Genopvarmning af blinis
Fra : POL

Dato : 13-06-10 02:53

Hej gruppe,
jeg skal lave en tapas buffet i forbindelse med et arrangement, jeg
skal have om et par uger. Jeg har planlagt at lave blinis, men er nu i
tvivl om at de stadig er noget værd hvis man steger dem dagen i
forvejen, og så opvarmer dem i ovn. Har nogle erfaringer med dette??

Fra : Max

Dato : 13-06-10 10:49

Hej

> tvivl om at de stadig er noget værd hvis man steger dem dagen i
> forvejen, og så opvarmer dem i ovn. Har nogle erfaringer med dette??

Hvis du ikke steger dem og servere dem med det samme, ja så
kan du ligeså godt lave dem nu, smide dem i fryseren og så
varme dem op når du skal bruge dem. Skal de være rigtig
gode, ja så skal de fra panden og på bordet i samme bevægelse.

Max

Fra : padre

Dato : 13-06-10 12:09

> [...]
> varme dem op når du skal bruge dem. Skal de være rigtig
> gode, ja så skal de fra panden og på bordet i samme bevægelse.

Jeg er delvist enig med Max. De er bedst direkte fra panden.

Hvis du laver dem dagen i forvejen er jeg er dog ikke enig med ham i at det
er bedst at fryse dem, for jeg synes det gør dem tørre.

I stedet ville jeg gøre sådan her:

Mens du laver dem, skal du stakke dem, så de holder sig lune. Efter de alle
er lavet skal du pakke dem alle sammen ind i et *tykt* og tæt lag sølvfolie,
som du har lukket sådan at du kan åbne det igen (hvis stakken er for stor
til én pakke, kan du lave flere pakker, men det er vigtigt, at der er mange
i pakken). Pakken putter du i køleskabet med det samme.

Ca. tre kvarter til en halv time (alt efter pakkens størrelse) før de skal
serveres åbner du pakke og drypper en lille smule vand på de øverste, så
lukker du pakken tæt til og varmer den i ovnen ved 60 grader.

Gør man det med pandekager, skal man huske at putte et stykke madpapir
mellem hver pandekage, så de ikke klæber sammen og går i stykker, når man
tager dem ud og lægger dem på tallerkenerne.
--
padre

Fra : POL

Dato : 13-06-10 07:05

> Gør man det med pandekager, skal man huske at putte et stykke madpapir
> mellem hver pandekage, så de ikke klæber sammen og går i stykker, når man
> tager dem ud og lægger dem på tallerkenerne.

Forresten, mht det med at lægge madpapir imellem. Det er ikke
nødvendigt når det drejer sig om blinis?