Jeep Wrangler import ..
Fra : J.K.Arning

Dato : 11-06-10 18:49

Nogle der tør komme med et bud på hvad det koster at importere /
registrere en 1990 2.5 liter Jeep Wrangler?

Der er kig på biler som har kørt fra 140.000 til ca. 180.000 Km,
frahenholdsvis sverige og tyskland.

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-06-10 19:37

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nogle der tør komme med et bud på hvad det koster at importere /
> registrere en 1990 2.5 liter Jeep Wrangler?
> Der er kig på biler som har kørt fra 140.000 til ca. 180.000 Km,
> frahenholdsvis sverige og tyskland.

Du ka starte med at nævne hvilken form for registrering. Der er jo flere
muligheder...

Fra : J.K.Arning

Dato : 11-06-10 19:57

On 2010-06-11 20:37:14 +0200, Mogens \(K\) said:

> "J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du ka starte med at nævne hvilken form for registrering. Der er jo
> flere muligheder...

Jeg prøver:

Gule plader

Privat

Andet der er relevant?

Jeg har absolut ingen ide om hvilken info man skal bruge til det her.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-06-10 20:01

> Gule plader

OK - så vil jeg starte med at finde ud af, om de vil godkende bilen på gule
plader. Reglerne er ændrede nu, men for nogle år siden var jeg hos Told og
Skat for at registrere en importeret bil, og i den forbindelse overhørte jeg
en samtale angående en Wrangler, der blev afvist. Den opfyldte ikke de
daværende krav til indvendige mål...

Fra : J.K.Arning

Dato : 11-06-10 20:07

On 2010-06-11 21:01:11 +0200, Mogens \(K\) said:

> [...]
> overhørte jeg en samtale angående en Wrangler, der blev afvist. Den
> opfyldte ikke de daværende krav til indvendige mål...

Med andre ord den kunne registreres på hvide plader?

Jeg tager en snak med Skat mandag og hører hvad de siger til det.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-06-10 20:24

> Med andre ord den kunne registreres på hvide plader?

Ja, så ejeren blev stiktosset, fordi han havde allerede bekostet en
ombygning af bilen til gule plader.

> Jeg tager en snak med Skat mandag og hører hvad de siger til det.

God idé.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-06-10 20:28

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, så ejeren blev stiktosset, fordi han havde allerede bekostet en
> ombygning af bilen til gule plader.

Han skriver, den ik ka komme på gule plader, men tråden er ikke ny...

Fra : jens

Dato : 12-06-10 18:29

> [...]
> overhørte jeg en samtale angående en Wrangler, der blev afvist. Den
> opfyldte ikke de daværende krav til indvendige mål...

Er der ikke også noget med at med de seneste opstramninger på
gulpladeområdet, så skal der betales tillægsafgift på 5040/år ved privat
anvendelse på alle gulpladebiler der nyindregistreres i DK uanset årgang.
Dette for at stoppe importen af gamle "varevogne" fra før juni 1998.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-10 23:25

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nogle der tør komme med et bud på hvad det koster at importere /
> registrere en 1990 2.5 liter Jeep Wrangler?

Kender ikke til afgiften, men til advarsel: Hvis der går noget i stykker, så
forvent "pæne" regninger....
Og vær klar på at benytte dele fra en hugger, når visse originale dele ikke
længere fåes...

> "We don't spend a lot of energy on old technology"
>
> Steve Jobs om Flash

Øøøøhh ok.... *ROFL*

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-06-10 20:41

On 2010-06-14 00:24:48 +0200, Henrik B. said:

> Kender ikke til afgiften, men til advarsel: Hvis der går noget i
> stykker, så forvent "pæne" regninger....
> Og vær klar på at benytte dele fra en hugger, når visse originale dele
> ikke længere fåes...

Problem løst .. fandt en i Kbh .. aftalen er i hus og bilen bliver
hentet op til weekenden

> Øøøøhh ok.... *ROFL*

Jeg elsker den mand for at have en holdning og stå fast på den uanset
hvad "folket" måtte kræve af ham. Han skal nok få aflivet Flash.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-10 23:04

> Jeg elsker den mand for at have en holdning og stå fast på den uanset hvad
> "folket" måtte kræve af ham. Han skal nok få aflivet Flash.

Øøøh nej. Det bliver Adobe som tager livet af Flash, p.g.a. den manglende
understøttelse af 64-bit.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 15-06-10 21:28

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> --
> "We don't spend a lot of energy on old technology"

Tja - det er vel egentligt mere underligt at han ikke har fået aflivet
Apple - endnu.
Han har sgu ellers taget nogle radikale belsutninger i tidens løb - og
sjældent forstået af sin samtid.
Der mp da være nogen, der holder hånden under han økonomisk - Apple har da
aldrig tjent så mange penge som de har tabt på hans ideer

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder