Kørelys på Golf
Fra : Mort1s1

Dato : 13-06-10 07:32

Har lige fået en ny Golf, og konstaterer at der ikke er lys i baglygterne
når jeg kører med det automatiske kørelys (når lyset tændes på kontakten
virker alt ok). Skal der ikke være baglys på bilen, når man kører med alm.
kørelys, om dagen)

mort1s1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-10 07:39

Mort1s1 skriver:

> [...]
> virker alt ok). Skal der ikke være baglys på bilen, når man kører med alm.

Nej.

Det er regler der trådte i kraft for cirka 2 år siden, man sparer jo
energi ved ikke at have så meget lys tændt. Det er altså i den hellige
CO2 udlednings navn at det er vedtaget.

Ingen Golf 6 har positionslys tændt bagpå, når der er kørelys. Læg for
øvrigt mærke til at der heller ikek er lys i positionslyset foran, men
kun "tagesfahrlicht", svag spænding i fjernlyspærerne.

Har du købt den med (sandsynligvis) lys og syn pakke, har din
lyskontakt en position der hedder "auto", her tænder den selv for
lyset når der bliver mørkt og når det begynder at regne.

Klaus

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 13-06-10 12:16

> [...]
> lyskontakt en position der hedder "auto", her tænder den selv for
> lyset når der bliver mørkt og når det begynder at regne.

Ja, og de der ikke har lyspakke, vil med al sansynlighed glemme alt om at
tænde baglygterne i regn, let tåge og tusmørke.

Og de der har auto-funktionen glemmer med al sandsynlighed at sætte den på
auto.

Danskerne (+ norge, sverige) har forlængst vænnet sig til at lys er noget
som man ikke skal tænke på. Man trykker kun på knappen når det er så mørkt
at speedometeren ikke længere kan ses.

Undrer mig at man ikke engang får en vejledning af forhandleren.

Fra : Mort1s1

Dato : 13-06-10 13:04

"Jakob Houkjær" <xxx@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at speedometeren ikke længere kan ses.
>
> Undrer mig at man ikke engang får en vejledning af forhandleren.

Tak for svar og kommentarer - Jeg vil spørge min Golf-puscher om det ikke
blot er en spørgsmål om at trykke på de rigtige knapper i den rigtige
rækkefølge, når / hvis jeg får et svar, skal jeg vende tilbage her i
nyhedsgruppen.

Mvh
Mort1s1

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-06-10 08:46

> [...]
> ikke blot er en spørgsmål om at trykke på de rigtige knapper i den
> rigtige rækkefølge, når / hvis jeg får et svar, skal jeg vende tilbage

Den virker sansynligvis på samme måde som vores Octavia som også har
baglygter slukket ved kørelys.
Bare sæt lyskontakten på tændt, så kører du med nærlys foran samt baglys
bagpå. Begge slukker sammen med tændingen.

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-10 20:49

Jakob Houkjær skriver:

> Og de der har auto-funktionen glemmer med al sandsynlighed at sætte den på
> auto.

Nej, for den står der hele tiden.....

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-06-10 04:35

> Ingen Golf 6 har positionslys tændt bagpå, når der er kørelys.

Nej, det er nemlig også foran ;)

--
Per

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 18-06-10 19:45

> Nej, det er nemlig også foran ;)

Positionslys findes skam også bagpå. Selv min mors Fiat Tipo anno 1995
instruktionsbog er klar over det.

Troels

Fra : Mort1s1

Dato : 19-06-10 09:56

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Positionslys findes skam også bagpå. Selv min mors Fiat Tipo anno 1995
> instruktionsbog er klar over det.
>
> Troels

Instruktionsbogen til en Golf, svarer nok ikke helt til din mors Tipo, så
ringe kan den næppe være til en Tipo. Aldrig har jeg set så lidt nyttig
information på så mange sider, som i instruktionsborge til min nye Golf, jeg
håber virkelig, golfen har en højere standard end instruktionsbogen.

mort1s1

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-06-10 10:36

On Sat, 19 Jun 2010 10:55:48 +0200, "Mort1s1"
<sletmortensens@mailslet.sk> wrote:

> [...]
>information på så mange sider, som i instruktionsborge til min nye Golf, jeg
>håber virkelig, golfen har en højere standard end instruktionsbogen.

Instruktionsbøger i vore dage er kun beregnet på at fabrikanterne kan
fraskrive sig ansvar, og dermed ikke kan komme til at hænge på nogen
kæmpe erstatninger.

Et fænomen der startede i USA, men som har bredt sig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-06-10 07:51

"Mort1s1" <sletmortensens@mailslet.sk> wrote in message
> [...]
> virker alt ok). Skal der ikke være baglys på bilen, når man kører med alm.

Du kan vel få værkstedet til at koble det til ?
Da jeg fik min nye Octavia for en måneds tid siden, fik jeg fortalt at fra
fabrikken var de programmerede til at baglyset ikke var tændt - men alle de
biler som den pågældende forhandler udleverede, blev omprogrammerede ved
klargøringen, sådan at baglyset blev tændt sammen med kørelyset - hvis
kunden altså ikke specifikt insisterede på at få fabriksindstillingen uden
lys i baglygterne.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-10 07:54

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Du kan vel få værkstedet til at koble det til ?

Overhørte en samtale hos VW bilernes hus i Silkeborg om samme emne.
Enten var VW fyren en klaphat og intet forstår, ellers kan man ikke
koble det til.

Klaus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-06-10 13:25

> Overhørte en samtale hos VW bilernes hus i Silkeborg om samme emne.
> Enten var VW fyren en klaphat og intet forstår, ellers kan man ikke
> koble det til.

Hmmm - på en Skoda kan det...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-06-10 06:00

On Sun, 13 Jun 2010 14:25:18 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Hmmm - på en Skoda kan det...

Den er jo også milevidt fra en VW rent kvalitetsmæssigt...

Fly

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-06-10 07:22

> Den er jo også milevidt fra en VW rent kvalitetsmæssigt...

Ja heldigvis!

mvh

Andreas M. Hansen