Alto Vs. Picanto
Fra : Vandmanden

Dato : 12-06-10 13:45

Hej

Jeg er nået til det punkt hvor jeg ikke gider rode med gamle biler
længere.
Og med de priser der er på reservedele og værkstedstimer til de ting
man ikke selv kan klare er det vist lige før der heller ikke er
økonomi i at køre i en gammel bil.

Pt. har jeg en toyota avensis fra 98 med godt 230.000 på tælleren som
kører omkring 15 km/l
Men jeg vil gerne gå en klasse eller to ned i størrelse. Alting er jo
lidt billigere til en lille bil (dæk osv) og så går den formodentligt
lidt længere på literen.

Jeg har egentlig altid sagt at jeg aldrig skulle have en ny bil men nu
er jeg blevet i tvivl...

Jeg sad og kiggede lidt på bilbasen og forelskede mig lidt i sådan en
her :
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Fox-1,4-DK-75-3d_ID270100180..htm

Men når man kan købe en ny kia picanto med 7 års garanti til 95.000 kr
er det jo lige før man kan leve med det kiksede design. Alene den
billige ejerafgift og muligheden for billig forsikring er jo
tungtvejende argumenter.

Et andet alternativ kunne vare en suzuki alto også til 95.000 men kun
med 3 års garanti. Til gengæld har den mere udstyr og et efter min
mening mere acceptabelt design - ja det er faktisk lige før jeg kan
lide det
Den har så godtnok kun 3 cylindre men på papiret går den lidt længere
på literen end picantoen så det kunne jeg nok leve med.
At den ikke må trække en trailer ( 200 kg er = ingen trailer i min
verden) er et klart minus. Men når jeg tænker tilbage kan jeg egentlig
ikke huske hvornår jeg sidst har kørt med noget af mit eget på
traileren - det er altid for nogen der ikke har krog på deres egen
bil ...
Jeg har studeret suzukis hjemmeside ret grundigt men har ikke kunnet
finde noget om den har tandrem eller kæde. Men hvis man ikke skriver
noget er det vel = tandrem ?

Mit kørselsbehov er 20.000 - 24.000 km om året og ret blandet. 2
småture på 3-4 km dagligt plus en del lidt længere ture på landevej og
motorvej men sjældent mere end 120 - 130 km/t på motorvejen - ofte kun
110.

Jeg har endnu ikke været ude og prøve nogen af bilerne så alt hvad jeg
ved er hvad jeg kan se på nettet.

Mvh.
Per

Fra : John N. H.

Dato : 12-06-10 22:05

> [...]

> Jeg har studeret suzukis hjemmeside ret grundigt men har ikke kunnet
> finde noget om den har tandrem eller kæde. Men hvis man ikke skriver

Prøv at kik her, nederst på siden
http://suzuki.dk/modeller/alto/langt-paa-hver-liter.aspx
Her skriver de da om kædetrukne knastaksler, DOHC

John
; -))

Fra : Vandmanden

Dato : 12-06-10 17:06

> Prøv at kik her, nederst på sidenhttp://suzuki.dk/modeller/alto/langt-paa-hver-liter.aspx
> Her skriver de da om kædetrukne knastaksler, DOHC

> [...]

Tak !
Endnu et plus til suzuki !

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-06-10 02:02

"Vandmanden" <perhandel@gmail.com> skrev i en meddelelse
[KLIP]
>Jeg har endnu ikke været ude og prøve nogen af bilerne så alt hvad jeg
>ved er hvad jeg kan se på nettet.

Så er det med at komme afsted!
Tal gør det ikke alene

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-10 06:07

Vandmanden skriver:

> [...]
> Men jeg vil gerne gå en klasse eller to ned i størrelse. Alting er jo
> lidt billigere til en lille bil (dæk osv) og så går den formodentligt

Med mindre at din yoda er ved at gå i stykker får du ikke noget
billigere at køre i.

Ja, dæk _kan_ være billigere, hvis de er mindre, med mindre at det er
en eller anden underlig størelse der ikek sælges mange af. Og ja, det
kan være at en går længere på literen, men ikke nødvendigvis.

Klaus

Fra : Steen

Dato : 13-06-10 08:49

Den 12/06/10 21.44, Vandmanden skrev:
> [...]
> 110.
>
> Jeg har endnu ikke været ude og prøve nogen af bilerne så alt hvad jeg

Fruen og jeg ledte efter en bil i den klasse, så vi var ude og prøve
en Picanto og en i10. Der var tydeligt forskel - og klart mere "bil" i
en i10, så vi valgte en Hyundai til hende....men gik en udstyrsmodel op,
så vi endte med en Hyundai i10 til omkring 115.000

Det er en fiks lille vogn, men jeg vil alligevel ikke bytte bil med
hende, til trods for jeg kun måtte slippe 80.000 for en Renault Megane.

Den er da værd at tage med i overvejelserne

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 15-06-10 20:51

Renault Twingo og Fiat Panda er i samme prisleje. Jeg ville i det mindste
prøve dem begge inden køb af Alto'en eller Picanto'en. Jeg synes der er mere
fornemmelse af "rigtig bil" i de 2 europæere.

Har netop selv været igennem den samme overvejelse, men endte pga. stort
kørselsbehov alligevel med en 2 år gammel Punto diesel.

mvh
Mogens