Sommerhittet over dem allle?
Fra : Michel

Dato : 11-06-10 22:32

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig nogle bud på sommerhittet over dem alle. Fra
1990-1999 vel at mærke, hvor der var fokus på de sjove og iørefaldende
sange. Men bud fra andre åriter er bestemt også velkomne.

Mit bud er fra 2002: "Asereje (The Ketchup Song)" med Las Ketchup. Omkvædet
er det rene vokapyk, som kommer af, at man som teeny står med hårbørsten som
mikrofon og ikke kan engelsk, og så må man omfinde sine egne ord. Sikkert
ikke stor kunst, men jeg bliver glad i låget af den, og det er min favorit,
så enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=RFzyYYZsxGc

Når sommeren på et eller andet tidspunkt kommer til Danmark, så vil jeg da
gerne høre jeres bud på et sommerhit - helst lidt tilbage i tiden (ikke
nødvendigvis 1990-1999!)

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel

Dato : 11-06-10 22:39

> Når sommeren på et eller andet tidspunkt kommer til Danmark, så vil jeg da
> gerne høre jeres bud på et sommerhit - helst lidt tilbage i tiden (ikke
> nødvendigvis 1990-1999!)

Her sidder man og korrekturlæser sine mails for stavefejl og slåfejl, og så
går det galt med årstallene. Kvajet her mente 1990-2009 (ikke1999) som
fokus! Beklager mange gange...

Mvh
Michel

Fra : Max

Dato : 11-06-10 23:01

Hej Michel

> Når sommeren på et eller andet tidspunkt kommer til Danmark, så vil
> jeg da gerne høre jeres bud på et sommerhit - helst lidt tilbage i

Den her er bare eneren:

Lovin' Spoonful - Summer In The City
http://www.youtube.com/watch?v=zWXcjYNZais

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 12-06-10 00:59

> Hej Michel

> [...]

Hej Max.
Du glemte vist at læse korrektur.
"Fra 1990".
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 12-06-10 01:03

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Hej Max.
> Du glemte vist at læse korrektur.
> "Fra 1990".
> Med venlig hilsen
> Pelle

Men jeg tænkte jo også på et par ældgamle numre:

Mungo Jerry. http://www.youtube.com/watch?v=KDY4nR1IqCs
og Katarina and the Wawes: http://www.youtube.com/watch?v=QQELyD1DxMs
Men de er jo begge to alt for gamle. Øv.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Michel

Dato : 12-06-10 05:33

> Men de er jo begge to alt for gamle. Øv.

Skidt pyt med det!

De er jo alletiders, så tak for de inspirerende bud. Har vist de fleste og
må have dem gravet frem

Sommerhilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 12-06-10 09:25

Hej P.Petersen

> Du glemte vist at læse korrektur.
> "Fra 1990".

Nej, jeg valgte at være ligeglad og gav min menig.

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-06-10 23:02

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gerne høre jeres bud på et sommerhit - helst lidt tilbage i tiden (ikke

Jeg kan ikke sige hvorfor, men dette er et nummer, som jeg altid forbinder
med sommer. Runrig med Running to the Light fra 2001:
http://www.youtube.com/watch?v=AS6QEZyyNhE

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-10 08:53

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Jeg kunne godt tænke mig nogle bud på sommerhittet over dem alle.

Hvis der er tale om hittet over alle hit. Et verdenshit. Et hit som der ikke
står noget over eller ved siden af. Alle tiders største verdens-sommerhit.
Der er kun eet enste af slagsen. Der har absolut intet været siden. I
hvert fald kke i den kaliber.

Verdens absolut største sommerhit nogen sinde. Kendt af alle. Store og små -
unge og gamle. Det er bare at trykke her, så tror jeg alle er enige. Den kom
i 1970 - og vil aldrig blive overgået: .
http://www.youtube.com/watch?v=S8EQmEWI4DE&feature=related

Nogen der er uenige?

Lidt ekstra i godteposen. Her er nogle hit vi alle kender:
http://www.youtube.com/watch?v=RDGNMXd21SY'
http://www.youtube.com/watch?v=SqmKb65DPaQ
http://www.youtube.com/watch?v=VNOPrfnXV1s&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-10 09:04

meddelelsen news:4c133cc0$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hvordan kunne jeg glemme 1975s største sommerhit:
Paloma Blanca: http://www.youtube.com/watch?v=i2EDpyW0B2E&feature=related
Her i dansk oversættelse, så vi alle kan synge med.

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-06-10 10:38

> [...]
> små - unge og gamle. Det er bare at trykke her, så tror jeg alle er enige.
> Den kom i 1970 - og vil aldrig blive overgået: .

