Fiat Stilo
Fra : Ole Bak

Dato : 11-06-10 18:17

Hej gruppe.

Jeg skal til tyskland og bo i nogen tid, men skal pendle frem og
tilbage mellem Flensburg og Randers. Derfor skal jeg have fundet en
økonomisk og stabil bil med en fornuftig køre komfort. Jeg har fundet
frem til en fiat stilo, da den ser ud til at have førnævnte
egenskaber. Men er der nogen der måske komme med lidt input omkring
bilen og muligvis andre muligheder?
Den skal selvfølge købes og indregistreres i Tyskland. Jeg ville gerne
have haft en VW, men prisen ser ud til at være noget højere. Det skal
siges, at jeg har et budget på ca. 0,-

Al input er vel modtaget!

Mvh,

/ole

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-06-10 06:54

"Ole Bak" <bak.ole@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den skal selvfølge købes og indregistreres i Tyskland.
> Det skal siges, at jeg har et budget på ca. 0,-
> Al input er vel modtaget!

En Stilo var nok det sidste, jeg ville vælge.
(læs erfaringerne her i gruppen)

Min kammerat var i samme situation som dig, idet han skulle arbejde/bo i
Nürnberg og pendle hjem hver 2. weekend (2 x 1.000 km motorvej). Han havde
ingen penge og købte en brugt 2,3 liters Honda Accord, som viste sig:
- at være utrolig driftstabil (han kører meget hårdt)
- at være brændstoføkonomisk
- at være meget behagelig at køre langt i
- at ha det rette udstyr såsom klima og fartpilot

Han blev så glad for den, at han beholdte den efterfølgende (pendlede mindst
et par år). Motoren stod af efter 375.000 km.

Jeg ville også gå efter en Mercedes 124 eller en Subaru Legacy. Sidstnævnte
har netop igen vundet Motors landsdækkende undersøgelse i Sverige i
kategorien: den bil, som har de mest tilfredse bilejere...

Fra : KASO

Dato : 12-06-10 10:57

> Jeg ville også gå efter en Mercedes 124 eller en Subaru Legacy.
> Sidstnævnte har netop igen vundet Motors landsdækkende undersøgelse i
> Sverige i kategorien: den bil, som har de mest tilfredse bilejere...

En Legacy er ikke just økonomisk mht. brændstof, så den er ikke den oplagte
pendlerbil med mindre vi taler om en diesel - men det ligger vist ikke
indenfor prisrammen.

En rustfri W124 250D kunne til gengæld være et rimeligt bud - om end den
højest kører 15-16 km/l ved forsigtig kørsel. Spørgsmålet er så, hvor nemt
det efterhånden er at finde et velholdt eksemplar af Mercedes' sidste
kvalitetsbil med et rimeligt km-tal.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-06-10 13:53

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> En Legacy er ikke just økonomisk mht. brændstof, så den er ikke den
> oplagte pendlerbil med mindre vi taler om en diesel...

Men en Subaru kører altid og går aldrig i stykker.
Manden ska ha noget, han kan stole på.

> [...]
> højest kører 15-16 km/l ved forsigtig kørsel. Spørgsmålet er så, hvor nemt
> det efterhånden er at finde et velholdt eksemplar af Mercedes' sidste

Det ka man nemt gennem de tyske bilbaser...

Fra : Ole Bak

Dato : 12-06-10 00:48

On Jun 12, 12:53 am, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> [...]
> har netop igen vundet Motors landsdækkende undersøgelse i Sverige i
> kategorien: den bil, som har de mest tilfredse bilejere...

Tak for dit indlæg!

Men jeg må nok sige, at vi har en lidt forskellig opfattelse af, hvad
en økonomisk bil er Jeg udtrykte mig måske også lidt vagt, men det
jeg primært er interesseret i, er en brændstof økonomisk bil Dvs.
gerne noget der går omkring de 5l/100 km. Det kan godt være det er ren
utopi, men med +400km om dagen, så tror jeg godt jeg kan spare lidt
penge på den konto
Jeg havde især kigget på diesel biler, men det er måske ikke nogen
fordel?

