.........den er fandengalemig ikke til at undvære.
Touranen skule have skiftet forrude og hvad der nu ellers var blevet
ødelagt at ham bondeknolden der kom i mosatte retning i sin lastbil,
der smed sten i hovedet af mig for en 3 måneder siden (AC og tågelygte
+ noget af plasticen foran).
Det gjorde at jeg i 2 dage har kørt Opel Corsa 1,2. 0,2 liter mindre
motor end i min Golf, men det der trykladning gør altså en verden til
forskel. Under 3000 omdrejninger skete der intet, over 3000
omdrejninger var der en smule liv. 130 km/t på motorvejen = 4500
omdrejninger. Ikke ligefrem nogen fornøjelse.
Nu ved jeg godt at det var skrab af skrab af en model jeg havde der,
men hvorfor er loftet og specielt loftet omkring interiørlampen lavet
af sådan noget hårdt noget, der alligevel er blødt, så når man vil
tænde loftslampen giver hele himlen efter. Loftslampen var for øvrigt
en stor overraskelse. En lille firkantet lampe på 5x8 cm med nopret
overflade og en vippekontakt i den ene side. Læselys - nej, masser af
lys - nej. I det hele taget mindede den mig om noget fra en Golf i
starten af 1980'erne.
På de rappe 14" stålfælge stod bilen såmænd fint nok på vejen. Den var
en smule livlig til mig (er vant til lidt mere retningsstabile biler),
men ellers var det fint. Bykørsel var den god til, kræver ikke megen
plads og kan ved lidt arbejden med gearkassen godt være lidt kvik. At
den ike kunne justere højre sidepsejl langt nok ud til at jeg kunne se
hvad jeg ønskede og at radioen var noget ringe til at fange P3
tilskriver jeg den enkelte bil og ikke en Corsa generalt. Sæderne lod
en del tilbage rent komfortmæssigt. For korte og for smalle,
instrumenteringen er rigtig fin - havde det ikke lige været for den
blå "lang lys lampe" der blændede en del mere end det lange lys ude på
vejen. Lysmængde i instrumenteringen var til at justere dejligt langt
ned, men kom det langt nok ned til at jeg syntes om det, var det
umuligt at se noget nede omkring varmereguleringen, så jeg skruede en
del op igen og forsøgte at kigge udenom displayet i midten af bilen.
Gearskifte virkede fint og letgående, motorophængene kunne godt have
været lidt stivere, det typiske "hop" når man laver et hurtigt
gearskifte var markant. Men ved langsom skifte og langsom slippen
koblingen var oplevelsen lækker nok.
Bagsædeplads prøvede jeg ikke bagagerummet var ikke ret stort, men
sådan er det jo.
En kollega kom forbi og fortalte han lige havde købt en til sin kone
og spurgte hvad jeg syntes. Det var svært at give min mening helt
ærligt, for fan af en Corsa i den udformning bliver jeg næppe.
Men fornøjelsen var stor da jeg kom tilbage til min knapt 2 tons tunge
"kassevogn" med 140 HK, turbo og automatgear
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne
http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf