Aldrig mere benzin bil
Fra : oz3bto

Dato : 16-06-10 21:03

Var lige et smut hjemme i DK for at syne bilen
Der var så et par småting der skulle fixes inden omsyn.. Fik så snakket med
fætter der kan lave det meste på biler og blev enige om at det ville han
fixe og jeg kunne så tage hans bil tilbage til Norge da han ikke rigtig
skulle bruge bil den næste månedstid

Min bil er en nissan terrano 2 2,7TDI 125hk
Fætters er en suzuki vitara 2,5 V6 ~136hk

Turen der blev kørt er på 345km
Terranoen ligger normalt på 11-12km/l på denne tur
Fætters vitara var nede på 8km/l på turen

Turen hjem gik nu meget godt bortset fra at vitaraen ville skifte gear på de
mest mærkelige tidspunkter (automat gear) og kunne da slet ikke trække op
af bakkerne medmindre man smed den op på mindst 4000rpm

Terranoen plejer ikke at skulle geares ned for at tage de samme bakker hvor
vitaraen ville ned i gear

Comforten vil jeg slet ikke snakke om ..selv her 3 dage efter har jeg stadig
ondt i ryggen og frygter lidt når turen går til DK igen for da skal vi køre
betydeligt længere i racerbilen som vi kalder den
Såen V6er med sportspotte på lyder ret voldsom når man er vant til en diesel
motor

En ting er sikkert .. min næste bil bliver heltsikkert ikke en benziner og
slet ikke en suzuki

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-10 21:21

oz3bto skriver:

> En ting er sikkert .. min næste bil bliver heltsikkert ikke en benziner og
> slet ikke en suzuki

Sig mig, sådan en sukki, er den ikke uden turbo, hvorimod din terano
er med?

Prøv nu en med turbo i stedet, så kan det være at du ændrer det til
"aldrig mere bit uden turbo" i stedet......

Klaus

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-06-10 21:23

> [...]
>
> Prøv nu en med turbo i stedet, så kan det være at du ændrer det til
> "aldrig mere bit uden turbo" i stedet......

100% enig...
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : oz3bto

Dato : 16-06-10 21:28

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> 100% enig...
> --
> Brian Sørup
> 1998 Volvo V70 2,5t Aut.
> 1986 Oldsmobile Custom Cruiser

Syntes bare at de benz biler jeg har prøvet med turbo der er der intet sket
før efter 3000rpm hvorefter faden tager ved dem .. Foretrækker at bliver
under 3000rpm også have en masse bundtræk .. Det er nemlig det der virker
heroppe i fjeldene

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-10 21:57

oz3bto skriver:

> [...]
> under 3000rpm også have en masse bundtræk .. Det er nemlig det der virker

Det går rimeligt fint med en lille Golf.

Klaus

Fra : CL

Dato : 16-06-10 22:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> oz3bto skriver:

> Det går rimeligt fint med en lille Golf.

Øhh er det ikke derfor at der er monteret kompressor
på den lille golf ?

Carsten Larsen

Fra : oz3bto

Dato : 16-06-10 23:09

> oz3bto skriver:

> Det går rimeligt fint med en lille Golf.
>

> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Nu er det ikke små biler jeg køber .. så har vi sku ikke plads nok ..
Der skal være til stort hundebur + div til en weekend .. kræver en del plads
i bilen .. Faktisk så er vitaraen lige i underkanten af det plads vi skal
bruge

Fra : Martin Bak

Dato : 16-06-10 21:45

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sket før efter 3000rpm hvorefter faden tager ved dem .. Foretrækker at
> bliver under 3000rpm også have en masse bundtræk .. Det er nemlig det der

Det er fuldstændig ligemeget. Om 10 år hedder det el! Og om 20 år vil det
måske slet ikke være muligt at købe en ny bil, der skal brænde brændstof af
i en forbrændingsmotor.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : KASO

Dato : 16-06-10 22:37

> Det er fuldstændig ligemeget. Om 10 år hedder det el! Og om 20 år vil det
> måske slet ikke være muligt at købe en ny bil, der skal brænde brændstof
> af i en forbrændingsmotor.

Tjah - det har man spået i mange år - det er dog endnu ikke rigtigt lykkedes
at udvikle brugbare biler på el-drift, så jeg tror, at det varer længe før
det - eventuelt - sker.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 16-06-10 22:59

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev
> Det er fuldstændig ligemeget. Om 10 år hedder det el! Og om 20 år vil det
> måske slet ikke være muligt at købe en ny bil, der skal brænde brændstof
> af i en forbrændingsmotor.

Dertil er der altfor meget olie at hente endnu. Der skal nok ventes 2-5
gange det du forudsiger.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-06-10 21:51

> [...]
> sket før efter 3000rpm hvorefter faden tager ved dem .. Foretrækker at
> bliver under 3000rpm også have en masse bundtræk .. Det er nemlig det der

Min kammerats E36'er med eftermonteret turbo laver ladetryk allerede ved
1500 rpm og max ladetryk ved lige over 3000, så mon ikke det går :)

Troels

Fra : oz3bto

Dato : 16-06-10 21:24

> [...]
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mig bekendt fåes den ikke med turbo .. Vile sikkert også bare bruge endnu
mere brændstof

Fra : Henrik B.

Dato : 16-06-10 21:31

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Mig bekendt fåes den ikke med turbo .. Vile sikkert også bare bruge endnu
> mere brændstof

Ergo har du sammenlignet et æble med en kartoffel !!??
Det er sgutte benzinens skyld, at du har kørt i en møgkassen af en
Sukizuki....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 16-06-10 21:49

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Ergo har du sammenlignet et æble med en kartoffel !!??
> Det er sgutte benzinens skyld, at du har kørt i en møgkassen af en
> Sukizuki....

Nej - men det er helt sikkert benzinens skyld, at han fik ondt i ryggen

(Det høje forbrug er dog uden tvivl benzinens skyld - men her hjælper turbo
og downsizing også, omend der stadig er en bid vej til niveauet for
tilsvarende dieselbiler).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-10 21:57

oz3bto skriver:

> Mig bekendt fåes den ikke med turbo .. Vile sikkert også bare bruge endnu
> mere brændstof

Du kasserer benzin som brændstof på grund af en "møgspand".

Klaus