Mvh,

/ole

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-06-10 08:48

On Fri, 11 Jun 2010 23:48:08 -0700 (PDT), Ole Bak <bak.ole@gmail.com>
wrote:

>Tak for dit indlæg!
>
>Men jeg må nok sige, at vi har en lidt forskellig opfattelse af, hvad
>en økonomisk bil er

>--

Det er bare Mogens. .o))) Han synes at vi allesammen skal have en
lettere brugt Ferrari eller Porsche, og at vi selvfølgelig ikke har
problemer med financieringen. )

> [...]

>gerne noget der går omkring de 5l/100 km. Det kan godt være det er ren
>utopi, men med +400km om dagen, så tror jeg godt jeg kan spare lidt

Den Stilo JTD (diesel m/115 hk.), garanterer jeg for kan køre 5l/100
km.

Man må ligeledes gå ud fra, at til den pris du omtaler, må den være så
"erfaren", at børnesygdommene er væk. Afskrivning ser heller ikke ud
til at blive et problem.

Jeg ville godt turde købe den Stilo.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-06-10 09:53

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Your welcome

Ska du ik bo i Tyskland?
Bilerne koster ik noget dernede...

> Det er bare Mogens. .o))) Han synes at vi allesammen skal have en
> lettere brugt Ferrari eller Porsche, og at vi selvfølgelig ikke har
> problemer med financieringen. )

Nu er det så ikke det niveau, jeg omtaler.

Du kan ikke eje en tysk bil og pendle hver dag til DK.
Det er ulovligt.

> Jeg ville godt turde købe den Stilo.

Men den er ikke det oplagte valg vel?

Ja det afhænger af det årlige km-tal. Som sagt kan du ikke arbejde dagligt i
Tyskland, men pendle til DK for at overnatte hver dag.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-06-10 11:21

> Du kan ikke eje en tysk bil og pendle hver dag til DK.
> Det er ulovligt.

Når han skal bo i Tyskland og pendle til DK hver dag, så kan jeg nu ikke se
at det ikke skulle være lovligt med en tys indregistreret bil.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-06-10 11:54

KLIP

> Når han skal bo i Tyskland og pendle til DK hver dag, så kan jeg nu ikke
> se at det ikke skulle være lovligt med en tys indregistreret bil.

Han er vel ikke professionel golfspiller ?..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-06-10 13:18

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

OK

> Han er vel ikke professionel golfspiller ?..;)

LOL.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-06-10 14:45

> Han er vel ikke professionel golfspiller ?..;)

Næhh - så havde den vel været tys-tys indregistreret...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Armand

Dato : 13-06-10 01:33

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Den Stilo JTD (diesel m/115 hk.), garanterer jeg for kan køre 5l/100
> km.

- - - Også på motorvejen mellem Flensborg og Randers?

--
Armand.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-06-10 18:46

On Sun, 13 Jun 2010 02:33:13 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>- - - Også på motorvejen mellem Flensborg og Randers?

>--

Det kunne min.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-10 20:45

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Det kunne min.

Jeg var slet ikke klar over at du havde pendlet mellem Flensborg og
Randers?

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 14-06-10 18:11

On Sun, 13 Jun 2010 21:44:40 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:

>Jeg var slet ikke klar over at du havde pendlet mellem Flensborg og
>Randers?

>--

Der er så meget du ikke véd, unge mand.

Min store erfaring (fordi jeg er meget ældre end dig, og derfor ved
meget mere) .o)) siger mig, at når den på 7500 km. ferietur til
Frankrig kunne holde over 20 km/l. så vil den også kunne det mellem
Flensburg og Randers.

Jeg tror iøvrigt ikke, at det antal kilometer du har tilbagelagt i en
Stilo, berettiger dig til at modsige mig.

noget jeg i detr hele taget ikke bryder mig om. bare til orientering.
)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-10 18:16

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Der er så meget du ikke véd, unge mand.

Åbenbart.....

> [...]
> meget mere) .o)) siger mig, at når den på 7500 km. ferietur til
> Frankrig kunne holde over 20 km/l. så vil den også kunne det mellem

Men du skrev at din kunne - det var kun rent gætværk fra din side
altså.....

> Jeg tror iøvrigt ikke, at det antal kilometer du har tilbagelagt i en
> Stilo, berettiger dig til at modsige mig.

0 km.....

