organ doner men
Fra : Claus Ek.

Dato : 11-06-10 23:08

organ doner men ja jeg er organ doner fandt sådan en ting der skulle fyldes
ud ( for 10 år siden ) og skrev under på det ville jeg gerne være - men
skrev så i hånden at jeg ikke ville have min krop skulle bruges til
kosmetisk forskning af nogen art - spørgsmålet er om det gælder det jeg
skrev i hånden

Mv.

CE

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-06-10 13:58

"Claus Ek." <not4mail@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> men skrev så i hånden at jeg ikke ville have min krop skulle bruges til
> kosmetisk forskning af nogen art - spørgsmålet er om det gælder det jeg

Jeg har lige fundet et link til en side der handler om at donere sine
organer.:

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=59695.1

Deraf fremgår det tydeligt at man selv kan bestemme hvilke organer man vil
donere, eller om det drejer sig om fuld donation. Ellers vil de efterladte
blive inddraget, og din tilføjelse vil helt sikkert blive taget i
betragtning.

Det har så ikke noget at gøre med dit spørgsmål, men jeg mener at der er to
former for donation d.v.s. kun organdonation, eller man kan donere sin krop
til videnskaben. Der er så vidt jeg ved to forskellige regelsæt forbundet
med disse donationer. Ved organdonation må hospitalerne kun udtage de
organer der er aftalt, men ved donation til videnskabelige formål er der nok
ingen grænser for hvad der er tilladt, så hvis du ikke har underskrevet at
du vil donere til videnskaben, så tror jeg ikke at du behøver at være nervøs
for at blive "brugt" til kosmetiske formål.

Du kan da evt. prøve at ringe til donorregisteret for at høre hvad reglerne
er.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-06-10 08:01

> [...]
> men skrev så i hånden at jeg ikke ville have min krop skulle bruges til
> kosmetisk forskning af nogen art - spørgsmålet er om det gælder det jeg

Du har sikkert gjort dig dine overvejelser om hvorfor kosmetisk forskning
skal være undtaget, men kosmetiske operationer er jo også nyt bryst til
kræftpatienter, nye hud ved forbrændinger, genskabelse af ansigt efter
hundebid osv. Det er ikke kun forfængelige madammer, der vil have større
atributter.

Mvh Maria