Den forbandende turbo.......
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-10 23:24

.........den er fandengalemig ikke til at undvære.

Touranen skule have skiftet forrude og hvad der nu ellers var blevet
ødelagt at ham bondeknolden der kom i mosatte retning i sin lastbil,
der smed sten i hovedet af mig for en 3 måneder siden (AC og tågelygte
+ noget af plasticen foran).

Det gjorde at jeg i 2 dage har kørt Opel Corsa 1,2. 0,2 liter mindre
motor end i min Golf, men det der trykladning gør altså en verden til
forskel. Under 3000 omdrejninger skete der intet, over 3000
omdrejninger var der en smule liv. 130 km/t på motorvejen = 4500
omdrejninger. Ikke ligefrem nogen fornøjelse.

Nu ved jeg godt at det var skrab af skrab af en model jeg havde der,
men hvorfor er loftet og specielt loftet omkring interiørlampen lavet
af sådan noget hårdt noget, der alligevel er blødt, så når man vil
tænde loftslampen giver hele himlen efter. Loftslampen var for øvrigt
en stor overraskelse. En lille firkantet lampe på 5x8 cm med nopret
overflade og en vippekontakt i den ene side. Læselys - nej, masser af
lys - nej. I det hele taget mindede den mig om noget fra en Golf i
starten af 1980'erne.

På de rappe 14" stålfælge stod bilen såmænd fint nok på vejen. Den var
en smule livlig til mig (er vant til lidt mere retningsstabile biler),
men ellers var det fint. Bykørsel var den god til, kræver ikke megen
plads og kan ved lidt arbejden med gearkassen godt være lidt kvik. At
den ike kunne justere højre sidepsejl langt nok ud til at jeg kunne se
hvad jeg ønskede og at radioen var noget ringe til at fange P3
tilskriver jeg den enkelte bil og ikke en Corsa generalt. Sæderne lod
en del tilbage rent komfortmæssigt. For korte og for smalle,
instrumenteringen er rigtig fin - havde det ikke lige været for den
blå "lang lys lampe" der blændede en del mere end det lange lys ude på
vejen. Lysmængde i instrumenteringen var til at justere dejligt langt
ned, men kom det langt nok ned til at jeg syntes om det, var det
umuligt at se noget nede omkring varmereguleringen, så jeg skruede en
del op igen og forsøgte at kigge udenom displayet i midten af bilen.

Gearskifte virkede fint og letgående, motorophængene kunne godt have
været lidt stivere, det typiske "hop" når man laver et hurtigt
gearskifte var markant. Men ved langsom skifte og langsom slippen
koblingen var oplevelsen lækker nok.

Bagsædeplads prøvede jeg ikke bagagerummet var ikke ret stort, men
sådan er det jo.

En kollega kom forbi og fortalte han lige havde købt en til sin kone
og spurgte hvad jeg syntes. Det var svært at give min mening helt
ærligt, for fan af en Corsa i den udformning bliver jeg næppe.

Men fornøjelsen var stor da jeg kom tilbage til min knapt 2 tons tunge
"kassevogn" med 140 HK, turbo og automatgear

Klaus

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 12-06-10 23:30

[KLIP]

> Men fornøjelsen var stor da jeg kom tilbage til min knapt 2 tons tunge
> "kassevogn" med 140 HK, turbo og automatgear

Og det er derfor man skal på vækrsted en gang imellem. For at mærke en
lånebil - og den efterfølgende kæmpe glæde ved at komme tilbage i sin egen

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-10 23:36

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og det er derfor man skal på vækrsted en gang imellem. For at mærke en
> lånebil - og den efterfølgende kæmpe glæde ved at komme tilbage i sin egen

Ik' hvis man kører i en ordentlig bil - så har man glæder HVER gang man
kører i den. )

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 14-06-10 17:31

> Ik' hvis man kører i en ordentlig bil - så har man glæder HVER gang man
> kører i den. )

Helt enig - og sådan har jeg det heldigvis også

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : KASO

Dato : 13-06-10 09:26

> Men fornøjelsen var stor da jeg kom tilbage til min knapt 2 tons tunge
> "kassevogn" med 140 HK, turbo og automatgear

Æhh - har du fyldt den til bristepunktet????
Køreklar vægt på så'n en fætter er 1575kg - dvs. inkl. fører, brændstof m.m.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-10 20:46

KASO skriver:

> Æhh - har du fyldt den til bristepunktet????

Servicevogn, med hylder og reservedele.

Klaus

Fra : KASO

Dato : 13-06-10 20:48

> KASO skriver:

> Servicevogn, med hylder og reservedele.

OK - så ryger vægten s'følgelig i vejret!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-10 20:51

KASO skriver:

> OK - så ryger vægten s'følgelig i vejret!

Netop.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 13-06-10 15:56

> Men fornøjelsen var stor da jeg kom tilbage til min knapt 2 tons tunge
> "kassevogn" med 140 HK, turbo og automatgear

Det virkede ikke som om det var den manglende turbo du ville fortælle om,
men hvor forfærdelig en bil Corsa er...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-10 20:48

Brian skriver:

> Det virkede ikke som om det var den manglende turbo du ville fortælle om,
> men hvor forfærdelig en bil Corsa er...

Nej, den er slet ikke forfærdentlig - den passer bare ikke til mig -
og så mangler den en turbo.....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-10 23:37

> Nej, den er slet ikke forfærdentlig - den passer bare ikke til mig -
> og så mangler den en turbo.....

....og så mangler den (nogle gange) en turbo.....

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 14-06-10 10:13

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

> ...og så mangler den (nogle gange) en turbo.....

Nej, Henrik. Sådan fungerer det ikke. Biler uden turbo mangler den altid,
uanset hvad folk tror. Det burde du da vide ;)

/T

Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-10 13:18

"Tommy Eriksen" <tommy@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, Henrik. Sådan fungerer det ikke. Biler uden turbo mangler den altid,
> uanset hvad folk tror. Det burde du da vide ;)

Ja, men meningen var, at Klaus skrev at den manglede turbo. Mit svar gik på,
at man kunne få Corsa MED turbo, så det ikke var altid at COrsa manglede
turbo.... )