> noget jeg i detr hele taget ikke bryder mig om. bare til orientering.
> )

Javel, ædle herre

Jeg erindres at herren enten har kørt grænsen/Sjælø, eller
grænsen/Nørrejylland, derfor kunne mit hoved ikke komme i hu, hvordan
herren havde erfaring med at køre pendlertrafik grænsen/Kronjylland

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 14-06-10 18:30

On Mon, 14 Jun 2010 19:16:12 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>folmer@rasmussen.dk skriver:

>Åbenbart.....

>Men du skrev at din kunne - det var kun rent gætværk fra din side

Hvis du har en saglig begrundelse for at mit såkaldte gætværk ikke er
i orden, så er jeg lutter øren.

>--

>0 km.....

>--

I thought it enough.

>--

>Javel, ædle herre

>--

Nu begynder det at dæmre.....hva?? .o))

> [...]

>grænsen/Nørrejylland, derfor kunne mit hoved ikke komme i hu, hvordan
>herren havde erfaring med at køre pendlertrafik grænsen/Kronjylland

Jeg har kørt alt - overalt - stort set.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-10 18:49

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Jeg har kørt alt - overalt - stort set.

Hvor langt går en Golf 6 med automatgear så på en tur mellem Hammel og
Klim?

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 14-06-10 19:02

On Mon, 14 Jun 2010 19:48:48 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>folmer@rasmussen.dk skriver:

>Hvor langt går en Golf 6 med automatgear så på en tur mellem Hammel og

Det kan du få lige så mange svar på, som det antal chauffører du får
til at køre strækningen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 14-06-10 19:39

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kan du få lige så mange svar på, som det antal chauffører du får
> til at køre strækningen.

Hvor fanden ligger Klim ..?....

mvh/Bjørn J.

Fra : Leif Neland

Dato : 14-06-10 19:49

http://maps.google.dk/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=Klim&sll=55.325153,10.478747&sspn=0.006092,0.01929&ie=UTF8&hq=&hnear=Klim&t=h&z=14

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-10 20:44

"Bjørn J." skriver:

> Hvor fanden ligger Klim ..?....

Oppe i den ende af landet, hvor Folmer har sit ophav.

Klaus

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-06-10 21:06

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> wrote in message

> <folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvor fanden ligger Klim ..?....
>
> mvh/Bjørn J.

Kør via Skarp Salling til Fjerritslev og drej så til venstre i forkanten af
Fjerritslev og følg skiltet (hvis ikke en og anden forhærdet knægt fra
Nørrebro har neglet det igen).

Been there - got the T-shirt - can't find it anymore
--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-10 20:44

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Det kan du få lige så mange svar på, som det antal chauffører du får
> til at køre strækningen.

Kan man sige det samme om Stiloen?

Klaus

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 15-06-10 20:54

> [...]
> meget mere) .o)) siger mig, at når den på 7500 km. ferietur til
> Frankrig kunne holde over 20 km/l. så vil den også kunne det mellem

hmm... 7500 km til Frankrig og retur, - køb en GPS!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-06-10 18:52

On Tue, 15 Jun 2010 21:53:40 +0200, "Mogens Haugaard"
<mogenshaugaard@hotmail.com> wrote:

>hmm... 7500 km til Frankrig og retur, - køb en GPS!

>--

Jeg tror s'gu ikke at du kan købe noget der kan kompensere for det
bawl du lukker ud. ,-)

Har du da for sa... ikke fantasi til at forestille dig, at der blev
kørt en del rundt dernede?

Det er ikke så svært at få kørt nogen kilometer i Frankrig. Der er
f.eks. længere ud til spidsen af Bretagne, end der er til Cannes.

Fra det samme udgangspunkt i DK, for at du ikke skal begynde igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Bak

Dato : 12-06-10 10:30

On Jun 12, 3:52 am, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Your welcome

> Ska du ik bo i Tyskland?
> Bilerne koster ik noget dernede...

> Nu er det s ikke det niveau, jeg omtaler.

> Du kan ikke eje en tysk bil og pendle hver dag til DK.
> Det er ulovligt.

Er det rigitgt??? Jeg troede, at så længe mit tilhørsforhold var
størst til Tyskland, så var det ok? Jeg kan vel heller ikke have en
dansk indregistreret bil og så have tysk adresse?

