Audi TT er en kopi af...?
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-06-10 21:32

Kan det virkelig passe, at Audi med deres første TT skabte en type bil, der
aldrig var set før?

Troels

Fra : KASO

Dato : 16-06-10 21:45

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
> Kan det virkelig passe, at Audi med deres første TT skabte en type bil,
> der aldrig var set før?
>
> Troels

Øhh - TT er en Coupé - som så mange andre - hvad mener du med en "type bil,
der aldrig var set før"?

Fra : Kent Friis

Dato : 16-06-10 21:57

Den Wed, 16 Jun 2010 22:32:11 +0200 skrev Troels [around 9000]:
> Kan det virkelig passe, at Audi med deres første TT skabte en type bil, der
> aldrig var set før?

I hvilken forstand? Der har været grimme biler længe før Morfar TT.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-06-10 00:25

> I hvilken forstand? Der har været grimme biler længe før Morfar TT.

En bil der lidt i formgivning minder om.

En gut mener den nye 308 coupé er et ripoff af TT, og jeg vil gerne sætte
ham på plads med at TT er et ripoff af xxxx. ;)

Troels

Fra : Nicolaj C

Dato : 17-06-10 11:26

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> wrote in message
> Kan det virkelig passe, at Audi med deres første TT skabte en type bil,
> der aldrig var set før?
>
> Troels

Menes der ikke peugeot rcz ?

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-06-10 05:37

On Jun 17, 12:25 pm, "Nicolaj C" <n...@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk>
wrote:

> Menes der ikke peugeot rcz ?

Godt gæt, for en 308 CC ligner ikke en TT. Den er jo 30 cm højere over
bagklappen for at kunne rumme sit klaptag.

Bortset fra det er en TT vel ikke rigtig unik ? Langt hen af vejen
ligner linjerne en 911, bare med en anderledes front med plads til at
have motoren liggende der.

Leo

Fra : Nicolaj C

Dato : 17-06-10 14:23

wrote:
> [...]

Bortset fra det er en TT vel ikke rigtig unik ? Langt hen af vejen
ligner linjerne en 911, bare med en anderledes front med plads til at

===========
Enig.
Hvis man skal tale om noget unikt er det vel nærmst forløberen til Audi TT
som aldrig blev produceret, da den var alt for dyr. Kan dog ikke huske at
den hed.
Det lå designerne meget på sinde at producere en bil som ikke blev for dyr
og som derfor byggede på mange af A3 delene.
I dag laver han design for Kia !

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Schreyer

Fra : Simon

Dato : 20-06-10 21:52

On 17-06-2010 15:23, Nicolaj C wrote:
> Hvis man skal tale om noget unikt er det vel nærmst forløberen til Audi TT
> som aldrig blev produceret, da den var alt for dyr. Kan dog ikke huske at
> den hed.

Avus tænker jeg du tænker på... ? :)
http://audicars.files.wordpress.com/2008/03/audi-avus-quattro.jpeg

--
Simon

Fra : Kent Friis

Dato : 21-06-10 16:43

Den Sun, 20 Jun 2010 22:52:18 +0200 skrev Simon:

> Avus tænker jeg du tænker på... ? :)
> http://audicars.files.wordpress.com/2008/03/audi-avus-quattro.jpeg

Det ligner da en sportsvogn. Det troede jeg ikke Audi's designere
kunne finde ud af... Selv R8 gadebilen ligner jo en morfar TT.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Armand

Dato : 17-06-10 21:11

Leo Jensen skrev:

> [...]
>
> Bortset fra det er en TT vel ikke rigtig unik ? Langt hen af vejen
> ligner linjerne en 911, bare med en anderledes front med plads til at

Jeg kan godt lide den første TT'er, men jeg har altid syntes at den
lignede en pumpet og fladtrykt Beetle - Lidt ligesom forholdet mellem
Boblen og Karman Ghia. Måske er det egentlig dét der gør den fed i mine
øjen :-/
En væsentlig designdetalje på den tidlige model var den 'kuplede'
taglinie og dér er 308cc alt for strømliniet i forhold til - Hvis man
skar taget af Peugeot'en og vendte bagruden fremad ville ligheden IMO
være større

Jeg synes ikke at 308'eren ligner TT'eren mere end familieskabet med
206cc og 207cc 308'eren er bare tilpas stor til at den er pæn!

Går talen på den nye TT, så er dén jo gjort langt mere strømlinet og
dermed ændret i retning af alle andre biler på markedet!

--
Armand.

Fra : KASO

Dato : 17-06-10 21:58

> [...]
>
> Jeg synes ikke at 308'eren ligner TT'eren mere end familieskabet med 206cc
> og 207cc 308'eren er bare tilpas stor til at den er pæn!

For en god ordens skyld: Jeg tror, at det er RCZ, der menes - ikke 308.
http://www.peugeot.dk/se-peugeot/model=RCZ-coupe

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 17-06-10 23:05

> For en god ordens skyld: Jeg tror, at det er RCZ, der menes - ikke 308.
> http://www.peugeot.dk/se-peugeot/model=RCZ-coupe

Bingo.

Troels

Fra : tiper

Dato : 18-06-10 02:03

On 16 Jun., 22:32, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:
> Kan det virkelig passe, at Audi med deres første TT skabte en type bil, der
> aldrig var set før?

Kan vel godt sige TT er en moderne fortolkning af Karman Ghia:
http://www.robbieday.com/images/all_fuch%27d_small/DCP01358.jpg
Hverken med den eller TT er det til at kende forskel på for og bag når
man ser den i profil...