Korrekt sandfilter til Alto højtryksrenser~
Fra : Lars Christensen

Dato : 12-06-10 06:01

Hej.

Jeg har købt en Alto Posseidon 2-21 højtryksrenser. Den vil jeg så
helst benytte med både regnvand og vand fra egen boring. Derfor har
jeg gennem Bauhaus købt et sandfilter, der står er for Hobby. Nu
kommer jeg i tvivl om det er det rette filter til min renser, da der
på Altos hjemmeside for min model står nogle andre filtre beskrevet,
end det jeg har fået.
Har nogle ting herhjemme, der skal spules med renseren, men tør ikke
rigtigt bare springe ud i det hvis ikke filteret er godt nok.

Er der nogen her, der ved om mit filter vil være ok at benytte?

Mange hilsner
Lars Christensen
Fanø.

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-06-10 03:48

On 12 Jun., 14:00, Lars Christensen <l...@fanonet.dk> wrote:
> [...]
> rigtigt bare springe ud i det hvis ikke filteret er godt nok.
>
> Er der nogen her, der ved om mit filter vil være ok at benytte?

Er der slet ingen, der har et bud på om et hobby vandfilter er ok at
benytte til en højtryksrenser som min håndværkermodel? Det er vel
noget med størrelsen og kvaliteten på nettet i filteret?

Lars Christensen
Fanø.

Fra : Ivar

Dato : 13-06-10 11:27

Lars Christensen skrev:

> Er der slet ingen, der har et bud på om et hobby vandfilter er ok at
> benytte til en højtryksrenser som min håndværkermodel?

Jeg har ikke noget bud. Der er igen tvivl om, at blot en smule
sand i højtryksrenser kan tage livet af den på kort tid.
Skal du rense så meget, at det er værd at spekulere på regnvand?
En højtryksrenser bruger ikke specielt meget vand.

Ivar Magnusson

Fra : John V.

Dato : 13-06-10 13:14

Den 13-06-2010 12:27, Ivar skrev:

> En højtryksrenser bruger ikke specielt meget vand.
>

> Ivar Magnusson

Min KEW bruger 17 liter i minuttet, men det er en proff. udgave til 380
volt.

Bortset fra det, er der virkelig så stor forskel på prisen for de
filtre? Er der ikke det, kan man jo lige så godt købe det originale..

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-06-10 08:16

> [...]
>
> Bortset fra det, er der virkelig så stor forskel på prisen for de
> filtre? Er der ikke det, kan man jo lige så godt købe det originale..

Ved faktisk ikke hvor meget denne bruger, men den er vist også fra
Altos professionelle serie til 220V? Har jo næsten lige købt den og
aldrig haft den i gang. Filteret jeg har fået er såmend originalt
Nilfisk Alto. Jeg var i Bauhaus for at få det bestilt hjem, men
opdagede at der stod "hobby" på og og checkede derfor serienumre mv.
på nettet. Derfor min tvivl. Aner ikke hvad de andre koster, og
bestilte da også uden at spørge til prisen, Det skal jo virke...

Lars

Fra : Lars Christensen

Dato : 14-06-10 03:36

For at følge op, så har jeg i dag ringet til Alto, som fortæller at
det er et andet filter, som kræves til min maskine. Det skulle ikke
være godt nok at benytte hobby-filteret til min.
(hvis nogen kan bruge sådan et filter har jeg det billigt til salg)
Lars

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-06-10 19:59

Lars Christensen skrev

> hvis nogen kan bruge sådan et filter har jeg det billigt til salg

Ved ikke mht Bauhaus men byggemarkederne plejer da at tage varer retur vhis
man har bon og varen er i ubrudt emballage

- Peter