> Men den er ikke det oplagte valg vel?

> Ja det afh nger af det rlige km-tal. Som sagt kan du ikke arbejde dagligt i
> Tyskland, men pendle til DK for at overnatte hver dag.

Jeg skal pendle til Tyskland minimum 5 dage om ugen.

/ole

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-06-10 18:19

> Er det rigitgt??? Jeg troede, at så længe mit tilhørsforhold var
> størst til Tyskland, så var det ok?

Den seneste tid med sager mod sportsfolk afspejler, jo at problemstillingen
ikke er helt enkel...

> Jeg kan vel heller ikke have en dansk indregistreret bil og
> så have tysk adresse?
> Jeg skal pendle til Tyskland minimum 5 dage om ugen.

I 1. omgang forstod jeg det således, at du bo + arbejde i Tyskland, men
pendle til DK i week-end'en. Hvis du vil bo i Tyskland for at arbejde
dagligt i DK, er det okay med en tysk registreret bil - det gør jeg jo (bor
i S og arbejder overvejende i DK). Min dokumentation er meget enkel, fordi
mit opholdssted i princippet "hele tiden" kan elektronisk dokumenteres.

Hvis du ikke rejser til Tyskland hver dag, har du et problem. Jeg vil endda
tro, at du vil kunne få svært ved at dokumentere dit forehavende, medmindre
SKAT tror på dine brændstofregninger samt km-tælleren på bilen.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-06-10 18:25

"Ole Bak" <bak.ole@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg skal til tyskland og bo i nogen tid, men skal pendle frem og
> tilbage mellem Flensburg og Randers.

Dagligt?
Altså overnatte hver nat i D og arbejde i DK?

> Den skal selvfølge købes og indregistreres i Tyskland.
> Al input er vel modtaget!

Jég ville få din "konstruktion" afprøvet ved SKAT, inden jeg købte noget som
helst. Som jeg læser det, kunne SKAT være mistroisk omkring dit forehavende,
medmindre du dagligt kan dokumentere, hvor du er / overnatter.

Problemet ligger lidt i, at man tidligere nævnte "livsinteressen" som det
kardinale punkt. De seneste retssager afspejler imidlertid en anden holdning
ved domstolene IMO. Jeg ved godt, dé sager primært gik på skatteundragelse,
men SKAT går jo gerne i kødet på alle mulige undragelser som eksempelvis
manglende betaling af registreringsafgift. Og dette uanset om bilen koster
"en halv million" eller mindre...

Fra : Ole Bak

Dato : 12-06-10 23:45

On Jun 11, 7:16 pm, Ole Bak <bak....@gmail.com> wrote:
> [...]
> Den skal selvfølge købes og indregistreres i Tyskland. Jeg ville gerne
> have haft en VW, men prisen ser ud til at være noget højere. Det skal

Og et tillægs spørgsmål:

Nogen som kender en god og pålidelig forhandler i Flensburg området?
Engelsk eller dansk talende vil være en fordel

/ole

Fra : Armand

Dato : 13-06-10 16:08

Ole Bak skrev:

> Nogen som kender en god og pålidelig forhandler i Flensburg området?
> Engelsk eller dansk talende vil være en fordel

Spændende ny tid med adresse syd for grænsen - uden at kunne tysk!

--
Armand.

Fra : Ole Bak

Dato : 13-06-10 11:18

On Jun 13, 10:07 am, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Spændende ny tid med adresse syd for grænsen - uden at kunne tysk!
>
> --
> Armand.

Tja... Man kan jo da se at der er tusindevis i danmark i samme
situation og de klarer sig jo fint

Jeg kan skam forstå en hel del, men min udtale er måske ikke den
bedste.

Men ellers tak for et godt og virkelig hjælpsomt bidrag!

/ole

Fra : Leif Neland

Dato : 13-06-10 22:18

Ole Bak skrev:

> Tja... Man kan jo da se at der er tusindevis i danmark i samme
> situation og de klarer sig jo fint
>
> Jeg kan skam forstå en hel del, men min udtale er måske ikke den
> bedste.

Folk, der gerne vil modtage dine penge, er oftest ret tolerante for din
udtale, har jeg erfaret

Fra : N/A

Dato : 13-06-10 22:18

Fra : N/A