Dørlåse
Fra : Aksel

Dato : 12-06-10 12:54

Vi er blevet usikre på, om vore dørlåse matcher den stigende kriminalitet i
vores område.
Vi vil gerne have nogle nye for at sikre os mest muligt.
Hvilken slags giver den størst mulige sikkerhed mod indbrud - er vanskeligst
at dirke op?
Jeg er klar over at mange andre forhold ved huset også kan udgøre en
sikkerhedsrisiko.
Mvh
Aksel

Fra : Preben

Dato : 12-06-10 14:31

Den 12.06.2010 kl. 13:53 skrev Aksel <Aksel@stribnet.dk>:

> [...]
> vanskeligst
> at dirke op?
> Jeg er klar over at mange andre forhold ved huset også kan udgøre en

Tag en snak med en låsesmed om det bedste valg af lås. Vigtigt er det, at
alle døre er forsynet med cylinder indvendig og ikke blot en vrider. Dette
gælder også havedøre. Endvidere skal du sørge for, at der ikke findes
nøgler i huset, når I er væk. Fjern også nøgler fra låsene om natten, når
huset er låst af. Vinduer kan også sikres med låsecylindre eller specielle
beslag.
Nu kan tyve kun komme ind ved at knuse et vindue, og det larmer meget.
Hvis de kommer ind, kan de kun komme ud samme vej, og det er nok de
færreste, der forsøger at få et 40" fjernsyn ud af et knust vindue..

--
mvh/Preben

Fra : Aksel

Dato : 12-06-10 17:25

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news.vd6vtatoqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
> [...]

Hvis de kommer ind, kan de kun komme ud samme vej, og det er nok de
færreste, der forsøger at få et 40" fjernsyn ud af et knust vindue.

Der er forskellige låsefabrikker - jeg husker lige Ruko - men jeg har også
set andre.
Der må være nogle kyndige på området, der siger: " dette eller hint mærke
kan man ikke tilråde".
Men dit råd om at tale med en låsesmed er nok ikke så dårligt.
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 12-06-10 21:58

Hej Aksel

> Hvilken slags giver den størst mulige sikkerhed mod indbrud - er
> vanskeligst at dirke op?

Start med at kikke på døren før du kikker på låsen, det er surt
at komme hjem til en fordør der ligger i entreen med en meget
god lås monteret.

Max

Fra : TMus

Dato : 13-06-10 17:21

"Aksel" <Aksel@stribnet.dk> wrote in

> [...]
> Vi vil gerne have nogle nye for at sikre os mest muligt.
> Hvilken slags giver den størst mulige sikkerhed mod indbrud - er

Gå efter Ruko Garant 10. De kan ikke åbnes med "banke-nøgler" og skulle
være toppen af poppen når det er Ruko du gør i.

> Jeg er klar over at mange andre forhold ved huset også kan udgøre en
> sikkerhedsrisiko.

Husk også at sørge for at det er til at komme _ud_ af huset f.eks. i
tilfælde af brand. Måske lækkert nok at holde tyveknægte ude, men hurtigt
endnu mere lækkert at kunne redde familien ud gennem et vindue udefra
uden at skulle tilkalde bulldozer...

-TMus

Fra : CC

Dato : 14-06-10 00:08

"Aksel" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> vanskeligst at dirke op?
> Jeg er klar over at mange andre forhold ved huset også kan udgøre en

Kik på fx. denne side http://www.jetrae.dk/default.aspx?pageID=10161&lang=da
og få en snak med jeres lokale låsesmede.
Indhent skrifteligt tilbud fra mindst 2 låsesmed, på udskiftning/opgradering
af husets låse/vinduer og postkasse til Skafor klasse blå, gul elle rød.
afhængig af hvad i vælger

Er i helt vilde i varmen kan i få jere lokale el-installatør til at montere
en tyverialarm med opkald til en vagtcentral for ca. 20.000
Årlig afgift omkring 500 kr, og udrykning pr. gang 900 kr. Vil i ikke have
vagtcentral kan anlægget kalde en eller flere mobil tlf.

Som i kan se/forstå gælder det ikke om at holde tyvene ude, men spørgsmålet
om hvor længe i kan/vil holde dem ude.

Fra : Aksel

Dato : 14-06-10 12:33

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
..

> [...]
>
> Som i kan se/forstå gælder det ikke om at holde tyvene ude, men
> spørgsmålet om hvor længe i kan/vil holde dem ude.

For nogle år siden fik vi nye naboer, som vi - i modsætning til de
tidligere - kommunikere vældig godt med. Indtil da havde vi et
Falck-Securitas abonnemet, som gav os nogen tryghed for, at vi kunne vende
hjem til et intakt hjem. I årenes løb har vi betalt godt og vel dkr.
50,000,- for denne service, som vi efterhånden blev lidt skeptiske m.h.t.
nytten af.
Vores nye naboer konstaterede, at vores låsesystem er alt for utidsvarende,
og dette er vi nu efterhånden ved at ville have gjort noget ved. Derfor mine
spørgsmål.
Tak for jeres indputs. De har fået os til at tænke lidt videre om
problematikken.
Henvendelse til forsikringsselskabet gav ikke noget vi kunne bruge -
mærkeligt nok, men jeg har nu fået nogle ideer, jeg vil arbejde videre med.
Tak for hjælp.
Mvh
Aksel

Fra : Armand

Dato : 14-06-10 21:45

Aksel skrev:
> [...]
> at dirke op?
> Jeg er klar over at mange andre forhold ved huset også kan udgøre en

Den i mine øjen ultimative cylinder/nøgle:
<http://www.wilka.de/fileadmin/user_upload/Download/Zylinder/Wendesystem.pdf>
28 stifter!

--
Armand.