber
> opvaskemiddel stilles i vindueskarmen, så drukner de
> hurtigt alle sammen.

Jeg havde ikke en åben flaske portvin. Men inde bagerst i barskabet
fandt jeg en flaske bananlikør og det har jo en hvis ironi at drukne
bananfluer i denne Den virker i'hver'ti'fal.

Så tak for hjælpen.

- Kim

Fra : Max

Dato : 17-06-10 22:04

Hej Kim

> fandt jeg en flaske bananlikør og det har jo en hvis ironi at drukne
> bananfluer i denne Den virker i'hver'ti'fal.
>
> Så tak for hjælpen.

Ja det er effektivt, og velbekomme.

Max