Appelsinproblemer
Fra : Werner

Dato : 12-06-10 11:59

Jeg har købt et fint lille appelsintræ, ( 3/4 meter ) til udestuen.
Den har blomstret overdådigt og vi har nydt den fine duft i fulde drag.
Efter blomstringen reducerede jeg frugterne med 90% vil jeg tro, for at få
færre, men stærke og store frugter.
Problemet er nu, at træet har besluttet at smide de resterende frugter i en
lind strøm.
Hvad tror I jeg kan gøre?
vh
Werner

Fra : Preben

Dato : 12-06-10 12:07

Den 12.06.2010 kl. 12:58 skrev Werner <werner>:

> [...]
> få
> færre, men stærke og store frugter.
> Problemet er nu, at træet har besluttet at smide de resterende frugter i

Ingenting. Træet styrer selv hvor mange frugter, det kan bære, så du skal
bare lade være med at blande dig næste år

--
mvh/Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-06-10 12:20

On Sat, 12 Jun 2010 12:58:36 +0200, "Werner" <werner@> wrote:

> [...]
>færre, men stærke og store frugter.
>Problemet er nu, at træet har besluttet at smide de resterende frugter i en

Hvor store er frugterne nu? Det kunne lyde som manglende bestøvning, det
er der ikke noget at gøre ved nu, desværre.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Werner

Dato : 12-06-10 13:20

> Hvor store er frugterne nu? Det kunne lyde som manglende bestøvning, det
> er der ikke noget at gøre ved nu, desværre.
Frugterne er/var fra 5 til 10 mm i diameter inden nedfaldet begyndte.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-06-10 18:29

"Werner" <werner@> skrev i meddelelsen
> Hvad tror I jeg kan gøre?