Sorte kartofler fra Netto
Fra : smiley

Dato : 12-06-10 14:53

De ser fine ud på overfladen, men de er
sorte i midten og halv hule, hvad er der
galt med mine kartofler.
De ser 100% uspiselige ud, har aldrig set
noget lignende.?
-max-

Fra : Hanne

Dato : 12-06-10 08:45

On Jun 12, 2:53 pm, smiley <smileymaxph...@gmail.com> wrote:
> [...]
> sorte i midten og halv hule, hvad er der
> galt med mine kartofler.
> De ser 100% uspiselige ud, har aldrig set

Det er vist bare fordi de er blevet vandet forkert (for lidt og så for
meget). Hvis du kan grave det grimme ud, så burde resten være ok at
spise.

Men hvis det sådan er en hel posefuld, så synes jeg du skal tage dem
tilbage til Netto for der bør ikke være mere end en sjælden smutter af
den slags i en pose.

Mvh
Hanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-06-10 18:59

"Hanne" <google@gottliebsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Men hvis det sådan er en hel posefuld, så synes jeg du skal tage dem
tilbage til Netto for der bør ikke være mere end en sjælden smutter af

Jeg lod mig i sin tid fortælle, at det især var sorten "Sava" som oftest var
delvis hule indeni og tilmed med store sorte pletter. Det skulle skyldes at
kartoffelplanterne havde stået for tæt, og også var blevet overgødet. Det er
muligt at det passer, men jeg ved det ikke med bestemthed.

Hvis det er hele posen som Max har købt der ser sådan ud, ville jeg også
bringe dem tilbage til Netto. Jeg har også selv været ude for den slags
kartofler for mange år siden, men på det tidspunkt kasserede jeg dem bare.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : smiley

Dato : 13-06-10 08:29

On 12-06-2010 19:59, Tove Krieger wrote:
> [...]
> kartofler for mange år siden, men på det tidspunkt kasserede jeg dem bare.

Tak for svarene, jeg vil snuppe et billede -
De er faktisk lidt dekorative, lidt ligsom hule sten
med funklende farverige krystaller inden i.
Det er vel 70% af indholdet i posen der ser sådan ud.
-max-

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-10 18:30

"smiley" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sorte i midten og halv hule, hvad er der
> galt med mine kartofler.
> De ser 100% uspiselige ud, har aldrig set

Vi fik for nylig nogle tilsvarende ("nye udenlandske") fra Rema1000 - og
de røg ud - men jeg ved ikke om der er noget farligt ved det.

Det var kun nogle få stykker i posen, der var sorte/hule - og vi har
ikke oplevet det siden.

Jan