VM sang "Op med flaget"
Fra : Michael Lund

Dato : 12-06-10 07:55

Glem alt om Nephews elendige VM sang. Hans Buchardt fra det hedengangne band
Pupil har sendt mig denne VM sang som Gaffa i sin tid gav 6 stjerner.
Oprindelig lavet til VM i 1998, men Hans har selv sat en ny og mere aktuel
video sammen til den.

http://www.youtube.com/watch?v=GX1U8ISUGQ0

Mic.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-10 09:00

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Oprindelig lavet til VM i 1998, men Hans har selv sat en ny og mere aktuel

Alt det der fodboldsange synes jeg er noget fis. Der er intet af det man på
nogen som helst måde kan synge med på. Lad os holde os til
fodboldens første officielt-prægede danske fodbold-slagsang. Den
foldbold-slagsang ALLE kan synge med på. Og så glem alt det andet, som kun
enkelte indforståede og teenagere kan synge med på. Hvis det da overhovedet
er muligt at kunne synge med på.
En sang som alle skal kunne synge med på, skal have en extrem enkel
melodi.

Værsågod. http://www.youtube.com/watch?v=Z8vLEObfAvc
Danmarks mest kendte fodbold-slagsang. Den rigtige fodboldsang. Den første
fodbold-slagsang som blev meget kendt.
Alle andre fodboldsange er bare noget ingenting. Lad os holde os til den
sang som vi alle kan synge med på.
Det er snart kun tyskerne man kan høre synge fodbold-slagsang når der er
fodbold i tv. De vælger sange som man kan synge med på.

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-06-10 10:41

..

> [...]
>
> Værsågod. http://www.youtube.com/watch?v=Z8vLEObfAvc
> Danmarks mest kendte fodbold-slagsang. Den rigtige fodboldsang. Den første

Den gamle Chelsea sang Blue is the Colour er da meget god på dansk, men den
eneste rigtige fodboldslagsang er denne:

http://www.youtube.com/watch?v=h0zoI9j6JnY

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-10 11:50

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> men den eneste rigtige fodboldslagsang er denne:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=h0zoI9j6JnY
>
> Jan

Hehe.
men hvor kommer fodbolden ind i billedet?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-06-10 14:16

meddelelse news:4c136651$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Hehe.
> men hvor kommer fodbolden ind i billedet?

Jamen Åge dog... Den er jo til tredie halvleg...

Og hold så kæft allesammen...

De gule ærter skulle jo nødigt blive grønne af ærgrelse
over ikke at komme ud og trille...

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-06-10 15:10

On 12/06/2010 10:00, Åge Halldorsson wrote:
> Alt det der fodboldsange synes jeg er noget fis. Der er intet af det man
> på nogen som helst måde kan synge med på. Lad os holde os til
[...]

"Op med flaget" lyder i hvert fald som om den er *ekstremt* svær at
synge med på, det vil jeg dog give dig ret i.

--
Peter Knutsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-10 15:57

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> "Op med flaget" lyder i hvert fald som om den er *ekstremt* svær at synge
> med på, det vil jeg dog give dig ret i.

Og ingen mennesker kender sangen - og slet ikke teksten. Slagsange skal være
så enkle at man kan den efter at have hørt den een gang. Helst efter 10
sekunder.

Det kan man med landsholdets eneste rigtige alment kendte slagsang. Alle
kender den. Og det er den eneste som alle kender.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-06-10 09:50

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Glem alt om Nephews elendige VM sang.

Fodboldsangen over dem alle:
http://www.youtube.com/watch?v=YqysBSRmShw

og er den her også svær at stå for med Danmarks ældste rapper
http://www.youtube.com/watch?v=lsCMdRciGYs

Fra : Martin [TMM]

Dato : 12-06-10 10:12

Hej
On 12-06-2010 10:50, Allan Krautwald wrote:
> Fodboldsangen over dem alle:
> http://www.youtube.com/watch?v=YqysBSRmShw
>
> og er den her også svær at stå for med Danmarks ældste rapper
> http://www.youtube.com/watch?v=lsCMdRciGYs

Selvom jeg er ikke synderligt meget for bold, eller sport i det hele
taget, så er det de 2 numre der står som _dansk fodbold_ for mig.

Mvh
Martin

Fra : Bo Armand

Dato : 12-06-10 11:13

> [...]
> Oprindelig lavet til VM i 1998, men Hans har selv sat en ny og mere aktuel

Der er da vist kun eeen sang der kan synges med på
http://www.youtube.com/watch?v=eWigN-DK4R8

Hilsen Bo Armand