Stunt på film vs. reality
Fra : Armand

Dato : 14-06-10 22:37

Det ser jo så godt ud når biler på film lige tager en trappe som genvej.

Sådan ser det ud efter udførelse i det virkelige liv:
<http://www.112-fredericia.dk/ec1422/ec1422.htm>

--
Armand.

Fra : .J.S...

Dato : 15-06-10 00:37

> Det ser jo så godt ud når biler på film lige tager en trappe som genvej.
>
> Sådan ser det ud efter udførelse i det virkelige liv:
> <http://www.112-fredericia.dk/ec1422/ec1422.htm>

De har vist heller ikke skudt genvej her, der været fart på sådan som den er
foldet rundt om træet !

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-06-10 05:16

Armand skrev:
> Det ser jo så godt ud når biler på film lige tager en trappe som genvej.
> Sådan ser det ud efter udførelse i det virkelige liv:
> <http://www.112-fredericia.dk/ec1422/ec1422.htm>

Nu siger de billeder jo ikke så meget om hvordan den Opello klarede
trappen. Blot at den allerfald ikke klarede træet nedenfor.

Fra : Armand

Dato : 15-06-10 12:50

Finn Guldmann skrev:

> Nu siger de billeder jo ikke så meget om hvordan den Opello klarede
> trappen. Blot at den allerfald ikke klarede træet nedenfor.

Det ser ikke ud til at det hverken er trappen eller det ubeskadigede træ
nedenfor:
Knækket er tilsyneladende skabt af enden på det blå rækværk øverst og
bilen har ikke(!) brugt trappen men bevæget sig over gelænder-højde
(manglende bark i hovedhøjde på vej ned) og sidelæns (eftersom at dét
impact kan ende med snuden fremad nedenfor trappen)!

Men grundigt gjort, ikke mindst ud fra at pågældende gelænder begynder
12-15 meter inde i en 30-zone med byzone inden da:
<http://maps.google.dk/maps?q=prangervej&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hq=&hnear=Prangervej,+7000,+Fredericia&gl=dk&ei=EmUXTL_XHseROIjezdwK&ved=0CBYQ8gEwAA&ll=55.563893,9.741294&spn=0.000231,0.000705&t=k&z=21&layer=c&cbll=55.563893,9.741294&panoid=CGUdyAysmRRWukYraYgm_g&cbp=12,251.84,,0,8.29>

--
Armand.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-06-10 20:50

Armand udtrykte præcist:
> Det ser jo så godt ud når biler på film lige tager en trappe som genvej.
>
> Sådan ser det ud efter udførelse i det virkelige liv:
> <http://www.112-fredericia.dk/ec1422/ec1422.htm>

Sq da klart når han svinger bagenden ud til den forkerte side
da han skulle til at køre ned af de sidste trapper. :oÞ

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : tiper

Dato : 16-06-10 05:36

On 14 Jun., 23:36, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Det ser jo så godt ud når biler på film lige tager en trappe som genvej.
>
> Sådan ser det ud efter udførelse i det virkelige liv:
> <http://www.112-fredericia.dk/ec1422/ec1422.htm>

Ah ja. Fredericia
Kan huske som knægt når jeg besøgte familien der, skulle fætter og jeg
altid lige forbi bilinspektionen for at se hvad der nu holdt der af
ulykkesbiler.
Om jeg så kom til den by hver 14. dag, holdt der altid nye smadret
biler.

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-06-10 01:42

On Jun 14, 11:36 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Det ser jo så godt ud når biler på film lige tager en trappe som genvej.
>
> Sådan ser det ud efter udførelse i det virkelige liv:
> [...]

Det var da egentlig et sølle udstødningssystem på sådan en relativt
stor Opel. Det er da vist ikke optimeret for andet end minimal
fremstillingspris. Diameteren ser ikke ud til at være meget over 40
mm. Har nogen set et typeskilt på de mange fotos ?

Leo