Da jeg gik i gymnasiet i begyndelsen af 70'erne var dette sommerhittet over
dem alle:

http://www.youtube.com/watch?v=qga5eONXU_4

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 12-06-10 11:15

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> meddelelsen news:4c133cc0$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Da jeg gik i gymnasiet i begyndelsen af 70'erne var dette sommerhittet

Lol.
Skulle lige til at sende den Jan.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-10 11:47

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> Da jeg gik i gymnasiet i begyndelsen af 70'erne var dette sommerhittet
> [...]

Øhhh..... nå! - Den har jeg godt nok aldrig hørt før?

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-06-10 12:08

meddelelsen news:4c136597$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Øhhh..... nå! - Den har jeg godt nok aldrig hørt før?
>
> Hilsen Åge

Så er du heldig - jeg kan godt huske da den blev spillet i radioen tit og
ofte.

Jeg synes ikke bedre om den nu, end jeg gjorde dengang

mvh Eva

Fra : V

Dato : 12-06-10 11:19

> Lidt ekstra i godteposen. Her er nogle hit vi alle kender:
> http://www.youtube.com/watch?v=RDGNMXd21SY'

Ja, den er nærmest indbegrebet af dansk sommer!

Nu vi er ved Birthe Kjær, hørte jeg en sang i radioen den anden dag, som jeg
egentlig havde glemt, men egentlig ret god:

http://www.youtube.com/watch?v=f4YGxR_6cW8

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-10 09:25

Michel wrote:
> [...]
> 1990-1999 vel at mærke, hvor der var fokus på de sjove og iørefaldende
> sange. Men bud fra andre åriter er bestemt også velkomne.

Nice Little Penguins/Flying

Michael

Fra : Bo Armand

Dato : 12-06-10 11:43

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne høre jeres bud på et sommerhit - helst lidt tilbage i tiden (ikke

Jeg havde ellers selv skrevet sommerhittet i år, men teksten blæste væk og
udstyret gik i stykker p.g.a. kulde
Så der kommer lige et par andre i stedet for.

Som også nævnt i en anden tråd, syntes jeg Eddie Cochran bare leverer
sommerrytmen i Summertime Blues :
http://www.youtube.com/watch?v=6_wu_v7NvTI

Jeg smider alt jeg har i hænderne og begynder at "rocke" med, når jeg hører
Don Henley fra Eagles med Boys of summer :
http://www.youtube.com/watch?v=qqYBGcv41M8

Hilsen Bo Armand

Fra : Kert Rats

Dato : 12-06-10 12:39

> [...]
> gerne høre jeres bud på et sommerhit - helst lidt tilbage i tiden (ikke

Shubiduas "Sommergryder" er et bud, se på
http://www.youtube.com/watch?v=8rTT_jHrRug
Den er fra 1977, hvor jeg gik i gymnasiet, 2.g. Så deet ...

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Armand

Dato : 13-06-10 10:40

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Shubiduas "Sommergryder" er et bud, se på
> http://www.youtube.com/watch?v=8rTT_jHrRug
> Den er fra 1977, hvor jeg gik i gymnasiet, 2.g. Så deet ...
>
> Venligst
>
> Kert Rats

Åhhhhhh, det var en god tid. Så den er jeg helt med på.

Hilsen Bo Armand

Fra : Kert Rats

Dato : 18-06-10 17:16

> [...]
> gerne høre jeres bud på et sommerhit - helst lidt tilbage i tiden (ikke

Se på videoen: http://www.youtube.com/watch?v=XubVpeq4E20&feature=related
Her er teksterne med.

Glimrende melodi og sej video med poptøserne som syngende strandsild.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-10 17:34

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Glimrende melodi og sej video med poptøserne som syngende strandsild.

Her er alle tiders sommerlied. Man fornemmer virkelig sommerstemning.
Den er dog ikke sunget af en strandsild, men en øhhhh.... strand-torsk. hehe

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-10 17:36

meddelelsen news:4c1ba002$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Her er alle tiders sommerlied. Man fornemmer virkelig sommerstemning.
> Den er dog ikke sunget af en strandsild, men en øhhhh.... strand-torsk.

Ja

http://www.youtube.com/watch?v=BTHWjEvcAPo&feature=related

Fra : Kert Rats

Dato : 18-06-10 18:31

> [...]
> Her er teksterne med.
>
> Glimrende melodi og sej video med poptøserne som syngende strandsild.

Her en video, hvor teksten til omkvædet er markeret for at gøre den lettere
at følge med i ved afsyngelse.
http://www.youtube.com/watch?v=9wL7ji4A6Qo&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-10 17:43

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Men bud fra andre åriter er bestemt også velkomne.

Her er et par bud. Der er rigtig sommerstemning
og stilen er typisk dansk.
http://www.youtube.com/watch?v=vdVg_6KN8pA&feature=related
www.youtube.com/watch?v=v09_lt2_Ty0&feature=related