BMW Road Map 2010 Basic POI's.
Fra : Bjørn J.

Dato : 14-06-10 14:51

Vær opmærksom på, når du bestiller/køber den seneste BMW Road Map
Professional, så er det uden en pæn stor del af POI's som findes på eks.
2009-1.

2010-1 har betegnelsen Basis POI's og er en skrabet version.

Du bliver ikke spurgt om du vil have en Full version i stedet, man sælger
dig en Basic.

Det er jo ganske fint, hvis ferien går til "de varme lande", da du således
ikke har samme muligheder for at finde eks. seværdigheder og mange andre
ting !!

Har netop fået bekræftet dette fra leverandøren af min BMW 535D.

Det er sku da bondefangeri alternativt ualmindelig dårlig service på et i
forvejen rimeligt dyrt, men dårligt navigationssystem.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-06-10 17:18

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> 2009-1.
> 2010-1 har betegnelsen Basis POI's og er en skrabet version.

Fino !

> Du bliver ikke spurgt, om du vil have en Full version i stedet - man
> sælger dig en Basic.

Hvad er prisforskellen?

> Det er sku da bondefangeri alternativt ualmindelig dårlig service på et i
> forvejen rimeligt dyrt, men dårligt navigationssystem.

Jep - det er sgu en ommer...

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-06-10 07:43

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er prisforskellen?

Basic POI koster 111,- Euro.

Hvad Full koster, det ved jeg ikke, da jeg ikke er blevet den tilbudt,
hverken i Danmark eller Tyskland.

Den kan købes i Danmark, men man kunne ikke huske prisen, men "den var i
hvert fald dyrere"....

mvh/Bjørn J.

Fra : Mikael

Dato : 15-06-10 06:43

On 15 Jun., 08:42, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> hverken i Danmark eller Tyskland.
>
> Den kan købes i Danmark, men man kunne ikke huske prisen, men "den var i

Jeg har den der hedder DVD road map Europe HIGH 2010 er det så den med
basic POIs ?

Mikael

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-06-10 13:58

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvert fald dyrere"....

> Jeg har den der hedder DVD road map Europe HIGH 2010 er det så den med

Det er et andet system end mit. Hvad der er på din DVD, det ved jeg ikke.

Mit system er SA609 CCC og skal bruge BMW Road Map Professional DVD'ere.

Sådan ser mit ud ab fabrik...dog monteret samme sted..

http://www.myhotbmw.com/bmw/custom/Navigation_Systems/_E60_E63_Retrofit_SA_609_Navigation_System/533043#

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-06-10 16:19

> Det er et andet system end mit. Hvad der er på din DVD, det ved jeg ikke.

Der findes 3 systemer - high, business og professionel

> Mit system er SA609 CCC og skal bruge BMW Road Map Professional DVD'ere.
> Sådan ser mit ud ab fabrik...dog monteret samme sted..
> [...]

Eftermontering mulig?
Ka man så ik i E90, da instrumentbordet har et helt andet layout med navi'en

Fra : Henrik B.

Dato : 15-06-10 21:28

Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Eftermontering mulig?
> Ka man så ik i E90, da instrumentbordet har et helt andet layout med

Er det ikke kun et spørgsmål om at skifte en ramme?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-06-10 05:28

> Er det ikke kun et spørgsmål om at skifte en ramme?

Instrumentbordet vælver på midten, hvis der er navi abfabrik.
Så nej - det er ik kun rammen, som skal skiftes :)

Fra : KASO

Dato : 16-06-10 16:16

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Instrumentbordet vælver på midten, hvis der er navi abfabrik.
> Så nej - det er ik kun rammen, som skal skiftes :)

Det er vel stadig ikke noget, der ikke kan løses med en stiksav og lidt
spartelmasse?

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-06-10 21:33

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der findes 3 systemer - high, business og professionel

Hvis du vil have det mere nøjagtige tal, er det faktisk hele 7 forskellige
systemer.

Med lidt søgning på nettet, finder man dem.

Det er faktisk noget værre rod og måske derfor forhandlerne ikke kan finde
ud af det !

http://www.bmw-speedcameras.com/versions/bmw_navigation_systems.html

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-06-10 05:30

> Hvis du vil have det mere nøjagtige tal, er det faktisk hele 7 forskellige
> systemer.

Kortmaterialet - jeg taler om kortene :)

Fra : Mikael

Dato : 16-06-10 01:50

On 15 Jun., 14:43, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:

> Jeg har den der hedder DVD road map Europe HIGH 2010 er det så den med
> basic POIs ?

jeg kan se at den jeg bruger bliver brugt til E46, E39, E65,66,67,
X3, X5, Z4 og Z8

Jeg troede faktisk at det var den samme der blev brugt i alle deres
biler, det havde da været lidt nemmere.

Mikael

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-06-10 08:59

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg troede faktisk at det var den samme der blev brugt i alle deres
>biler, det havde da været lidt nemmere.

Det må man sige.

Min langvarige erfaring med fabriksmonteret navigation ligger hos Volvo.

Min hedengangne Volvo S80 T6 fra 1999, havde et CD-baseret navi-system.

Det vedligeholdes af Volvo den dag i dag og her mangler INTET i POI's.

Min kones S40 2.4i fra 2004, har et DVD-baseret navi-system.

Det vedligeholdes af Volvo den dag i dag og her mangler INTET i POI's.

Jeg har ladet mig fortælle, årsagen til at BMW har valgt en skrabet version
af deres Road Map Pro til CCC, er på grund af problemer med at læse
dobbeltsidede DVD'ere. De får en masse reklamationer på dårlige drev. Om det
passer, ved jeg som sagt ikke 100%.

Men havd skulle grunden ellers være til at lave en skrabet version som kun
behøver en enkelt side ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-06-10 09:09

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Min hedengangne Volvo S80 T6 fra 1999, havde et CD-baseret navi-system.

Det vedligeholdes af Volvo den dag i dag og her mangler INTET i POI's.

Min kones S40 2.4i fra 2004, har et DVD-baseret navi-system (Dual Layer).

Det vedligeholdes af Volvo den dag i dag og her mangler INTET i POI's.

Jeg har ladet mig fortælle, årsagen til at BMW har valgt en skrabet version
af deres Road Map Pro til CCC, er på grund af problemer med at læse
Dual Layer DVD'ere. De får en masse reklamationer på dårlige drev. Om det
passer, ved jeg som sagt ikke 100%.

Men hvad skulle grunden ellers være til at lave en skrabet version som kun
behøver en Single Layer?

mvh/Bjørn J.

Fra : Mikael

Dato : 16-06-10 02:40

On 16 Jun., 10:08, "Bj rn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:

>  Jeg har ladet mig fort lle, rsagen til at BMW har valgt en skrabet version
>  af deres Road Map Pro til CCC, er p grund af problemer med at l se
> Dual Layer DVD'ere. De f r en masse reklamationer p d rlige drev. Om det
>  passer, ved jeg som sagt ikke 100%.
>
>  Men hvad skulle grunden ellers v re til at lave en skrabet version som kun
>  beh ver en Single Layer?

Det lyder ikke helt usandsynligt. Desværre

Mikael

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-06-10 09:56

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det lyder ikke helt usandsynligt. Desværre

Det er således en ualmindelig "smart" (for ikke at sige usmagelig) måde at
fraskrive sig fabriksgarantien på !

mvh/Bjørn J.