Kigger på en Astra wagon 1,9
Fra : Kim Jensen

Dato : 13-06-10 15:23

Hej
Vi kigger efter en Opel Astra 1,9 CDTi 120 Enjoy Wagon. Det er 2007
modellen.
Er der noget specielt vi skal holde øje med?
Vi har også set at den er i en 150 hk udgave.
Da vi har en campingvogn med en total vægt på 1350 kg er 120 hk udgaven så
ikke "stærk" nok? eller skal vi gå efter 150 hk?

Kim

Fra : No@Mail

Dato : 13-06-10 18:33

Hej Kim
vi har også en campingvogn som bare vejer 1400kg total + det løse..
vi har lige lånt en Kia ceed 1,6 crdi med 115hk og et moment på 255
Jeg blev meget overrasket over hvor godt den trækker i forhold til vores
gamle bil, som var en peugeot 307 med en 2,0 benzin med 138hk og et moment
på 191
Så du skal ikke kikke så meget på hk kik mere efter hvor meget moment den
har, det tog mig meget lang tid før jeg selv blev overbevist
Min overbevisning kom først da jeg fik lov at prøve Ceeden med vores
campingvogn.
Et eks. var at vi kørte på vårby bakke iml. korsør/slagelse i vores peugeot
med cv. bagefter her kunne vi kun kører 90 km/t i 4. gear med klampen i bund
Men prøvede efterfølgende i ceeden og her kunne vi kører 90 i 5. gear
uden problemer men havde ikke toldmodighed til at se om den kunne trække op
til 100
så den måtte ligee have 4. gear og da passerede den hurtig 100

Ved ikke om det hjalp dig, man skal nogle gange prøve det selv inden før man
tror det. Men Ceeden vandt jo også året campingtrækker i 2008

mvh Kim Jensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-06-10 18:54

"No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ved ikke om det hjalp dig, man skal nogle gange prøve det selv inden før
> man tror det. Men Ceeden vandt jo også året campingtrækker i 2008

Hejsa.

Det var nu heller ikke for at fokusere på hk jeg skrev 120 og 150 heste. Det
er jo bare for at skelne mellem de to motorer.
Jeg skrev ikke at vi i dag kører i en C4 2,0 hdi. Så jow den har også
moment.
Spørgsmåler er mere om der er noget som jeg specielt skal holde øje med på
en brugt Opel astra 2007.
Den er forøvrigt blevet kåret til årets brugtbil.

Kim Jensen

Fra : KASO

Dato : 13-06-10 19:44

> Spørgsmåler er mere om der er noget som jeg specielt skal holde øje med på
> en brugt Opel astra 2007.

At service er overholdt - og at den ikke står lige for at skulle have en ny
tandrem (og at tandrem er skiftet undervejs ifht. foreskrifter). 1.9 motoren
(godt nok som 150hk) skal have ny tandrem hvert 3. år, når den ligger i en
Alfa 159.